Trend: Artificial Inteligence (Pagina 2)

Simon Jagers (Semiotic Labs):”Kunstmatige intelligentie helpt storingen in elektromotoren voorspellen”

Wanneer de motor van de bagageband op Schiphol uitvalt zorgt dat voor chaos en werkachterstand. Nieuwe techniek helpt dat voorkomen. Simon Jagers, founder van Semiotic Labs, vertelt in Top Names over afwijkingen in trillingen, het gebruik van kunstmatige intelligentie, sensoren plaatsen in het veld en de concurrentie.

Michel Boerrigter (Plotwise):”Dankzij data en machine learning pakjes efficiënter bezorgen”

Dagelijks worden in Nederland zo’n anderhalf miljoen pakketen bezorgd. Dat resulteert in een wirwar van busjes die af en aan rijden. Plotwise zorgt dat dat efficiënter kan. CEO en founder Michel Boerrigter vertelt in Top Names over consumentengedrag, data, leren in de praktijk en uitbreiding naar het buitenland.

Anniek Schouten (20treeAI): “Onze droom is een succesvol bedrijf en positieve impact op de planeet”

Bomen zijn mooi, maar kunnen ook inde weg staan. Zeker wanneer je elektriciteitsleidingen bovengronds lopen. Analyse van satellietbeelden met hulp van kunstmatige intelligentie kan het probleem lokaliseren. 20treeAI werd daaraan. Co-founder Anniek Schouten vertelt in Top Names over de markt, de praktische toepassingen en de idealen.

Joost van de Griendt (Dynaxion): “Deeltjesversneller inzetten in strijd tegen drugs en explosieven”

Het loont vaak nog steeds om illegale goederen op te sturen of zelfs mee te nemen in een vliegtuig. Dat komt doordat de controle mensenwerk is. Dynaxion wil daar verandering in brengen. Een kleine deeltjesversneller moet stoffen gaan beoordelen. Co-founder Joost van de Griendt vertelt in Top Names over de theorie, een Amerikaanse wedstrijd, de bouw van een prototype en de toekomst.

Inez Teunissen (Spreekuur.nl): “Met digitalisering van de zorg voorkomen we 30% aan fysieke consults”

Wat assistenten van de huisarts nu nog telefonisch doen, kan ook digitaal worden afgehandeld. Spreekuur.nl maakt dat mogelijk. Initiatiefnemer Inez Teunissen vertelt n Top Names over de voordelen van een digitaal systeem, de snelle adoptie dankzij corona en de plannen voor de toekomst.

Joost van Houten (Sentinels): “Financiële misdaad stoppen door monitoren gedrag”

Een vitamine webshop die alleen spullen verkoopt na middernacht? Dat is verdacht. Ai maakt het mogelijk om dat soort van patronen te ontdekken. Joost van Houten, teamleider bij Slimmer ai, vertelt in Top Names over het nieuwe speuren, de klanten, het verbeteren van werkprocessen en uitbreiden in het buitenland.

Thijs Bosgoed (BuyBay): “Wij geven geretourneerde producten een tweede leven”

Iedereen doet het. Online spullen kopen en weer terugsturen wanneer het niet bevalt. Soms zelfs nadat een product gebruikt is. Dan was vroeger vernietiging de oplossing. BuyBay geeft die producten op een slimme manier een tweede kans. Founder Thijs Bosgoed vertelt in Top Names over de loods in Wijchen, de retail in Beverwijk, slimme software en de toekomst.

Jeroen Wijering (JW Player): “De video hoeft niet super te zijn, maar goed geluid is cruciaal.”

Een hele grote speler op het gebied van online video komt van oorsprong gewoon uit Eindhoven. De JW Player , favoriet bij ongeveer de heft van alle grote media bedrijven, werd gebouwd door Jeroen Wijering. In Top Names vertelt hij over de trends en ontwikkelingen op het gebied van online video en de toekomst van zijn bedrijf.

Saeed Younesi (REXai): “We realiseren zelflerende webwinkels”

Kunstmatige intelligentie kan helpen om websites slimmer te maken. Door mensen meer resultaten op maat te laten zien. Daar is REXai hard mee bezig. Fouder Saeed Younesi vertelt in Top Names over de kracht van data, de regels van het spel en de toekomst waarin de computer steeds belangrijker zal worden.

Guido van Nispen (Uitgever PCE): “Een baan geeft mensen waardigheid”

Vroeger ging je aan het werk bij een bedrijf om daar 40 jaar later met pensioen te gaan. Jongeren van nu moeten minimaal 50 jaar werken in een wereld vol onzekerheid. In the People Centered Economy staat dat thema centraal. Uitgever Guido van Nispen vertelt in Top Names over waardigheid, werk, kunstmatige intelligentie en verantwoordelijkheid nemen.

Diane Janknegt (WizeNoze) “We gaan voor globale impact op het onderwijs”

Je kunt alles op het internet vinden, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar ook direct mee uit de voeten kan. Commercie, fake news en ingewikkelde informatie maken het voor onder meer jongeren vaak lastig. WizeNoze doet daar wat aan. Founder Diane Janknegt vertelt in Top Names over de techniek, het handwerk, de ambities en het doel.

Hoe SXSW van WAT naar HOE naar WAAROM is gegaan

SXSW kan een geweldig evenement zijn, maar je kunt er ook volledig verzuipen in de veelheid van het programma. Dat geldt voor bezoekers én deelnemers. Top Names sprak met drie Nederlandse eenwezigen. Over de zin en onzin van SXSW.