Person: Niels Aalberts

Bladenmakers, jaag niet op windmolens!

Vandaag horen werknemers van Sanoma of ze hun baan houden en het tijdschrift waarvoor ze werken blijft bestaan. De ontslagronde is het gevolg van dalende oplagecijfers, een daling die steeds sneller gaat [artikel te lezen na registratie] en bij titels van Sanoma zelfs nog een tikkie harder dan bij andere uitgeverijen. Wat zijn lessen die van de muziekindustrie geleerd kunnen worden? Niels Aalberts vertelt.

“Slim managen van de chaos maakt het verschil.” Een interview met Niels Aalberts, spreker op De Realtime Revolutie

Niels Aalberts is blogger (Eerste Hulp Bij Plaatopnamen) en manager van artiesten als Only Seven Left en Case Mayfield. De impact van realtime op de muziekindustrie? Alles gaat sneller en chaotischer en delen van de liefde voor muziek gaat vanzelf.

De Realtime Revolutie en de impact op sport, business, overheid, onderwijs en meer!

Wat is de impact van de realtime revolutie op sport, overheid, marketing, gezondheidszorg en meer? Specialisten vertellen het!

Niels Aalberts (manager): Ik geloof in de kracht van innovatie

Manager Niels Aalberts is fel gekant tegen het vonnis waarin Ziggo en XS4ALL worden verplicht Pirate Bay voor hun klanten af te sluiten Een aanslag op het vrije internet. Dat staat niet alleen in Nederland onder druk, in Amerika speelt op dit moment een vergelijkbare zaak: het omstreden wetsvoorstel SOPA (Stop Online Piracy Act). Reden voor de Engelstalige Wikipedia om woensdag 18 maart op zwart te gaan. Niels Aalberts in FMT Essentials.

Fast Moving Trend: Doe Het Zelf. Zonder tussenkomst van producent naar consument

Fast Moving Targets zet de trends op rij. Als er één de boventoon voert is het Doe Het Zelf. Van zelf publiceren tot zelf fabriceren tot zelf meten en weten. De eerste in de serie Fast Moving Trends.

Niels Aalberts legt nog één keer uit hoe gratis en betaald elkaar kunnen versterken

De gelovigen en de ongelovigen lijken elkaar niet te vinden. Sommigen zeggen: voor waarde moet betaald worden. Anderen menen: gratis weggeven van inhoud zorgt uiteindelijk voor inkomsten. Niels Aalberts hoort bij de laatste categorie. Hij was te gast in Top Names.

Niels Aalberts: muziekrechten nog één keer uitgelegd

Geen gewone sterveling snapt muziekrechten. Hoe werken ze, wat mag er en wat niet? Niels Aalberts (EHPO) vraagt in het kader van #fmtessentials aandacht voor de gekte rond het onderwerp.