De definitieve doorbraak van mobiel internet zal veel gevolgen hebben. Uitgevers als nu.nl zullen hun huidige uitgeefmodel moeten aanpassen. En dan is er ook nog de steeds maar toenemende macht van Facebook. Jesse Burkunk maakt begin volgend jaar misschien wel niet voor niks de overstap naar BNN….
Lokale media krijgen het moeilijk. Maar niet het medium van Marco van Schaardenburg. www.iDordt.nl maakte het afgelopen jaar een groei door. In zowel bezoekerscijfers als waardering. Maar als het aan Marco ligt blijft het daar niet bij….
Realtime bidding, sales, devices, bulk impressies. Leon Gerrits kan er vol enthousiasme over vertellen. Er is dan ook het nodige aan de hand in de wereld van online marketing…
In de serie Terugblikken en Vooruitkijken vragen we iedereen mee te doen met een geautomatiseerd audio-interview. Je hoort vragen van Erwin Blom en wordt gevraagd die te beantwoorden. Dankzij Shoudio komt er na zes vragen een gemonteerd gesprek op de site. De vragen gaan over 2011 en 2012, we maken de balans op en kijken »
Gamification maakt vrolijk, Twitter overtreft de stoudste verwachtingen en het second screen zal steeds belangrijker worden. Dat is althans het oordeel van zelfstandig professional Vincent Leenders.
Niets zo erg als opdrachtgevers die waardevolle content voor praktisch niks willen krijgen. Of het moeten de knellende contracten zijn waarmee online streaming diensten op dit moment mee te maken krijgen. Om van de gebruiksvriendelijkheid van ‘the cloud’ maar te zwijgen. Werner Schlosser is er klaar mee.