Vroeger wilde elk bedrijf een website, nu is webcare het toverwoord. Maar volgens Jochem Koole is dat al weer achterhaald vertelt hij in Top Names. Social Business, daar draait het om. Ofwel met sociale media een bijdrage leveren of proberen te leveren aan de doelstellingen van de organisatie. Niet door een speciale afdeling, maar breed gedragen door zoveel mogelijk mensen in het bedrijf.
Nieuws is niet langer de vanzelfsprekende “drager” voor commercieel succes. Integendeel. Maar wat dan? Wat is er anno 2014 wél nodig om een journalistiek platform succesvol te exploiteren? Uit welke essentiële onderdelen bestaat een organisatie die zich hierop richt?Tijd voor een gezamenlijke brainstorm.
Hoofdredacteuren, stylisten en journalisten van kranten en tijdschriften: het zijn invloedrijke mensen. Vanuit hun papieren product hebben ze jarenlang deze invloed uit kunnen oefenen. Nu de tijdschrift oplages onder druk staan proberen veel ‘print’ mensen hun plek online te vinden. Ik merk dat dagelijks: ik krijg veel verzoeken van (print)mensen om ze te helpen met het »
Hoe speel je je als bedrijf in de kijker? Zeker wanneer de klanten niet meer vanzelf binnenstromen. Dirkzwager advocaten en notarissen koos voor het delen van hun kennis. Jeroen Zweers en Pieter Sonneveld vertellen in Top Names over het hoe en waarom.
Eveline van der Steen is head of social media bij Armada Music, het muziekbedrijf van Armin van Buren dat niet alleen de top-dj vertegenwoordigt, maar nog 25 labels en honderden artiesten. Ze heeft een afdeling waar nog zes mensen werken. Ze sprak op het Mediapark Jaarcongres en schoof bij Top Names aan, bekijk hier alle interviews. Early adopter zijn, zit Armada in de genen.