Topic: Business

Wesley de Kruijff (Anyways): Flexibel rijden voor vrijwel iedereen

Een auto blijft handig, maar is ook duur. Met private lease weet je waar je aan toe bent qua kosten, maar je bent vaak zeker twee jaar gebonden aan het contract. Anyways biedt een alternatief. Founder en CEO Wesley de Kruijff vertelt in Top Names over het platform, de voordelen, de ambities voor de toekomst en waarom je nog gene elektrische auto via Anyways kunt huren.

Joris van Heukelom (MakerStreet): “Ik was helemaal klaar met de corporate wereld en bijbehorende structuren”

Werken bij grote bedrijven kan niet iedereen bekoren. Veel verdienen is misschien een pluspunt maar daar staat beperkte vrijheid, hiërarchie en keihard werken tegenover. Joris van Heukelom stapte tien jaar geleden p als CEO bij Sanoma digital en besloot het helemaal anders aan te pakken. In Top Names vertelt hij over werken zonder managers, een bedrijf van iedereen, virtuele tokens en de toekomst.

Marco Aarnink: “Door met Print bij ons plan te blijven, zijn we blijven groeien”

Veel ondernemers zouden er moedeloos van worden: je begint een bedrijf met veel klanten in de evenementenbranche en dan barst de corona crisis los. Je bestaat nog niet lang genoeg om in aanmerking te komen voor compensatie. Maar Marco Aarnink, founder van Print.com, liet het hoofd niet hangen. In Top Names vertelt hij over de internationale ambities, zijn lessen van de markt, het belang van een goed verhaal en zijn passie voor print.

Quintus Willemse (The Share Council): “Maak medewerkers mede-eigenaren van een bedrijf”

Werken bij een bedrijf waar alleen de baas of de aandeelhouders rijk worden is vaak niet zo stimulerend. Het zorgt bovenden voor grote verschillen in rijkdom. The Share Council wil daar verandering in brengen. Founder Quintus Willemse vertelt i Top Names over zijn missie, de doelgroep en de voordelen van delen.

Sam van Houten (KeyWI): Alles voor de Google ranking

Een journalist schrijft en verhaal met de nadruk op de inhoud. Voor een marketeer staat het bereik voorop. Inhoud wordt zo aangepast dat het bereik zo groot mogelijk wordt. KeyWI heeft algoritmen ontwikkeld die daarbij kunnen helpen. Co-founder Sam van Houten vertelt in Top Names over zoekwoorden, de intentie van een zoeker, de huidige doelgroep en het verdienmodel.

Yeelen Knegtering (Klippa): “Het doel: de grootste documentverwerker van Europa worden”

Wanneer je Yeelen Knegtering tien jaar geleden had gevraagd of hij zijn toekomst zag in document verwerking, dan had hij je uitgelachen. Inmiddels is Klippa een feit. In Top Names vertelt Knegtering over document verwerking, elke dag ene procent beter worden, internationale expansie en het uiteindelijke doel.

Julian Jagtenberg (Somnox): “Wij doen het goed in de huidige crisis”

Niets zo erg als slecht kunnen slapen. Het is niet alleen ‘s nachts vervelend, maar ook overdag heb je er last van. Het put je uit, je bent niet scherp en je humeur lijdt er onder. Somnoxsleep brengt uitkomst. Founder Julian Jagtenberg vertelt in Top Names over aantoonbaar beter slapen, de moeilijke weg van idee naar bedrijf en de impact van de avondklok.

Anouk Roohé (Meetingselect): “We willen de Booking voor meetings worden”

De wereld van de zakelijke events loopt niet altijd voorop qua organisatie. Daar wil Meetingselect verandering in brengen. Co-founder Anouk Roohé vertelt in Top Names over wat het bedrijf onderscheid van anderen, groeien ondanks corona en de brandende ambities.

Martijn Rutten (Insify): “Wij willen het afsluiten van bedrijfsverzekeringen versimpelen”

Na de bankenwereld is ook de verzekeringswereld aan vernieuwing toe. Insify wil daar voor zorgen. CTO Martijn Rutten vertelt over technology first, verzekeren op maat, de samenwerking met verzekeraars en de lol van snelle respons van gebruikers.

Patrick Hurenkamp (Bloomon): “Een abonnement op boeketten was nooit de heilige graal”

Online bloemist Bloomon heeft de markt opgeschud. Nieuwe bossen bloemen, nieuwe verkoopmethoden en als alles volgens plan verloopt ook schonere producten. Founder Patrick Hurenkamp vertelt in Top Names over de groei, de uitdagingen en de ambities.

Joost Brugmans (Orderchamp): “Als je samen inkoopt sta je sterk”

Bij het kopen van een doorsnee product kijken mensen vooral naar de prijs. Voor iets speciaals speelt de prijs vaak een minder grote rol. Orderchamp is een digitale marktplaats die merken en retailers bij elkaar brengt CEO Joost Brugmans vertelt in Top Names over de trends, de rol van techniek en data en het belang van curatie.

Vincent Hoogsteder (Objectiv): “We zijn als bedrijf op alle fronten transparant”

Data analyse kan bedrijven helpen hun doel sneller te bereiken. Door hun sites of apps beter te optimaliseren. Vincent Hoogsteder, cofounder en CEO van Objective, vertelt in Top Names over data, ai, de ambitie om te groeien, het voordeel van venture capital en de keus om volledig transparant te opereren.