Topic: Business

Sam van Houten (KeyWI): Alles voor de Google ranking

Een journalist schrijft en verhaal met de nadruk op de inhoud. Voor een marketeer staat het bereik voorop. Inhoud wordt zo aangepast dat het bereik zo groot mogelijk wordt. KeyWI heeft algoritmen ontwikkeld die daarbij kunnen helpen. Co-founder Sam van Houten vertelt in Top Names over zoekwoorden, de intentie van een zoeker, de huidige doelgroep en het verdienmodel.

Yeelen Knegtering (Klippa): “Het doel: de grootste documentverwerker van Europa worden”

Wanneer je Yeelen Knegtering tien jaar geleden had gevraagd of hij zijn toekomst zag in document verwerking, dan had hij je uitgelachen. Inmiddels is Klippa een feit. In Top Names vertelt Knegtering over document verwerking, elke dag ene procent beter worden, internationale expansie en het uiteindelijke doel.

Julian Jagtenberg (Somnox): “Wij doen het goed in de huidige crisis”

Niets zo erg als slecht kunnen slapen. Het is niet alleen ‘s nachts vervelend, maar ook overdag heb je er last van. Het put je uit, je bent niet scherp en je humeur lijdt er onder. Somnoxsleep brengt uitkomst. Founder Julian Jagtenberg vertelt in Top Names over aantoonbaar beter slapen, de moeilijke weg van idee naar bedrijf en de impact van de avondklok.

Anouk Roohé (Meetingselect): “We willen de Booking voor meetings worden”

De wereld van de zakelijke events loopt niet altijd voorop qua organisatie. Daar wil Meetingselect verandering in brengen. Co-founder Anouk Roohé vertelt in Top Names over wat het bedrijf onderscheid van anderen, groeien ondanks corona en de brandende ambities.

Martijn Rutten (Insify): “Wij willen het afsluiten van bedrijfsverzekeringen versimpelen”

Na de bankenwereld is ook de verzekeringswereld aan vernieuwing toe. Insify wil daar voor zorgen. CTO Martijn Rutten vertelt over technology first, verzekeren op maat, de samenwerking met verzekeraars en de lol van snelle respons van gebruikers.

Patrick Hurenkamp (Bloomon): “Een abonnement op boeketten was nooit de heilige graal”

Online bloemist Bloomon heeft de markt opgeschud. Nieuwe bossen bloemen, nieuwe verkoopmethoden en als alles volgens plan verloopt ook schonere producten. Founder Patrick Hurenkamp vertelt in Top Names over de groei, de uitdagingen en de ambities.

Joost Brugmans (Orderchamp): “Als je samen inkoopt sta je sterk”

Bij het kopen van een doorsnee product kijken mensen vooral naar de prijs. Voor iets speciaals speelt de prijs vaak een minder grote rol. Orderchamp is een digitale marktplaats die merken en retailers bij elkaar brengt CEO Joost Brugmans vertelt in Top Names over de trends, de rol van techniek en data en het belang van curatie.

Vincent Hoogsteder (Objectiv): “We zijn als bedrijf op alle fronten transparant”

Data analyse kan bedrijven helpen hun doel sneller te bereiken. Door hun sites of apps beter te optimaliseren. Vincent Hoogsteder, cofounder en CEO van Objective, vertelt in Top Names over data, ai, de ambitie om te groeien, het voordeel van venture capital en de keus om volledig transparant te opereren.

Avishai Trabelsi (Quicargo): “De transportrevolutie staat nog aan het begin”

Vrachtauto’s die niet compleet gevuld rondrijden is slecht voor het milieu. Daarbij is het zonde van het geld. Quicargo wil hier verandering in brengen. Fouder Avishai Trabelsi vertelt in Top Names over de traditionele transportwereld, het managen van developers, de impact van covid en de ambities.

Gijs Vroom (Emerce): Vol inzetten op video

De corona crisis dwingt tot creativiteit. Emerce heeft die uitdaging met beide handen aangegrepen. Ik korte tijd hebben ze een goed draaiende videopoot uit de grond gestampt. Managing director Gijs Vroom vertelt in Top Names over de koerswijziging, de kracht van video, de interactie met de sponsoren en de nieuwe investeerders in zijn bedrijf.

Michel Boerrigter (Plotwise):”Dankzij data en machine learning pakjes efficiënter bezorgen”

Dagelijks worden in Nederland zo’n anderhalf miljoen pakketen bezorgd. Dat resulteert in een wirwar van busjes die af en aan rijden. Plotwise zorgt dat dat efficiënter kan. CEO en founder Michel Boerrigter vertelt in Top Names over consumentengedrag, data, leren in de praktijk en uitbreiding naar het buitenland.

Casper Bakker (Picqer): “We groeien hard met software voor webwinkels, maar hebben geen focus op groei”

Voor veel bedrijven geldt: hoe meer hoe beter. Picqer is anders. Het bedrijf wil met online magazijn software vooral een mooi bedrijf bouwen. Wat over 20 jaar nog bestaat. Co-founder Casper Bakker vertelt in Top Names over groei, het buitenland, een mooi bedrijf en hoe investeerders daar geen rol bij spelen.