Meerkat was dé ontdekking van SxSW 2015. De app waarmee je met één druk op de knop live vanaf je mobiel video kan streamen werd een instant hit. Op de voet gevolgd door een vergelijkbare toepassing: Periscope van Twitter. Top Names neemt beide apps onder de loep en bespreekt de voor- en nadelen met Michiel Veenstra (3FM), Elger van der Wel (NOS), Michiel Frackers (Dutch Fellows) en Stef van de Ziel (Streamzilla), waarbij het enthousiasme overheerst.
Nederland is te klein, ga naar het buitenland. Onze markt voor video en televisie wordt opengebroken, maar tegelijk komen andere markten binnen ons handbereik. In de aanloop naar het Mediapark Jaarcongres op 20 juni, bekijkt Stef van der Ziel van Jetstream en Streamzilla het landschap.
Vision is een serie programma’s over de toekomst van televisie, online video, oftewel het nieuwe kijken. In de tweede aflevering van deze door Streamzilla mogelijk gemaakte reeks proberen we in een uur een zender op te zetten. Hoeveel inhoud is nodig, hoe duur is studio en distributie?
Vision is een serie programma’s over de toekomst van televisie, online video, oftewel het nieuwe kijken. In de tweede aflevering van deze door Streamzilla mogelijk gemaakte reeks proberen we in een uur een zender op te zetten. Hoeveel inhoud is nodig, hoe duur is studio en distributie?
Vision is een serie programma’s over de toekomst van televisie, online video, oftewel het nieuwe kijken. In de tweede aflevering van deze door Streamzilla mogelijk gemaakte reeks proberen we in een uur een zender op te zetten. Waar is ruimte? Wat zijn de kosten? Hoe gaan we geld verdienen?
Waar zit het geld voor video? In het door Streamzilla mogelijk gemaakte Vision wordt het besproken. Het communicatiebudget betaalt, de adverteerders maken mogelijk of de kijkers trekken de portemonnaie.
Kan het internet de snelle groei van video aan? Het is er niet voor gebouwd, maar uiteindelijk gaat de techniek de problemen oplossen. Conclusies uit Vision, een serie programma’s over nieuwe tv en online video.
De belofte was zo groot, de werkelijkheid weerbarstig. We dachten dat het publiek on demand kijken supersnel zou omarmen, dat komt nu pas echt opgang. En we hoopten op nieuwe vormen van televisie dankzij internet. Die komen er mondjesmaat. In Vision behandelt Fast Moving Targets de toekomst van tv en online video.