Terug & Vooruit: Saxofonist Tom Beek zag in 2011 eindelijk beweging in de muziekindustrie

Meer balans, maar ook meer beweging. Bezuinigingen en nieuwe kansen. Tom Beek ziet het allemaal. En ondertussen wil hij het liefst maar één ding: heel veel te gekke muziek maken. Waar hij zich nu ook al mee bezig houdt…

Terug & Vooruit: Frank Meeuwsen (The Incredible Adventure Starts Here) ziet social media volwassen worden

2011 is het jaar waarin sociale media meer dan ooit hun kracht hebben laten zien. Daar waar traditionele media berichten over welke trainer waar aan het werk zou gaan, zagen mensen in dat ze ook zelf en met elkaar informatie en kennis kunnen vergaren, delen en publiceren. Een beweging die Frank Meeuwsen van harte toejuicht en hoopt aan bij te dragen.

Terug & Vooruit: Krijn Schuurman (oa consultant InterimIC) 2011 was het jaar van de filter failure

Na de information overload zagen we het afgelopen jaar filter failure: een grote behoefte aan betrouwbare wegwijzers op internet. Apps als Zite en Flipboard voorzien in die behoefte, maar vormen ook een gevaar volgens Krijn Schuurman. “Straks krijg je alleen nog maar voorgeschoteld wat je welgevallig is.” Terwijl je laten verrassen altijd het doel moet blijven.

Terug & Vooruit: Johan Voets (CTO van Foodzy) hoopt op gedragsverandering op basis van datastromen.

Mensen verzamelen dankzij allerlei apps ongemerkt steeds meer data. Of het nu over hun reisgedrag, hun luistergedrag, hun eetgedrag of wat anders is. Die data opgeteld vormen een schat aan informatie. Maar ook op individueel vlak vertellen de gegevens heel veel over onszelf. Johan Voets ziet kansen. Kansen op het terrein van grondige data-analyse en daaraan gekoppeld zelfs mogelijk impulsen om gedrag te veranderen.

Terug & Vooruit: Meindert Bussink (eigenaar Mindnote) verwacht veel van gamification

Langzaam maar zeker krijgt de do-it-yourself-wereld voor muzikanten steeds meer vorm. Wanneer daar dan komend jaar nog meer spelelementen, in de vorm van gamification, aan worden toegevoegd gaat het helemaal de goede kant op. Het zal steeds leuker worden om nieuwe dingen te leren. Meindert Bussink is een gelukkig man.

Terug & Vooruit: Voor Mark de Kock (Mobylizr) is 2011 de definitieve doorbraak van het mobiele tijdperk

De cijfers tonen eindelijk keihard aan wat al jaren werd voorspeld: mobiel gebruik overtreft het traditionele webbezoek. Daar kan niemand meer omheen. En dus zullen bedrijven zich daaraan moeten aanpassen. Een stap waarop Mark de Kock met zijn bedrijf Mobylizr inspeelt.