In een zoektocht om eenvoudig kaarten te kunnen verkopen voor tech event The Next Web, werd in 2008 Paydro geboren. Het systeem verkoopt kaarten, maar biedt daarnaast gebruikers de mogelijkheid om contacten te leggen met andere deelnemers van de conferentie. Je schrijft je in met je Linkedin profiel en krijgt simpelweg te zien wie er nog meer aanwezig zullen zijn. “Eén perfecte connectie op een evenement zorgt er voor dat je eerder terugkomt een jaar later. Dus Paydro kan helpen een evenement te laten groeien”, aldus Arjen Schat, medeoprichter van The Next Web en het laatste jaar fulltime bezig met Paydro, in gesprek met Johan Schaap.

Het verkopen van kaarten is eigenlijk maar een klein onderdeel van het systeem. Het draait veel meer hoe het perfecte evenement neer te zetten vanuit het gezichtspunt van de bezoeker. Daarbij is het ontmoeten van andere mensen de kern. “70% van de mensen die een business to business evenement bezoekt doet dat om andere mensen te ontmoeten. En hoe meer je weet wie er komt en wat die mensen voor achtergrond hebben, hoe beter de contacten kunnen zijn.” In die zin kun je Paydro ook een marketing tool noemen.

Afgelopen jaar lag de focus of het perfectioneren van de dienst. Aanvankelijk was Paydro vooral bedoeld voor eigen gebruik voor The Next Web, maar inmiddels neemt het aantal externe gebruikers toe. En daarmee wijzigen ook de wensen. Niet iedereen produceert een evenement op eenzelfde manier. Paydro probeert zo breed mogelijk inzetbaar te zijn. Zo kunnen gebruikers inmiddels ook met Bitcoins betalen.

Qua toekomst ligt Paydro volgens Schat op koers. “Het begint met een goed product. Dat hebben we voor elkaar. Daarna volgt uitbreiding van de naamsbekendheid. Ook wordt gewerkt aan het uitbreiden van het businessmodel.” Wanneer klanten meer terugkrijgen, blijven ze terugkomen.

Bekijk HIER alle video’s van The Next Web.