Fast Moving Targets is de hele dag op eDay. Interviews over digitale trends en innovaties. Te gast Stephen Ward van Deloitte Digital.
Soms heb je zo’n moment dat je iets hoort en dat er in je hoofd van alles klikt. Ik had het onlangs toen ik kort achter elkaar opnieuw hoorde over de 1% regel en het Pareto principe. Wat betekent dit voor social business?
Vroeger wilde elk bedrijf een website, nu is webcare het toverwoord. Maar volgens Jochem Koole is dat al weer achterhaald vertelt hij in Top Names. Social Business, daar draait het om. Ofwel met sociale media een bijdrage leveren of proberen te leveren aan de doelstellingen van de organisatie. Niet door een speciale afdeling, maar breed gedragen door zoveel mogelijk mensen in het bedrijf.
Veel organisaties proberen de zakelijke inzet van sociale media, oftewel social business, onderdeel uit te laten maken van hun dagelijkse bedrijfsprocessen. Slechts een aantal slaagt hier daadwerkelijk in. De sleutel tot succes? Focus op de mensen binnen de organisatie. Aldus social business adviseur Jochem Koole.
In de serie Lessons Learned vertelt Roos van Vugt wat zij bij Deloitte heeft geleerd als het gaat om de integratie van social media in reguliere business.
Roos van Vugt is social media manager bij internationale financiele dienstverlener Deloitte. Wat is de invloed van de realtime revolutie op business? Het helpt de verhalen van het bedrijf een publiek vinden, het maakt de onderneming persoonlijker en zorgt voor extra business.
De voorhoede vindt het onderwerp social media inmiddels een beetje saai, de groep daarachter moet de kracht nog ontdekken. Social media heeft hoogtepunt nog lang niet bereikt. Aflevering uit de serie Fast Moving Trends.
Roos van Vugt is gek op mensen, media, technologie en communicatie. Deze passies zijn verenigd in haar baan als social media manager bij Deloitte, een grote Nederlandse financiële dienstverlener. Een aflevering van Top Names over de kracht van social media en de traagheid van cultuurverandering. Maar bovenal: hoe bevlogen social media goed is voor een bedrijf.
Uiteindelijk gaat het om cijfers. Zeker bij een bedrijf als Deloitte. Mooi dan ook dat social manager Roos van Vugt haar onderneming kan laten zien dat bezoek aan de site vertienvoudigd is door inzet van social media en kosten van recruitment zijn gehalveerd.
Roos van Vugt is social media manager bij Deloitte. Sinds kort durft ze bijna niet meer te zeggen dat dat haar baan is, want de heksenjacht lijkt geopend, zegt Van Vugt. Een #fmtessential