Company: Cleeng

Donald Res (Cleeng): “We willen de onbetwiste leider van videocommerce zijn”

Cleeng heeft zich in de afgelopen vier jaar ontwikkeld van een een algemeen e-commerce partij voor digitale content naar een bedrijf dat zich strikt op online video richt.” We zagen een gat in de markt, er was geen goede tooling. Die hebben wij toen gebouwd”, aldus CTO Donald Res. In Top Names vertelt hij over online video, broadcasters, de concurrentie en de toekomstplannen.

Donald Res (Cleeng): “Abonnementen zijn de heilige graal”

Dankzij het internet groeit het aantal aanbieders van content op internet. Iedereen kan realtief simpel uitzenden. Maar daar ook geld mee verdienen kost tijd, aldus Cleeng CTO Donald Res.

Startups in Nederland: “Het gaat goed, maar het kan altijd beter!”

Een overvolle Top Names. Startups die eerder te gast waren, kwamen vertellen hoe ze ervoor staan. Een bont gezelschap schoof aan in het kader van de Amsterdam Startup Week.

Donald Res (Cleeng): We maken betalen per artikel makkelijk

Het Amsterdamse Cleeng wil het betaalmiddel voor inhoud met de eenvoud van iTunes worden. Zodat je straks Cleeng gebruikt om een artikel voor een kwartje of een video voor een euro te kunnen kijken. Maar daar is wel massa voor nodig. Het kip en het ei, volgens Donald Res in gesprek met Erwin Blom en »