Person: Leonieke Verhoog

Leonieke Verhoog (PublicSpaces): “Een klein stapje in de richting van een gezonder internet”

Youtube, Facebook en Instagram zijn enorm populair. Ze zijn gratis toegankelijk, maar worden wel gerund door commerciële bedrijven. PublicSpaces wil mensen bewust maken van de prijs die ervoor wordt betaald. In een aflevering van Top Names, in het kader van de Dutch MediaWeek, vertelt programmamanager Leonieke Verhoog over de alternatieven, de plannen en ambities voor het komende jaar.

Lessons Learned: De VPRO leert dat interactief papier arbeidsintensief is en gebruikers er nog niet klaar voor zijn

Leonieke Verhoog is interactive papermaker bij de VPRO Gids en ze voegt met haar team wekelijks bewegend beeld, slideshows, extra interviews en foto’s toe aan het papier, die met de Layar app op je mobiel zijn te bekijken. Wat heeft zij van 20 verrijkte gidsen geleerd? Het is veel werk en de lezer is er nog niet klaar voor.

Fast Moving Trend: Doe Het Altijd En Overal. Alles = internet

Alles is internet. Overal is internet. Mobiel internet is definitief doorgebroken en na mensen komen nu dingen online. Een boeiende ontwikkeling!

Fast Moving Trend: Doe Het Speels. Spel-elementen grijpen om zich heen

Langzaam maar zeker is het aan het gebeuren: games worden niet langer als de uitvinding van de duivel gezien 😉 En spel-elementen rukken op. Games en gamification zijn de woorden.

Leonieke Verhoog (VPRO): online (1) + offline (1) = 3

Een mooi verhaal van Leonieke Verhoog: hoe online en offline elkaar versterken. En hoe ‘the internet of things’ werkelijkheid wordt.