Company: De Correspondent

Ernst Jan-Pfauth (De Correspondent): “Media moeten af van advertenties”

In een tijd waarin veel kranten en tijdschriften hun lezersaantallen zien terug lopen en het vertrouwen in de journalistiek op een dieptepunt lijkt te staan gaat het met het online journalistieke platform de Correspondent juist goed. De ledenaantallen en het bereik groeien. Uitgever Ernst Jan Pfauth vertelt in Top Names over de strategie, het buitenland en de noodzaak voor goede journalistiek.

Ernst-Jan Pfauth: “De Correspondent heeft internationale ambities”

Ruim een jaar gelden haalde de Correspondent live in de uitzending bij Top Names het door hen gesteld doel: de crowdfunding campagne haalde de grens van 20.000 leden die allemaal 60 euro betaalden. Daarmee kon het journalistieke platform van start. Een jaar later vertelt uitgever Ernst-Jan Pfauth hoe het afgelopen jaar verlopen is en wat de toekomstplannen zijn.

Rob Wijnberg (De Correspondent): vijftienduizend leden, meer dan een miljoen euro en nu van start!

Het crowdfunding project voor de Correspondent ging live tijdens de uitzending van Top Names de grens over van 15.000 betalende leden. Initiatiefnemer Ron Wijnberg kan van start, maar beantwoordt eerst nog de meest prangende vragen. In een nieuwe aflevering van Top Names dus.

Het moment gemist dat De Correspondent 15.000 leden haalde? Bekijk het in Top Names!

Kijk mee hoe De Correspondent de legendarische grens van 15.000 leden doorbreekt in Top Names!