Dré Kampfraath is de managing director van Amsterdam eWeek. Een week waarin alles rondom tech en digitalisering in de schijnwerpers staat. Het evenement groeit goed. Van vorig jaar 33 events naar dit jaar 45 events en inmiddels zo’n 25.000 bezoekers. De events staan in principe los van elkaar, maar het idee is dat er steeds meer structuur in komt, zodat bezoekers zich echt een week lang kunnen onderdompelen. “Onze ambitie voor volgend jaar is meer bekendheid. Volgend jaar hangt de stad vol met de naam. Met naast de events ook elke dag ergens anders een party en een diner. Het wordt echt een feest.” De grootste uitdaging: “Het idee van een soort passe partout zou geweldig zijn. En we willen nog veel meer dingen voor gewoon publiek want die willen we ook trekken.”
Tot slot: de belangrijkste trend? Ook Kampfraath noemt het Internet of things. “Het is allemaal erg spannend. De grote clubs zijn er mee bezig, maar er is ook nog ruimte voor de kleine creatieve knutselaars.Zo kun je deze week het Internet of Toys zien, waar speelgoed met elkaar communiceert. Je kunt nog iets maken wat het verschil maakt, echt impact heeft.”