Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Simon Bushell (Sympower): “Op weg naar een flexibeler energiemarkt”

Wanneer het heel koud is zet iedereen de verwarming hoger. De extra stroom wordt geleverd door kolen- of gascentrales. Maar in de toekomst zal dat niet meer gaan. De hoeveelheid zonne- of windenergie op een bepaald moment ligt vast. Sympower werkt aan een oplossing. CEO Simon Bushell vertelt in Top Names over flexibele stroom, internationaal opereren en de stappen die nog gezet moeten worden.

Job Witteman (Hypotherm.eu): “Vloeistof geleid 1400 keer beter dan lucht”

Iets koelen kost heel veel energie. Dat bezorgt datacentra een slechte naam. Hypotherm heeft daar een oplossing voor. Founder Job Witteman vertelt in Top Names over koelen in een vloeistof, de lobby die een conservatieve wereld moet veranderen en de wal die het schip gaat keren.

Taco Ekkel (Mibo): “Video chatten maar dan leuk”

Video chatten was dé manier om met elkaar in contact te blijven het afgelopen jaar. Maar werkgerelateerde chats voelden vaak vooral praktisch. Gezellig was het vrijwel nooit. Mibo brengt daar verandering in. CEO Taco Ekkel vertelt in Top Names over organische groei, sneller groter willen worden en de kracht van Mibo.

Wesley de Kruijff (Anyways): Flexibel rijden voor vrijwel iedereen

Een auto blijft handig, maar is ook duur. Met private lease weet je waar je aan toe bent qua kosten, maar je bent vaak zeker twee jaar gebonden aan het contract. Anyways biedt een alternatief. Founder en CEO Wesley de Kruijff vertelt in Top Names over het platform, de voordelen, de ambities voor de toekomst en waarom je nog gene elektrische auto via Anyways kunt huren.

Joris van Heukelom (MakerStreet): “Ik was helemaal klaar met de corporate wereld en bijbehorende structuren”

Werken bij grote bedrijven kan niet iedereen bekoren. Veel verdienen is misschien een pluspunt maar daar staat beperkte vrijheid, hiërarchie en keihard werken tegenover. Joris van Heukelom stapte tien jaar geleden p als CEO bij Sanoma digital en besloot het helemaal anders aan te pakken. In Top Names vertelt hij over werken zonder managers, een bedrijf van iedereen, virtuele tokens en de toekomst.

Joris Oudejans (BASH): “Wij zijn een soort Tikkie voor het organiseren van feestjes”

Een reünie of etentje met een mannetje of tien is lastig te organiseren. Voor je een geschikte datum hebt gevonden ben je vaak een tijd verder. BASH wil dat proces vereenvoudigen. CEO Joris Oudejans vertelt in Top Names over de app voor sociale evenementen, zijn aversie tegen Facebook en andere social media en de plannen voor de toekomst wanneer feesten weer kan.

Edy Bruinooge (IBANXS): “Wij willen de rails van het internationale betalingsverkeer zijn”

Nederlanders zijn dol op betalen met IDEAL. Het is snel, makkelijk en veilig. Een internationale betaling waarbij je Paypal of je creditcard moet gebruiken voelt snel minder prettig. IBANXS wil dat verhelpen. CCO Edy Bruinoge vertelt in Top Names over de wet van de remmende voorsprong, de benodigde PSD2 vergunning en fouten uit het verleden die niet meer gemaakt worden.

Niels ‘t Hooft: “Immer begint waar e-readers stoppen”

Ontlezing is een groot probleem. Maar hoe zorg je ervoor dat digitaal ingestelde jongeren vaker een boek pakken? Biedt ze een nieuwe ervaring. Dat is het idee achter de lees app Immer. Founder en CEO Niels ‘s Hooft vertelt in Top Names over onderzoek, een nieuwe leeservaring bieden en het effect dat dat lijkt te hebben.

Marco Aarnink: “Door met Print bij ons plan te blijven, zijn we blijven groeien”

Veel ondernemers zouden er moedeloos van worden: je begint een bedrijf met veel klanten in de evenementenbranche en dan barst de corona crisis los. Je bestaat nog niet lang genoeg om in aanmerking te komen voor compensatie. Maar Marco Aarnink, founder van Print.com, liet het hoofd niet hangen. In Top Names vertelt hij over de internationale ambities, zijn lessen van de markt, het belang van een goed verhaal en zijn passie voor print.