Goed.is moet denk ik in eerste duidelijker maken wat hun doel is.
Is het een soort nieuws-site waar i.p.v. een mix van goed en slecht nieuws alleen maar het goede bericht wordt? Gebruikelijke nieuwsmedia kanalen leggen vaak de nadruk op voornamelijk de 'erge' gebeurtenissen..
Of wil goed.is net als facebook en andere social media site mensen hun persoonlijke vreugdige content laten delen, en dat 'vieren'?
Wat mij betreft hangt het er nu een beetje tussenin. Duidelijker kiezen en aangeven wat er verwacht wordt, zal meer kracht geven aan de content - en hoe die content daarop gepresenteerd kan worden.
Het laatste - concurrentie met de social media postblog sites - zal een zwaar gevecht zijn. Een goed-nieuws-kanaal worden is een goed idee (vaak geprobeerd) maar heeft wel kans van slagen.
Ik zou dan de opzet 'afkijken' van bijv. CNN of nu.nl en daarbinnen alleen maar - hoe 'persoonlijk' de content ook is (zoals SBS-6 vaak meer de persoonlijke (ellendige of vreugdige) nieuwsverhalen brengt) - de olijke en goede nieuwsberichten vormgeving. Soms een kort bericht, of een foto. Soms een flink verhaal met de nodige achtergrond.
Ook niet verkeerd om een redactie het na-werk te laten doen. Anders wordt het een zooitje.
Focus en eenvoud = kracht!
Als je dan eenmaal naam begint te maken, als 'goed-nieuws-zender' - dan kun je daarna exponentiëel doorgroeien en trek je meer berichtgeving aan.