Trend: marktplaats

Derk Roodhuyzen de Vries (Fixico): “We willen de markt van autoreparaties veranderen”

Een paar jaar geleden was het nog niet mogelijk: online schade bedrijven vergelijken. Maar inmiddels kan het wel. Dankzij Fixico. Het bedrijf timmert hard aan de weg, ondanks aanvankelijke tegenslagen. Founder en ceo Derk Roodhuyzen de Vries vertelt in Top Names over de Europese schademarkt, de impact van technische hulpsystemen en de torenhoge ambities.

Joost Brugmans (Orderchamp): “Als je samen inkoopt sta je sterk”

Bij het kopen van een doorsnee product kijken mensen vooral naar de prijs. Voor iets speciaals speelt de prijs vaak een minder grote rol. Orderchamp is een digitale marktplaats die merken en retailers bij elkaar brengt CEO Joost Brugmans vertelt in Top Names over de trends, de rol van techniek en data en het belang van curatie.

Boyan Nijpels (ScanMovers): “Wij willen de verhuismarkt transparant maken en verbeteren”

Verhuizen staat in de top 3 van meest stressvolle gebeurtenissen in een mensenleven. ScanMovers wil die ervaring zo goed mogelijk maken. Door zich te richten op verhuisbedrijven. Founder en managing director Boyan Nijpels vertelt in Top Names over digitalisering van een traditionele markt, het data spel en uitbreiding in het buitenland.

Maayke Damen (Excess Materials Exchange): “Wij maken de waarde van afvalstoffen zichtbaar”

Bedrijven moeten vaak betalen voor het afvoeren van hun afval. Terwijl ze met datzelfde afval mogelijk ook geld zouden kunnen verdienen. Excess Materials Exchange wil dat mogelijk maken. Founder Maayke Damen vertelt in Top Names over een grondstoffenpaspoort, matchen van bedrijven en de overtuiging dat je echt iets kunt veranderen.

Michiel Huisman (Champ): “Sporters willen zich steeds minder binden, daar spelen wij op in”

De tijd waarin je op 16-jarige leeftijd lid werd van een sportclub en daar op 70-jarige leeftijd pas weer vertrok is grotendeels voorbij. Mensen willen meer afwisseling. Het sport boekingsplatform Champ speelt daarop in. Co-founder Michiel Huisman vertelt in Top Names over kip/ei problemen, laagdrempelig sporten en de zoektocht naar sportmaatjes.

Daan Weddepohl (Peerby): “Er is geen businessmodel voor minder consumeren”

Wat doe je als idealist in de wereld van het groot kapitaal? Die wereld proberen te veranderen. Dat is de missie van Daan Weddepohl. Hij schreef een boek over zijn zoektocht naar succes met het leenplatform Peerby. In Top Names vertelt Weddepohl over 99 redenen om te stoppen en toch weer door te gaan, idealen, twijfel en de noodzaak voor economische verandering.

Thomas Bunnik (Whoppah): “Wij zijn een marktplaats voor eersteklas tweedehands”

Mensen kopen veel te veel spullen. Met alle gevolgen van dien. Door de koopdrang wordt de productie aangejaagd en dat betekent een aanslag op de wereld. Whoppah hoopt hier verandering in te brengen. CEO en co-founder Thomas Bunnik vertelt in Top Names over het platform, disruptie van het digitale model en een betere wereld.