Topic: Business

Leen de Graaf (Cuurios): “Het begint bij goed luisteren”

Bij complexe industriële processen zijn er vaak veel data die kunnen vertellen hoe het proces verloopt. Door met algoritmen een vingen aan de pols te houden kunnen storingen worden vermeden. Founder Leen de Graaf van Cuurios vertelt in Top Names over het product, de manier van werken, financiële onafhankelijkheid en de reis naar een SAAS product.

Bart Heilbron (BlueConic): “Wij helpen je je klanten leren kennen”

Iedereen die op een site komt laat sporen achter. Bij grote bedrijven zijn dat soms heel veel sporten. BlueConic verzamelt die sporen en bouwt helder klantprofielen. CEO Bart Heilbron vertelt in Top Names over de voordelen van het leren kennen van je klanten, adverteren op maat, de groei van BlueConic en werken in Amerika.

Sam Feldt (Fangage): “Wij zorgen dat je altijd direct contact met je fans kunt hebben”

Als artiest is het heel waardevol te weten waar je fans wonen. Maar het is nog beter wanneer je ze ook direct een bericht kunt sturen wanneer je komt optreden in de buurt. Fangage maakt het mogelijk. Bedenker en gebruiker Sam Feldt vertelt in Top Names over social media, het belang van data en het contact met fans.

Wybo Wijnbergen (infinitSpace): “Wij creëren flexibele kantooromgevingen”

Dankzij corona hebben veel mensen thuis werken ontdekt. Het is dan ook de vraag of straks, wanneer het weer mag, iedereen weer terug zal keren naar kantoor. Een zekere flexibiliteit van de kantoormarkt is dan ook gewenst. Dat is wat InfinitSpace levert. CEO Wybo Wijnbergen vertelt in Top Names over het white label, de visie en de toekomst.

Henk Jan Bijmolt (Gadero): hoe YouTube videos de houthandel aanslingerde

Online tuinhout bestellen kon tien jaar gelden nog niet. Gadero sprong in het gat en levert nu in zes landen. Founder Henk Jan Bijmolt vertelt in Top Names over de groei, het hout seizoen, de toekomst en de kracht van zijn bedrijf.

Wesley de Kruijff (Anyways): Flexibel rijden voor vrijwel iedereen

Een auto blijft handig, maar is ook duur. Met private lease weet je waar je aan toe bent qua kosten, maar je bent vaak zeker twee jaar gebonden aan het contract. Anyways biedt een alternatief. Founder en CEO Wesley de Kruijff vertelt in Top Names over het platform, de voordelen, de ambities voor de toekomst en waarom je nog gene elektrische auto via Anyways kunt huren.

Joris van Heukelom (MakerStreet): “Ik was helemaal klaar met de corporate wereld en bijbehorende structuren”

Werken bij grote bedrijven kan niet iedereen bekoren. Veel verdienen is misschien een pluspunt maar daar staat beperkte vrijheid, hiërarchie en keihard werken tegenover. Joris van Heukelom stapte tien jaar geleden p als CEO bij Sanoma digital en besloot het helemaal anders aan te pakken. In Top Names vertelt hij over werken zonder managers, een bedrijf van iedereen, virtuele tokens en de toekomst.

Marco Aarnink: “Door met Print bij ons plan te blijven, zijn we blijven groeien”

Veel ondernemers zouden er moedeloos van worden: je begint een bedrijf met veel klanten in de evenementenbranche en dan barst de corona crisis los. Je bestaat nog niet lang genoeg om in aanmerking te komen voor compensatie. Maar Marco Aarnink, founder van Print.com, liet het hoofd niet hangen. In Top Names vertelt hij over de internationale ambities, zijn lessen van de markt, het belang van een goed verhaal en zijn passie voor print.

Quintus Willemse (The Share Council): “Maak medewerkers mede-eigenaren van een bedrijf”

Werken bij een bedrijf waar alleen de baas of de aandeelhouders rijk worden is vaak niet zo stimulerend. Het zorgt bovenden voor grote verschillen in rijkdom. The Share Council wil daar verandering in brengen. Founder Quintus Willemse vertelt i Top Names over zijn missie, de doelgroep en de voordelen van delen.

Sam van Houten (KeyWI): Alles voor de Google ranking

Een journalist schrijft en verhaal met de nadruk op de inhoud. Voor een marketeer staat het bereik voorop. Inhoud wordt zo aangepast dat het bereik zo groot mogelijk wordt. KeyWI heeft algoritmen ontwikkeld die daarbij kunnen helpen. Co-founder Sam van Houten vertelt in Top Names over zoekwoorden, de intentie van een zoeker, de huidige doelgroep en het verdienmodel.

Yeelen Knegtering (Klippa): “Het doel: de grootste documentverwerker van Europa worden”

Wanneer je Yeelen Knegtering tien jaar geleden had gevraagd of hij zijn toekomst zag in document verwerking, dan had hij je uitgelachen. Inmiddels is Klippa een feit. In Top Names vertelt Knegtering over document verwerking, elke dag ene procent beter worden, internationale expansie en het uiteindelijke doel.

Julian Jagtenberg (Somnox): “Wij doen het goed in de huidige crisis”

Niets zo erg als slecht kunnen slapen. Het is niet alleen ‘s nachts vervelend, maar ook overdag heb je er last van. Het put je uit, je bent niet scherp en je humeur lijdt er onder. Somnoxsleep brengt uitkomst. Founder Julian Jagtenberg vertelt in Top Names over aantoonbaar beter slapen, de moeilijke weg van idee naar bedrijf en de impact van de avondklok.