Trend: Internet of things (Pagina 3)

Fast Moving Trend: Doe Het Altijd En Overal. Alles = internet

Alles is internet. Overal is internet. Mobiel internet is definitief doorgebroken en na mensen komen nu dingen online. Een boeiende ontwikkeling!

Terug & Vooruit: Johan Voets (CTO van Foodzy) hoopt op gedragsverandering op basis van datastromen.

Mensen verzamelen dankzij allerlei apps ongemerkt steeds meer data. Of het nu over hun reisgedrag, hun luistergedrag, hun eetgedrag of wat anders is. Die data opgeteld vormen een schat aan informatie. Maar ook op individueel vlak vertellen de gegevens heel veel over onszelf. Johan Voets ziet kansen. Kansen op het terrein van grondige data-analyse en daaraan gekoppeld zelfs mogelijk impulsen om gedrag te veranderen.

Marjolijn Kamphuis: Foodzy is speels met eten en gezondheid bezig zijn

Foodzy is een Nederlandse startup die internationaal aan de weg timmert. Het is een dienst die je helpt je eetgedrag te monitoren en – indien gewenst – te veranderen. Marjolijn Kamphuis te gast in Top Names van Fast Moving Targets.

Maarten den Braber: Alles is meetbaar, maar wat doe je ermee?

Alles wordt door internet aan elkaar geknoopt. Steeds meer gegevens over onszelf worden beschikbaar. Ook over lijf en gezondheid. Wat is het en wat kun je ermee? Erwin Blom en Roeland Stekelenburg in gesprek over Quantified Self met Maarten den Braber.

Leonieke Verhoog (VPRO): online (1) + offline (1) = 3

Een mooi verhaal van Leonieke Verhoog: hoe online en offline elkaar versterken. En hoe ‘the internet of things’ werkelijkheid wordt.

Iskander Smit (info.nl): waar ik naar kijk voor de diensten van de toekomst

Drie trends, drie presentaties. Waar Iskander Smit van Info.nl naar kijkt bij het ontwikkelen van nieuwe diensten en het denken over nieuwe businessmodellen. Over diensten, data en speelse interactie. Een #fmtessential.

Frank Meeuwsen: doe het zelf in het kwadraat met open source hardware en 3D-printing

Open source hardware, 3D-printing en the internet of things zijn drie belangrijke ontwikkelingen die Frank Meeuwsen signaleert. Op 8 oktober is de eerste Nederlandse editie van de Maker Fare waar deze nieuwe doe het zelf trend zichtbaar en voelbaar is.