De Adformatiegroep viert dit jaar haar 40-jarig bestaan. Eigenaar Willem Sijthoff  (eerder te gast in Top Names On Stage) gaat tijdens The Next Web in gesprek met Roeland Stekelenburg in op heden en toekomst van het concern.

“Ik heb de Adformatiegroep vorig jaar overgenomen. Het is interessant omdat het de marktleider is op het gebied van marketing en communicatie. En het is een interessant segment omdat het een creatieve sector bedient.”

“We zijn de titels aan het restylen en na de zomer vieren we dat de uitgeverij 40 jaar bestaat. Dan introduceren we het abonnementsmodel bij Adformatie. We geven vier bladen uit, alleen Adformatie is nog niet betaald. Het is een beperkt risico, want allerlei onderzoeken hebben laten zien dat het kan.”

“We gaan onder andere bedrijfsabonnementen lanceren onder de noemer ‘education permanent’. We willen op alle vlakken een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de professional. Dat doe je met nieuws, achtergronden, trends, events, boeken. Een totaalpakket dat goed wordt ontvangen.”

“Op internet gaan we gefaseerd naar een hybride model. Daar gaan we de betaalknop ook langzaam introduceren. Abonnee’s kunnen dan alles lezen, maar op artikelnivo gaan we bepaalde stukken ook betaald maken. We noemen het bewust geen betaalmuur, maar een transparant hekje. Omdat we zowel betaalde lezers willen als willen kunnen profiteren van de kracht van het doorgeven via social media. We weten hoe we dat gaan doen, maar introduceren het pas in september. We gaan dingen proberen en stellen gaandeweg bij.”

Roeland Stekelenburg en Erwin Blom verzorgden 24 interviews op The Next Web. Bekijk ze hier.

[De uitzendingen vanaf The Next Web werden mogelijk gemaakt door Keepgo, betaalbaar mobiel internet in het buitenland.]