Sijbrand Tieleman (Peaks): “Beleggen met je wisselgeld”

Je kunt beleggen met heel veel geld, maar ook met kleien bedragen. Peaks maakt dat laatste mogelijk. Elk bedrag dat je uitgeeft wordt afgerond naar een heel getal. De dubbeltjes die dan overblijven worden belegd. In Top Names vertelt bedenker en mede-eigenaar Sijbrand Tieleman over beleggen, ingewikkelde financiele regels en de plannen voor de toekomst.

Wilbert Mutsaers (Spotify): “In tegenstelling tot wat mensen denken: bij ons is veel handwerk”

Spotify is één van de grootste muziekstreamingdiensten ter wereld. Van de 200 miljoen gebruikers luistert de helft met regelmaat naar de playlisten van het bedrijf. Dat daarmee een steeds grotere vinger in de pap krijgt in de muziekwereld. Hoofd Benelux Wilbert Mutsaers vertelt in Top Names over de drijfveren en motieven van Spotify en wat daar bij komt kijken.

Freek van Koolbergen (BoatNow): “We verzorgen vraag en aanbod van vergunde vaart”

Varen over de Amsterdamse wateren is populair. Maar om op een mooie dag te achterhalen welke boot met schipper nog plek heeft kan best lastig zijn. Daar brengt BoatNow verandering in. Founder Freek van Koolbergen vertelt in Top Names over het platform, de ambities en het belang van technologie.

Michiel Nieuwkerk (VIATIM): “Uiteindelijk zorgen wij voor een nieuw netwerk aan buurtwinkels”

Een fijnmazig netwerk van afgiftepunten in buurten waar mensen wonen. Dat is waar VIATIM aan werkt. Bedenker Michiel Nieuwkerk vertelt in Top Names over de uitdagingen, kansen en mogelijkheden van VIATIM. Het begint met pakketten en bibliotheekboeken, maar het kan veel meer worden.

Ronald Kouvelt (StuComm): “We zijn van informatie app naar personal assistant app gegroeid”

Dankzij de app van StuComm worden Nederlandse studenten al jaren digitaal op de hoogte gehouden. Van cijfers, roosters en steeds meer. Founder Ronald Kouvelt praat de kijkers van Top Names bij. Een gesprek over veranderingen, groei, beperkingen, investeerders en het buitenland.

Christiaan Solcer (Startpage): “We willen dat mensen gaan nadenken over wat ze delen”

Het in 1998 opgerichte Startpage kiest voor een herpositionering. Het bedrijf zal niet langer hameren op privacy, maar wil mensen aanzetten tot nadenken over hun data. CMO Christiaan Solcer vertelt in Top Names over de filterbubble, de kracht van Google en de ambities van Startpage.

Rick Goud (Zivver): “Menselijke fout is de grootste oorzaak van datalekken”

We moeten erop kunnen vertrouwen dat bedrijven veilig communiceren, maar er gaat nogal eens wat mis. Zivver biedt de helpende hand. Ceo en co-founder Rick Goud vertelt in Top Names over menselijk falen, het voorkomen van datalekken, de kracht van eenvoud en de toekomstplannen voor Zivver.

Joni de Vogel Smeenk (Vatfree): “Er blijft jaarlijks 8 miljard aan btw liggen in de EU”

Taxfree shoppen in Europa kan wanneer je niet uit Europa komt. Het wordt je alleen niet makkelijk gemaakt. Daar wil Vatfree een eind aan maken. Founder Joni de Vogel Smeenk vertelt in Top Names over btw betalen en terug claimen, haar ambities en de lange adem die nodig is echt iets te veranderen.

Menno Weij (VraagHugo): “Alles wat geautomatiseerd kan worden zal geautomatiseerd worden”

Een simpel huurcontract kan je al snel honderden euro’s kosten. Terwijl de inhoud nauwelijks verschilt van ieder ander huurcontract dat je online kunt vinden. VraagHugo speelt in op dat ongenoegen. Bedenker en jurist Menno Weij vertelt in Top Names over het verstoren van de markt, high end werk en de toekomst plannen.