Crisiscommunicatie rondom de brand in Moerdijk? Zo moet het dus niet!

Wie De veiligheidsregio’s Midden- en West-Brabant en Zuid-Holland Zuid, 6 gemeenten waaronder de gemeente Moerdijk, 2 waterschappen, 3 ministeries en het Nationaal CrisisCentrum. Wat De crisiscommunicatie tijdens en na de brand bij het chemisch bedrijf Chemie-Pack in het haven- en industriegebied Moerdijk op woensdagmiddag 5 januari 2011. Waarom Burgers raakten door een gebrek aan consistente communicatie vanuit de »

Valve: Weg met de bazen!

Wie Valve Software, een grote Amerikaanse speler in het gamingdomein die met name bekend werd door de game ‘Half-Life‘ en het gamedistributieplatform ‘Steam‘. Wat De werkfilosofie van Valve. Waar Wikipedia het nieuwe werken definieert als ‘het plaats- en tijdonafhankelijk uitvoeren van kantoorwerkzaamheden waarbij gebruik gemaakt wordt van mobiele technologie’ heeft Valve zich toegelegd »

Ina Strating (Buro Communicatiezorg): “Geïnformeerd wachten geeft veel minder stress”

Wie: Ina Strating is eigenaar van Buro Communicatiezorg en is al zeven jaar actief in het crisiscommunicatievak. Ze geeft oa trainingen, workshops, lezingen, advies en werkt mee aan online oefeningen. De laatste 2 a 2,5 jaar speelt sociale media een steeds grotere rol in haar werk. Wat: Voor het bestaan van sociale media was »

Twitterstorm tijdens Pukkelpop 2011 snijdt dwars door traditionele crisiscommunicatie heen

Wie Bezoekers van het festival, hun familieleden, buurtbewoners en sympathisanten van de gevolgen van het noodweer dat zich op de eerste festivaldag van Pukkelpop 2011 voltrok. Waar Op Pukkelpop, een jaarlijks alternatief muziekfestival in Hasselt-Kiewit, België. Tijdens de eerste avond van de meest recente editie van het festival werden de 60.000 bezoekers getroffen door »

Amit Gupta en vrienden gaan leukemie te lijf met grootse social mediacampagne

Wie Amit Gupta, een 33-jarige internetondernemer woonachtig in San Francisco en eigenaar van Photojojo en Jelly. Wat  Amits zoektocht naar een geschikte beenmergdonor vóór 30 november 2011. Waarom Amit werd gediagnosticeerd met akute leukemie, een vorm van bloedkanker waarbij door een ongecontroleerde deling van witte bloedcellen het beenmerg aangetast wordt. Wanneer In september »

@Taxiamsterdam: Mond-tot-mondreclame krijgt veel meer bereik dankzij Twitter

Wie: Privéchauffeur Dave Kuipers op Twitter actief sinds 2010 als @Taxiamsterdam. Aanvankelijk actief als taxichauffeur, maar op dit moment vooral chauffeur voor vaste klanten en bedrijven. Wat: Kuipers hoorde in 2008 van Twitter en claimde direct het account @Taxiamsterdam. Na twee jaar besloot hij het ook te gaan gebruiken. Aanvankelijk »

Koos Moerenhout: Twitter zorgt voor meer betrokkenheid

Wie: Voormalig profwielrenner Koos Moerenhout. Hij werd zowel in  2007 als in 2009 Nederlands kampioen op de weg. Hij is actief op Twitter sinds 12 juni 2008. Moerenhout werkt inmiddels voor de Raboploeg op de afdeling pr & communicatie. Ook die zijn actief op Twitter, zowel met een

Petra de Boevere: ‘Dankzij Twitter is mijn winkel er nog’

Wie: Petra de Boevere ook wel bekend onder de twitternaam @slijterijmeisje (die ze inmiddels heeft vervangen door @petradeboevere). Petra runt sinds 1993 een slijterij/wijnhandel in West Zeeuws-Vlaanderen. Wat: In 2003 is Petra begonnen met bloggen. Over haar leven en bovenal haar werk. “Ik ben mijn winkel. Ik kan dat niet los zien. Bij mij valt »

Seats2Meet.com: Twitter is een nieuwe manier van communiceren

Wie: Vincent Ariens werkt voor Seats2Meet.com (S2M). Zijn taken laten zich niet door een simpele functieomschrijving vangen. “Daar doen wij niet aan. Wij proberen bij S2M mensen in te zetten aan de hand van hun talenten en passies. Het is belangrijk dat je bij S2M doet wat je leuk vindt. Ik ben »

Gamers bedrijven met Foldit en EteRNA samen wetenschap van de bovenste plank

Wie Een onderzoeksteam bestaande uit professor in computerwetenschap en robotica Adrien Treuille, computerwetenschapper David Salesin, gamedesigner Zoran Popović, biochemist David Baker en afgestudeerde Seth Cooper. Allen zijn zij verbonden aan ofwel het Center for Game Science ofwel het Department of Biochemistry van de Universiteit van Washington. Wat Het creëren van baanbrekende wetenschappelijke kennis door »

UWV en webcare: “Er is geen weg meer terug”

Wie: Jeroen Bakker werkzaam als adviseur nieuwe media customer experience bij het UWV. Dat betekent dat hij kijkt naar klantervaringen. Een functie die bij andere bedrijven social media manager zou heten. Wat zijn de nieuwe behoeftes van klanten en hoe kan dat worden vertaald naar de dienstverlening bij het UWV? Binnen het UWV heeft Bakker »

Engels telecombedrijf Giffgaff crowdsourcet zichzelf

Wie Giffgaff: een Engels telecombedrijf opgericht door Gav Thompson, hoofd brand strategy bij Europees telecombedrijf O2. Het woord ‘giffgaff’ is een Schotse term dat verwijst naar het concept van ‘mutual giving’. Wat Giffgaff’s sociale bedrijfsvoering. Het telecombedrijf wordt niet gemaakt door medewerkers op callcenters of grootse marketingcampagnes, maar door hun eigen online community. Wanneer »