Person: Jeroen Doucet

Jeroen Doucet (ComingNext.tv): “Er zit houtrot in de kijktijd”

Jarenlang leek second screen hét buzzwoord te zijn, maar op moment hoor je er niet veel meer over. Toch maakt Jeroen Doucet, van het in second screen ervaringen gespecialiseerde ComingNext.tv zich geen zorgen. “Wereldwijd staan we aan het begin”, luidt zijn standpunt. In Top Names legt hij uit waarom.

Jeroen Doucet (ExMachina): “Apple-gebruiker zakelijk nog altijd aantrekkelijker dan Android-gebruiker”

De Nederlandse mediamarkt wordt kleiner door buitenlandse spelers, Apple-gebruikers zijn aantrekkelijker dan Android gebruikers en AppleTV wordt een dongle. Jeroen Doucet van Ex Machina in Top Names over de toekomst van televisie.

Jeroen Doucet (ExMachina): “Second screen werkt écht versterkend voor televisie”

Ex-Machina houdt zich bezig met concept ontwikkeling voor second screen, zowel in binnen- als buitenland. Jeroen Doucet, managing director van Ex-Machina, vertelt over de kracht van second screen in aanloop naar het Mediapark Jaarcongres.

Adverteerders blijven de belangrijkste inkomstenbron voor video

Waar zit het geld voor video? In het door Streamzilla mogelijk gemaakte Vision wordt het besproken. Het communicatiebudget betaalt, de adverteerders maken mogelijk of de kijkers trekken de portemonnaie.

Voor nieuwe vormen van tv is een lange adem nodig

De belofte was zo groot, de werkelijkheid weerbarstig. We dachten dat het publiek on demand kijken supersnel zou omarmen, dat komt nu pas echt opgang. En we hoopten op nieuwe vormen van televisie dankzij internet. Die komen er mondjesmaat. In Vision behandelt Fast Moving Targets de toekomst van tv en online video.