Topic: Business

Casper Bakker (Picqer): “We groeien hard met software voor webwinkels, maar hebben geen focus op groei”

Voor veel bedrijven geldt: hoe meer hoe beter. Picqer is anders. Het bedrijf wil met online magazijn software vooral een mooi bedrijf bouwen. Wat over 20 jaar nog bestaat. Co-founder Casper Bakker vertelt in Top Names over groei, het buitenland, een mooi bedrijf en hoe investeerders daar geen rol bij spelen.

Joost Gielen (Momoyoga): Dankzij onze software meer tijd op de yogamat

De administratie is vaak niet de reden waarom iemand een bedrijf begint. Sterker nog: het is één van die taken die er vaak bij inschiet. Momoyoga helpt yogascholen en docenten een handje. Founder Joost Gielen vertelt in Top Names over het hoe, wat de impact van de corona crisis is geweest, uitbreiden in het buitenland en de wereld een beetje mooier maken.

Verhalen van startups: Corona maakt veel kapot, maar biedt ook kansen

In de afgelopen maanden is veel veranderd. Daar kregen startups ook mee te maken. Soms zorgde dat voor groei, soms voor stagnatie. In Top Names zes ondernemers aan het woord. Over de kansen, pivotten, thuis werken, de klap die mogelijk nog komen gaat en de toekomst die er voor de één wat rooskleuriger uitziet dan voor de ander.

Job van der Voort (Remote): “Zonder rompslomp talent vanuit de hele wereld laten werken”

Steeds meer mensen werken niet meer vanuit een vast kantoor, maar vanuit huis of een andere plek waar ze zich prettig voelen. Een mooie, maar soms lastige ontwikkeling. Remote helpt bedrijven bij het aannemen van personeel in andere landen. CEO Job van der Voort vertelt in Top Names over de voor- en nadelen van remote werken, zijn lastige missie en de toekomst.

Cynthia Schultz (Structuurjunkie): “Als mensen structuur willen dan moeten ze bij mij zijn”

Of het nu beauty is of structuur in het leven, Cynthia Schultz weet er veel van. Als deskundige weet ze haar kennis te gelde te maken. Vroeger middels advertenties, vandaag de dag via online trainingen. In Top Names vertelt Schultz over haar bedrijf Structuurjunkie, kennis die overal te vinden is, rust in je hoofd en het vermijden van pijn.

Sam Rohn (Red je pakketje): “Niet denken vanuit de vervoerder, maar vanuit de klant”

Een pakketje versturen lijkt zo simpel, maar er kan heel veel fout gaan. Dat ondervond Sam Rohn toen hij in 2015 nog een webshop had. Defrustratie liep zo op dat hij het besloot zelf te organiseren. In Top Names vertelt de CEO van Red je Pakketje over de enorme groei, geld verdienen en goed doen, een co2 neutrale vloot, de drop off points en expansie in het buitenland.

Ondernemen in Corona-tijden: “Het huidige succes voelt ook ongemakkelijk”

Vrieskisten, computers pus computerschermen en game consoles gaan in corona tijden als warme broodjes over de toonbank. Dat betekent dat sommige bedrijven het goed doen in de crisis. Top Names sprak met vijf van hen. Van voorlees site tot bezorgdienst en van podcast maken, tot online studeren en zakelijk telefoon verkeer.

Ted Braakman (Hero Balancer): “Wij maken verwarmingssystemen slim”

Verwarmingssystemen van grote gebouwen zijn vaak lomp en niet goed ingeregeld. Hero Balancer wil daar verandering in brengen. Met niet alleen een beter systeem, maar ook een grote kostenbesparing tot gevolg. Fouder en CEO Ted Braakman vertelt in Top Names over datapunten, vooruitblikken op het weer en de toekomst in Duitsland.

Thomas de Leeuw (ikbenfrits): “Alleen online tools zijn niet genoeg voor hypotheekadvies”

Het afsluiten van een hypotheek is misschien wel één van de belangrijkse momenten in je leven. Daarom is het frustrerend dat het hele proces wat daaraan vooraf gaat zo ondoorzichtig is. Ikbenfrits brengt daar verandering in. Co-founder Thomas de Leeuw vertelt in Top Names onder meer over online advies, telefonisch advies en de ambities.

Diederik Stolk (Cartha): “Meer inzicht met kaarten”

Een kaart is makkelijker te lezen dan een tabel of een spreadsheet. Zeker wanneer het om verschillende data gaat. Diederik Stolk, co-founder van Cartha, vertelt in Top Names over de wil om te winnen, het spelen van realistische war games bij defensie en de voosprong die je kunt pakken wanneer je informatie sneller kan doorgronden. Met hulp van een kaart.

Maarten Engelen (Hiber): “Wij hebben de potentie om een miljardenbedrijf te worden”

Waar een klein land groot in kan zijn: meet toepassingen in afgelegen gebieden dankzij de inzet van satellieten. Hiber houdt zich hier sinds 2016 mee bezig. En dat gaat goed. Co-founder en CTO Maarten Engelen vertelt in Top Names over een begrijpelijk product, het belang van een frequentie, innoveren met klanten en de toekomst.

Mei Ling Tan (House of Einstein/Gustein): “Schaalbaar is niet altijd de heilige graal”

Veel mannen vinden kleren kopen niet leuk. Daarvoor is House of Einstein de perfecte oplossing. het bedrijf biedt mannen kleren op maat. Bij elkaar gezocht door een personal shopper. Dat proces wordt ondersteund door een platform: Gustein. CEO Mei Ling Tan vertelt in Top Names over persoonlijk advies, het platform, investeerders en de ambitie om marktleider te willen worden.