Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target member exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context. Hierbij een voorbeeld van een Handpicked zoals die donderdag 21 april 2016 is verschenen.
Hoe YouTube en Facebook van tv blijven wegsnoepen
- Recente cijfers laten zien dat ook de reguliere tv-kanalen nu echt wat gaan merken van veranderend kijkgedrag. Mensen die lineaire tv vaker links laten liggen voor video on demand. Of dat nu via Uitzending Gemist, Netflix of YouTube is. Bij die verandering hoort de verschuiving van reclamegelden. Enerzijds verschuiven die naar online. Anderzijds gaan bedrijven steeds vaker zelf waardevolle media maken, worden ze zelf mediabedrijf. Drie artikelen uit de inbox!
- YouTube-reclame is effectiever dan tv. Ook zonder ad-blocker kijk ik nooit een reclame op tv. Ik skip iedere advertentie zodra ik de kans krijg. En dan nog is reclame op YouTube effectiever dan gewone tv, beweert Google. We zijn kennelijk met zo velen dat er genoeg views en kliks overblijven. En Google beweert dat niet gewoon, maar heeft een groot aantal externe partijen onderzoek laten doen. De conclusie is dat in 80% van de gevallen een YouTube dollar meer zin heeft dan een tv dollar als het gaat om verkoop van producten. Maar …. is het antwoord van de tv-wereld, reclame op tv is nog altijd het meest waardevol als het om het bouwen van naamsbekendheid en een merk gaat.
- Facebook-reclame is effectiever dan tv. Ook Facebook heeft extern bewijsmateriaal verzameld om de reclamegelden in eigen richting te manoeuvreren. Zo zou een reclamecampagne rond de Super Bowl op Facebook bereik onder 18 tot 49-jarigen verhoogd hebben van 25 naar 57 procent. Daarnaast is Facebook veel beter om gericht te targetten, aldus de social media reus. Persoonlijk vind ik de YouTube reclames voor videos irritant omdat ze me weg houden van waar ik voor gekozen heb. De beleving op Facebook is heel anders. Al geldt overal dat er weinig mis is met reclame. Als die maar relevant en goed is. Daarom beginnen merken hun eigen kanalen.
- Merken beginnen hun eigen kanalen, ieder bedrijf is een mediabedrijf. Scott Donaton schrijft in Adweek dat bedrijven moeten stoppen met de (meeste) advertenties die we toch skippen. Ga voor dat geld waardevolle mooie inhoud maken! “Maybe “skip ads” isn’t negative, but a positive statement. Because when you skip ads, you can do so much more: Skip ads and tell stories, entertain, educate, inspire and touch lives. Skip ads and win heart. Don’t get in the way of what they want. Be what they want.” TV-specialist Jeroen Doucet laat op Facebook vallen dat hij alleen al drie merken kent die hun eigen kanaal gaan beginnen. “This is about to get huge …. I know at least three brands working on full blown channels.”
Fast Moving Targets is community powered media.
Draag je wat we doen een warm hart toe, word dan FMT Member. Voor 10 euro per maand maak jij dan mede de site en de programma’s mogelijk. Daarnaast proberen we je toegevoegde waarde te bieden. Je krijgt naast de vrij toegankelijke inhoud exclusiviteit, overzicht en privileges terug!
FMT Support
Met jou steun maak je Fast Moving Targets mogelijk. Meer Members betekent o.a. meer gespecialiseerde programma’s die op geen tv-zender te zien zijn! Let’s make this happen!
FMT Handpicked
Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target Member per nieuwsbrief exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.
FMT Archived
Alle Handpicked berichten worden speciaal voor FMT Members gebundeld en thematisch gesorteerd zodat ze makkelijk terug te vinden zijn wanneer je inspiratie om wilt zetten in realisatie.
FMT Books
FMT Members krijgen de e-books die FMT uitbrengt gratis!
FMT Goodies
Regelmatig speciaal voor FMT Members vrijkaarten voor evenementen, beta accounts van nieuwe diensten en korting op producten
Word nu FMT Member VOOR 10 EURO
|