Person: Jeroen van Erp

Hoe SXSW van WAT naar HOE naar WAAROM is gegaan

SXSW kan een geweldig evenement zijn, maar je kunt er ook volledig verzuipen in de veelheid van het programma. Dat geldt voor bezoekers én deelnemers. Top Names sprak met drie Nederlandse eenwezigen. Over de zin en onzin van SXSW.

SxSW Magazine 5: “Als het slecht gaat met je sector is Austin the place to be” #SxSW2015

Fast Moving Targets (FMT) doet verslag van het Amerikaanse technologiefestival South By South West in Austin Texas. Erwin Blom en Roeland Stekelenburg zijn vijf dagen op pad om trends en ontwikkelingen te signaleren en Nederlandse SxSW-gangers te volgen. In aflevering 5 een terugblik. Wat was SxSW 2015 voor editie? Werner Vogels, de CEO van Amazon, »

Jeroen van Erp (Fabrique): “Brainstorms: ik ben er h e l e m a a l klaar mee”

Ik val maar meteen met de deur in huis. Brainstorms: ik ben er h e l e m a a l klaar mee. Met creatieve technieken heb ik het al helemaal gehad. Je kent ze wel, die methodes uit ‘one-flight’ boekjes waarbij je wordt aangepraat dat iedereen creatief is en iedereen capabel is om de wereld te veranderen… »

Laten we proberen geen grote dromen na te streven. Weg met grote ambities!

Kan het ook niet anders? Laten we eens proberen geen grote dromen na te streven. Zullen we de lat gewoon eens lekker laag leggen? Toe? Jeroen van Erp ziet het voor zich ….

Jeroen van Erp (Fabrique): “Creatieve industrie eenzijdig belicht door slordige media”

Jeroen van Erp, eerder te gast in Top Names, is creatief directeur van multidisciplinair designbureau Fabrique. In een column die eerder verscheen in Vormberichten van de BNO (brancheorganisatie van ontwerpers) maakt hij zich boos. En hij had zich nog wel zo voorgenomen niet te klagen … Ooit heb ik me voorgenomen om »