Topic: Business

Ruben Wolvekamp (Kever Genever): “De grote merken hebben moeite de jongere doelgroep aan te spreken”

De meest gedronken sterke drank van Nederland is nog steeds jenever. Met 11 miljoen liter per jaar staat dit oubollige goedje stevig bovenaan. Kever Genever wil het imago opschudden. Co-founder Ruben Wolvekamp vertelt in Top Names over het veroveren van de drankmarkt, de likeability factor en de toekomst.

Thomas Bunnik (Whoppah): “Wij zijn een marktplaats voor eersteklas tweedehands”

Mensen kopen veel te veel spullen. Met alle gevolgen van dien. Door de koopdrang wordt de productie aangejaagd en dat betekent een aanslag op de wereld. Whoppah hoopt hier verandering in te brengen. CEO en co-founder Thomas Bunnik vertelt in Top Names over het platform, disruptie van het digitale model en een betere wereld.

Kristel Kuit (Headroom): “Wij zijn het moderne antwoord op de stoffige secretaresse”

Een baan waarvan je dacht dat die altijd hetzelfde zou blijven is die van de secretaresse. Maar niets is minder waar. Techiek heeft veel taken vereenvoudigd of overgenomen. `En ondernemers hebben andere behoefte. Daar speelt Headroom op in. Founder Kristel Kuit vertelt in Top Names over haar bedrijf, betalen per uur, tevreden klanten en de toekomstplannen.

Matthijs Westerwoudt (PTThee): “Met een kopje Nederlandse kruidenthee de natuur herstellen”

Kruidenthee is populair. En wanneer die thee dan ook nog eens uit nederland komt, biologisch verantwoord is en bijdraagt aan meer biodiversiteit dan is het helemaal mooi. Matthijs Westerwoudt, co-founder van PTThee, vertelt in Top Names over verantwoord ondernemen, een betere wereld en hippe thee.

Ernie Hiemstra (Oxboard): “Innoveren blijft trial and error”

Iets nieuws op de markt brengen kent risico’s. Risico’s die je mogelijk kunt vermijden door eerst uitgebreid onderzoek te doen. Maar dan is het de vraag of innovatie wel doorgang vindt. Ernie Hiemstra koos me zijn Oxboard voor de methode trial and error. In Top Names vertelt hij over zijn route, de tegenslag en doorzettingsvermogen.

Saeed Younesi (REXai): “We realiseren zelflerende webwinkels”

Kunstmatige intelligentie kan helpen om websites slimmer te maken. Door mensen meer resultaten op maat te laten zien. Daar is REXai hard mee bezig. Fouder Saeed Younesi vertelt in Top Names over de kracht van data, de regels van het spel en de toekomst waarin de computer steeds belangrijker zal worden.

Guido van Nispen (Uitgever PCE): “Een baan geeft mensen waardigheid”

Vroeger ging je aan het werk bij een bedrijf om daar 40 jaar later met pensioen te gaan. Jongeren van nu moeten minimaal 50 jaar werken in een wereld vol onzekerheid. In the People Centered Economy staat dat thema centraal. Uitgever Guido van Nispen vertelt in Top Names over waardigheid, werk, kunstmatige intelligentie en verantwoordelijkheid nemen.

Liesbeth Kempen (PERFECT DAY): “Online beveiliging kan en moet zoveel beter”

Hoewel de media regelmatig berichten over hacks en cyberaanvallen, lijken kleine ondernemers veelal het gevoel te hebben dat het niet over hen gaat. Niets is minder waar. Ook kleine bedrijven zouden zich online goed moeten beschermen. Liesbeth Kempen, founder van PERFECT DAY, vertelt in Top Names over haar bedrijf, de klanten, maatwerk en de toekomst.

Frederik Duerinck (Scentronix): “Wij hopen een revolutie in de parfumindustrie teweeg te brengen”

Iedereen zijn of haar eigen gerpersonaliseerde geur. Dat is de droom van Frederik Duerinck. In Top Names vertelt deze kunstenaar/ondernemer over zijn plannen, een half miljoen euro investeringsgeld, de complexiteit van geur, hardware en software en de lol van doorzetten.

Derk van der Have (Brenger): “Wij zorgen dat koeriersbedrijven effectiever kunnen werken”

Hoe vaakt komt het niet voor dat een busje half leeg door Nederland rijdt om iets weg te bregen. Vul die ruimte op en koeriers zijn blij, het milieuis blij en de consument is blij. Derk van der Have, co-founder van Brenger, vertelt in Top Names over de weg van een idee naar een plaform, valideren, schaven en verbeteren en de ambitie om ook in het buitenland actief te worden.

Freek van Koolbergen (BoatNow): “We verzorgen vraag en aanbod van vergunde vaart”

Varen over de Amsterdamse wateren is populair. Maar om op een mooie dag te achterhalen welke boot met schipper nog plek heeft kan best lastig zijn. Daar brengt BoatNow verandering in. Founder Freek van Koolbergen vertelt in Top Names over het platform, de ambities en het belang van technologie.

Joni de Vogel Smeenk (Vatfree): “Er blijft jaarlijks 8 miljard aan btw liggen in de EU”

Taxfree shoppen in Europa kan wanneer je niet uit Europa komt. Het wordt je alleen niet makkelijk gemaakt. Daar wil Vatfree een eind aan maken. Founder Joni de Vogel Smeenk vertelt in Top Names over btw betalen en terug claimen, haar ambities en de lange adem die nodig is echt iets te veranderen.