Trend: Platform (Pagina 3)

Pim de Witte (Medal.tv): “We zijn groot genoeg om te concurreren, maar klein genoeg om snel te manoeuvreren”

Medal.tv is hard op weg om een nieuw groot sociaal netwerk te worden. Niet voor iedereen, maar met name voor gamers die op het platform eenvoudig beelden van games kunnen delen. CEO en co-founder Pim de Witte vertelt in Top Names over de voor- en nadelen van snelle groei, de concurrenten en het belang van de community.

Hugo van Donselaar (Campspace): “Wij bieden een kleinschalige, unieke kampeer ervaring”

Hoewel heel veel mensen bewust kiezen voor een verblijf op een mega camping, zijn er ook mensen die wat anders willen. Kleinschalig, terug naar de eenvoud. Campspace voorziet daarin. Co-founder Hugo van Donselaar vertelt in Top Names over unieke ervaringen, het netwerk van scouts, het vinden van nieuwe kampeerplekken en de ambities.

Inez Teunissen (Spreekuur.nl): “Met digitalisering van de zorg voorkomen we 30% aan fysieke consults”

Wat assistenten van de huisarts nu nog telefonisch doen, kan ook digitaal worden afgehandeld. Spreekuur.nl maakt dat mogelijk. Initiatiefnemer Inez Teunissen vertelt n Top Names over de voordelen van een digitaal systeem, de snelle adoptie dankzij corona en de plannen voor de toekomst.

Boyan Nijpels (ScanMovers): “Wij willen de verhuismarkt transparant maken en verbeteren”

Verhuizen staat in de top 3 van meest stressvolle gebeurtenissen in een mensenleven. ScanMovers wil die ervaring zo goed mogelijk maken. Door zich te richten op verhuisbedrijven. Founder en managing director Boyan Nijpels vertelt in Top Names over digitalisering van een traditionele markt, het data spel en uitbreiding in het buitenland.

Thomas de Leeuw (ikbenfrits): “Alleen online tools zijn niet genoeg voor hypotheekadvies”

Het afsluiten van een hypotheek is misschien wel één van de belangrijkse momenten in je leven. Daarom is het frustrerend dat het hele proces wat daaraan vooraf gaat zo ondoorzichtig is. Ikbenfrits brengt daar verandering in. Co-founder Thomas de Leeuw vertelt in Top Names onder meer over online advies, telefonisch advies en de ambities.

Camiel Kuiper (Buddy Payment): “Helpende hand voor mensen met schulden”

Bij veel mensen met schulden ontbreekt het overzicht over hun geld. Ze hebben geen idee van de vaste lasten en geven zo ongemerkt te veel geld uit. Met alle gevolgen van dien. Buddy Payment hoopt daar verandering in te brengen. CEO Camiel vertelt in Top Names over vertrouwen, de problemen van een jonge fintech onderneming en de fijne lijn tussen behoeden en bemoeien.

Ward Geene (Esports Club): “Esports is simpelweg competitief gamen”

Esports is geen sport. Dat is een mening die nog vaak voorkomt. Ward Geene, co-founder van Esports Club, vertelt in Top Names over keihard trainen, miljoenen kijkers en een wereld waarin de community centraal staat en de Esports Club betrouwbare en goede informatie levert.

Janneke Plaisier (LessonUp): “Lessen maken, delen en vinden”

Een hele goede leraar heeft niks anders nodig dan een mooi meeslepend verhaal. Maar die goede leraren zijn uitzonderingen. De rest kan wel wat digitale hulp gebruiken. LessonUp biedt die hulp. Co-founder Janneke Plaisier vertelt in Top Names over het platform, de mogelijkheden, het verdienmodel en de toekomst.

René Janssen (Lepaya): “Werken aan soft skills”

Harde feiten zijn over het algemeen makkelijk te leren, maar het aanleren van zogenaamde soft skills is vaak minder eenvoudig. Je kunt iemand zeggen dat hij interesse moet tonen in collega’s, maar als dat niet in het systeem zit dan is het lastig. Lepaya ontwikkelde een methode om daar verandering in te brengen. Founder René Janssen vertelt in Top Names over de trainingen, de klanten en de toekomst.

Yves Prevoo (Easee): “Onze online oogmetingen zijn even goed als metingen in het ziekenhuis”

Een oogmeting werd tot op heden vrijwel altijd gedaan met een groot apparaat. Easee biedt een online alternatief. En wie denkt dat dat niet goed zal zijn vergist zich. Founder en CEO Yves Prevoo vertelt in Top Names over de meting, de drempels die genomen moeten worden en de potentie van zijn bedrijf.

Mei Ling Tan (House of Einstein/Gustein): “Schaalbaar is niet altijd de heilige graal”

Veel mannen vinden kleren kopen niet leuk. Daarvoor is House of Einstein de perfecte oplossing. het bedrijf biedt mannen kleren op maat. Bij elkaar gezocht door een personal shopper. Dat proces wordt ondersteund door een platform: Gustein. CEO Mei Ling Tan vertelt in Top Names over persoonlijk advies, het platform, investeerders en de ambitie om marktleider te willen worden.

Maayke Damen (Excess Materials Exchange): “Wij maken de waarde van afvalstoffen zichtbaar”

Bedrijven moeten vaak betalen voor het afvoeren van hun afval. Terwijl ze met datzelfde afval mogelijk ook geld zouden kunnen verdienen. Excess Materials Exchange wil dat mogelijk maken. Founder Maayke Damen vertelt in Top Names over een grondstoffenpaspoort, matchen van bedrijven en de overtuiging dat je echt iets kunt veranderen.