Kaiser Kuo spreek op Emerce eDay over de mythes en vooroordelen over internet in China. “Mensen denken soms dat China niet goed is in technologie en soms denken ze juist weer dat we alles kunnen. Er zijn ook veel rare ideeën over censuur. In de podcast praat ik over die onderwerpen en probeer als ervaringsdeskundige mensen juist voor te lichten. De podcast is bedoeld voor gewone mensen, maar wel met een speciale interesse voor China. Veel journalisten en andere China watchers.”

Kuo hoopt dat zijn podcast mensen dingen leert over China. Een Chinees succes als WeChat is niet zomaar over te nemen door andere landen. Het is gebouwd op de specifieke kenmerken van het Chinese internet. “WeChat is een soort Swiss Army Knife met veel mogelijkheden, dat is niet zomaar toepasbaar op andere plekken waar al belangrijke spelers aanwezig zijn. De Chinese cultuur is heel anders dan de Amerikaanse.” Die andere cultuur levert ook nogal wat valkuilen op voor bedrijven die de Chinese markt op willen. “Er bestaat enorme concurrentie in China. Echt ongeëvenaard in de wereld. Bedenk als bedrijf dan ook of je daar zin in hebt. China is niet voor angsthazen.”