Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target member exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context. Hierbij een voorbeeld van een Handpicked zoals die dinsdag 13 oktober 2015 is verschenen.
Hervorm advertenties, maak ze beter
- Het is (ook) voor de journalistiek een serieus probleem dat mensen in toenemende mate ad-blockers installeren omdat ze van irritatie verlost willen worden. Immers: advertentiegelden is voor veel partijen een belangrijke inkomstenbron. Mediaprofessor Jeff Jarvis vindt dan ook dat de journalistiek dit onderwerp niet aan de commerciële afdeling moet laten, maar zelf een actieve rol moet spelen. En schrijft in het stuk ‘Reform Advertising, Before It’s Too Late’ dat ze niet de mensen die advertenties blokkeren in het beklaagdenbankje moet zetten, maar zelf een rol moet spelen. “We in journalism and media must take responsibility for reinventing it because advertisers and their agencies will not and because our very survival depends upon it.” Hij oppert een aantal punten:
- Advertenties moeten niet irriteren en moeten altijd transparant zijn. “The reader can never be confused about the source of content. WTF is promoted, sponsored, native, brand voice? Let us stop trying to fool the people we serve.”
- Advertenties moeten relevant zijn. Zoom in op niches of het individu. Maar zorg dan ook dat advertenties verdwijnen als we een product al gekocht hebben. “More relevance will mean less noise for the customer and less waste for the advertiser.”
- Je moet iets aan advertenties hebben. Niet het merk moet centraal staan, de klant moet centraal staan.
- Advertenties moeten beter worden. Ze moeten meer ‘entertaining’ zijn.
- Maak advertenties onderdeel van het gesprek. Laat wie niet (extra) wil betalen voor inhoud zelf invloed hebben op de advertenties die hij krijgt voorgeschoteld zodat dat aanbod beter bij hem of haar aansluit.
- Zet de standaard. Laat kwaliteitsmedia het goede voorbeeld geven en ook alleen kwaliteitsadvertenties toelaten. En misschien zelfs een eigen kwaliteits ad-blocker ontwikkelen.
- Samenvattend: “The answer is first to invent better advertising and then to invent the better ad-blocker. Invent quality advertising and the means to certify that quality.”
Wat vinden jullie van de woorden van Jeff Jarvis? Fast Moving Targets Members kunnen het laten het weten in ‘Handpicked Reacties kanaal’ op Slack.
Fast Moving Targets is community powered media.
Draag je wat we doen een warm hart toe, word dan FMT Member. Voor 10 euro per maand maak jij dan mede de site en de programma’s mogelijk. Daarnaast proberen we je toegevoegde waarde te bieden. Je krijgt naast de vrij toegankelijke inhoud exclusiviteit, overzicht en privileges terug!
FMT Support
Met jou steun maak je Fast Moving Targets mogelijk. Meer Members betekent o.a. meer gespecialiseerde programma’s die op geen tv-zender te zien zijn! Let’s make this happen!
FMT Handpicked
Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target Member per nieuwsbrief exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.
FMT Archived
Alle Handpicked berichten worden speciaal voor FMT Members gebundeld en thematisch gesorteerd zodat ze makkelijk terug te vinden zijn wanneer je inspiratie om wilt zetten in realisatie.
FMT Books
FMT Members krijgen de e-books die FMT uitbrengt gratis!
FMT Goodies
Regelmatig speciaal voor FMT Members vrijkaarten voor evenementen, beta accounts van nieuwe diensten en korting op producten
Word nu FMT Member VOOR 10 EURO
|