Nick Bortot (BUX): “Tegenwoordig is beleggen voor mensen een must have”

Wat doe je metje geld wanneer je geen rente meer krijgt bij de bank? Beleggen lijkt het antwoord. BUX maakt dat al zes jaar mogelijk tegen lage kosten . CEO Nick Bortot vertelt in Top Names over het voldoen aan regels, de Europese markt, vertrouwen en de community.

Lars Wetemans (Cowboys.nl): “Wij maken recruitment transparanter”

De tijd dat een werkgever een advertentie plaatste om zo een nieuwe medewerker te vinden is voorbij. Tegenwoordig worden recruitment bureau’s ingehuurd. Cowboys.nl is een nieuwe speler in dit veld. Founder Lars Wetemans vertelt in Top Names over schimmige praktijken, data driven werken en transparantie.

Marie-José Hoefmans (Schluss): “Wij geven jou de controle over je data terug”

Je merkt vaak pas hoe iets echt werkt wanneer het verkeerd gaat. Zo blijkt het vrijwel ondoenlijk om informatie van internet te verwijderen.Marie-José Hoefmans vertelt in Top Names hoe Schluss mensen weer controle moet geven over hun data, hoe lang dat nog gaat duren en wat daar voor nodig is.

Internetpionier Dirk-Willem van Gulik: “Ik ben hoopvol”

Het internet zou de wereld mooier maken, maar in praktijk blijkt dat niet te zijn gelukt. Internet pionier Dirk-Willem van Gulikcument vertelt in Top Names over de gevaren, de mislukkingen, de negatieve kanten van het internet maar ook over de omslag.

Victor Swaab (Kickstox): “Wij zijn een data driven game”

Van elke voetbalspeler worden iedere wedstrijd data verzameld. Handig voor de coach en de speler zelf, maar die data kunnen ook de basis vormen van games. Kickstox is zo’n spel. C0-founder Victor Swaab verttelt in Top Names over data, engagement en het verschil tussen gokken en behandigheid.

Edwin Kuiper (eRoutes): “On the fly een wandelgids bouwen”

Dankzij Covid is wandelen populair. Maar elke dag hetzelfde rondje is saai. En hoe weet je hoeveel je eigenlijk loopt? Edwin Kuipers, founder en CEO van e-Routes, vertelt in Top Names hoe hij e-routes bedacht, wat er tot nu toe is gedaan en waar het naartoe moet.

Vincent Hoogsteder (Objectiv): “We zijn als bedrijf op alle fronten transparant”

Data analyse kan bedrijven helpen hun doel sneller te bereiken. Door hun sites of apps beter te optimaliseren. Vincent Hoogsteder, cofounder en CEO van Objective, vertelt in Top Names over data, ai, de ambitie om te groeien, het voordeel van venture capital en de keus om volledig transparant te opereren.

Avishai Trabelsi (Quicargo): “De transportrevolutie staat nog aan het begin”

Vrachtauto’s die niet compleet gevuld rondrijden is slecht voor het milieu. Daarbij is het zonde van het geld. Quicargo wil hier verandering in brengen. Fouder Avishai Trabelsi vertelt in Top Names over de traditionele transportwereld, het managen van developers, de impact van covid en de ambities.

Joris van Doorninck (Breeze): “We laten daten weer om offline interactie gaan”

Het vinden van een partner blijft complex. Dating apps kunnen je helpen, maar door de enorme hoeveelheid profielen die je te zien krijgt duur het vaak lang om werkelijk tot een afspraak te komen. Breeze wil dat anders doen. CEO Joris van Doorninck vertelt in Top Names over de nieuwe app, 2 profielen per dag, verwachtingsmanagement en de invloed van corona.