Trend: Social Media (Pagina 2)

Emilie Tabor (IMA): “Micro influencers zijn de trend”

Je kunt een spijkerbroek proberen te verkopen door middel van een doorsnee reclame of je huurt de vlogger in die fan is van je broek en hem toch al regelmatig draagt. Dat laatste noem je influencer marketing. Het Amsterdamse bedrijf IMA is daarin gespecialiseerd. Emilie Tabor vertelt in Top Names over echte mensen, de kracht van de niche en de toekomst.

Alexander Wijninga (Watermelon): “Wij automatiseren met kunstmatige intelligentie een deel van de klantenservice”

De hedendaagse klant pakt lang niet altijd meer de telefoon wanneer hulp geboden is. Twitter, Facebook en Whatsapp worden ook gebruikt om bedrijven te benaderen. Watermelon speelt daarop in. CEO Alexander Wijninga vertelt in Top Names over ondernemen, kunstmatige intelligentie en wat dat voor zijn bedrijf en de wereld kan gaan betekenen.

Groen Links zet Facebook succesvol in

Iedere werkdag publiceert Fast Moving Targets een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.

In deze Fast Moving Targets Handpicked: Waar de VVD en de PVV een lijsttrekkersdebat waar meer dan 4 partijen aan meedoen opblazen, rukt Groen Links op onder leiding van Jesse Klaver. De man doet het goed in de media en dat heeft zijn weerslag op de peilingen.

Maar waar hij het heel goed doet is op social media. Groen Links heeft er dit jaar voor gekozen om volop in te zetten op deze voor Nederlandse politieke partijen nog altijd relatief nieuwe kanalen. De politieke partij werkt onder meer met zogenoemde beeldvoerders die alle belangrijke momenten op foto en video vastleggen en in hapklare deelbare bites de wereld in sturen.

Hoe open communicatie voor betere ideeën zorgt

Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target member exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.

Hierbij een voorbeeld van een Handpicked zoals die donderdag 17 september 2015 verschenen is ‘Hoe open communicatie voor betere ideeën zorgt’

Martijn de Kuijper (Revue): “Mail is het nieuwe bloggen met Revue”

Revue maakt het kinderlijk eenvoudig om de linkjes die je in een week met vrienden deelt ook in een nieuwsbrief te verspreiden. Handig voor zogenaamde influentials of kleine bedrijven die de middelen missen om MailChimp in te zetten. Inmiddels telt Revue 3500 profielen, maar niet iedereen gebruikt de tool daarmee ook wekelijks. Bedenker en bouwer Martijn de Kuijper over de pracht van eenvoud, versnellen en smalle grens tussen knallen of blijven hangen.

Met Meerkat, Periscope of een andere app, live videostreamen is absoluut een blijver!

Meerkat was dé ontdekking van SxSW 2015. De app waarmee je met één druk op de knop live vanaf je mobiel video kan streamen werd een instant hit. Op de voet gevolgd door een vergelijkbare toepassing: Periscope van Twitter. Top Names neemt beide apps onder de loep en bespreekt de voor- en nadelen met Michiel Veenstra (3FM), Elger van der Wel (NOS), Michiel Frackers (Dutch Fellows) en Stef van de Ziel (Streamzilla), waarbij het enthousiasme overheerst.

Mathys van Abbe: Met je poten in de modder zie je wat er speelt

De laatste keer dat Mathys van Abbe te gast was in Top Names kondigde hij een generiek, makkelijk toegankelijk Tag the Love platform aan voor de gewone man. Dat platform is er nog steeds niet. Maar dat betekent niet dat Mathys van Abbe stil zit. Naast Mobypicture, waar dit jaar een nieuwe versie van zal verschijnen, lanceerde hij onlangs Livescope, een platform voor de live muziek professional en merken die daarin geïnteresseerd zijn. Daarnaast participeert Van Abbe op één of andere manier in nog zo’n 50 platformen.

Ton van de Ven (Izooble): “Goede betrouwbare aanbevelingen op basis van je eigen smaak”

Top Names is het land weer ingetrokken. Ditmaal om Eindhoven te bezoeken. Op de High Tech Campus spraken Erwin Blom en Roeland Stekelenburg met negen lokale ondernemers. In aflevering vijf Ton van de Ven van het recommendation platform Izooble.

Jouw meest waardevolle bezit nu nog waardevoller

Wat is het meest waardevolle dat jij bezit? Voor mij is het antwoord simpel. Het is tijd. Mijn tijd kan ik maar één keer besteden; aan het voeren van een gesprek met een potentiële zakenpartner, aan het verzorgen van inspiratiesessie bij een klant of – zoals jij nu ook doet – aan het lezen van »

Toch liever gericht, dan met hagel schieten

Onlangs publiceerde Jay Baer een artikel op zijn website, waarin hij schreef dat bedrijven hun social media strategie wellicht volledig zouden moeten wijzigen. Jay beschrijft de ‘rifle approach’ die nu vooral wordt aanbevolen en de ietwat vreemd klinkende ‘shotgun approach’. Ik hield gemengde gevoelens aan het artikel over en besefte me dat sociale media nog steeds veel als advertentising tool worden ingezet in plaats van relatiemiddel.

Met 50 werknemers en maandelijks 600 miljoen pageviews, timmert Crowdynews aan de weg #Groningenspecial

Afgelopen week was Top Names op bezoek in Groningen. Negen lokale innovatieve bedrijven schoven bij Top Names On Tour vanuit het mooie EMG Faktors. In deze aflevering Edwin Kuipers van Crowdynews.

Marc de Vries (Twitter): “We willen iedereen op de wereld een stem geven”

Marc de Vries is sinds augustus 2013 country manager Twitter Benelux. Zijn opdracht: zorg voor groei in gebruikersaantallen en omzet. In Top Names vertelt hij over het hoe en wat.