Trend: machine learning

Joost de Wit (Media Distillery): “Wij kunnen video doorgronden en daarmee kijkers helpen”

Het achteraf terugkijken van televisieprogramma’s is populair, maar het zou misschien nog meer gebeuren als vooraf duidelijk was waar het over gaat. Wie zit er aan tafel en waar wordt over gepraat. Media Distillery kan die informatie leveren. Founder Joost de Wit vertelt in Top Names over deep learning, Europese telvisie een boost geven en internationale expansie.

Dion Engels (URE): “Autonoom racen is meer een gevecht tussen software dan tussen mensen”

De Technische Universiteit van Eindhoven biedt studenten de kans om een jaar of langer te werken aan de van een autonome elektrische race auto. Dit jaar staat het team onder leiding van Dion Engels. In Top Names vertelt hij over de kracht van autonoom rijden, de uitdagingen, de ambities en hoe bedrijven in de regio bijdragen aan de ontwikkeling.

Peter Hoekstra (20Face): “Wij bieden gezichtsherkenning met privacy”

Het klinkt als iets uit een science fiction film, maar het is inmiddels de bestaande werkelijkheid: camera’s die gezichten kunnen herkennen. De spinnout van de Universiteit van Twente, 20Face, hoort bij de vooraanstaande ontwikkelingspartijen. CEO Peter Hoekstra vertelt in Top Names over het belang van privacy, de voordelen van gezichtsherkenning en de toekomstplannen.

Marc van der Peet (Contexta): “Veel bedrijven weten niet waarom mensen hen bellen”

Veel mensen kenen Siri of Alexa, maar Contexta is onbekend. Terwijl het Amsterdamse bedrijf veel beter is in het omzetten van spraak naar tekst. CEO en co-founder Marc van der Peet vertelt in Top Names over machine learning, niche talen en grote bedrijven die overspoeld worden door telefoontjes, maar eigenlijk niet weten of daar een boodschap uit te halen valt.

Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd): “Een scholier moet altijd vragen kunnen stellen”

Je kunt je afvragen waarom, maar bijles is heden ten dage een belangrijk onderdeel van het onderwijs. Daarvoor kun je een bijlesdocent inhuren of je maakt gebruik vande app Mr. Chadd. Founder Jan Gustavo Kuipers vertelt in Top Names over de voordelen van flexibel leren, data en inzichten en de toekomst van zijn bedrijf.

David Kat (Wasteless): “Met dynamische prijzen voedselverspilling tegen gaan”

Voedselverspilling is immoreel. Die stelling durft David Kat wel te verdedigen. Daarom wil hij samen met Wasteless voedselverspilling tegen gaan. In Top Names vertelt Kat over dynamische prijzen, de gesprekken met supermarkten en de optimalisatie van de hele voedselketen.

Roderick Rodenburg (Synple): “Tegen de lege vrachtwagen”

Duurzaamheid is hot en om die reden is het bijna onverdraagelijk dat er zoveel vrachtwagens leeg rondrijden. Dat moet anders kunnen. Roderick Rodenburg, partner bij Synple, vertelt in Top Names over de transportketen, de techniek die voor verandering moet gaan zorgen en de ambities van het bedrijf.

Anatoliy Babic (SciSports): “Met data de juiste voetballer vinden”

In de wereld van voetbal wordt weinig aan het toeval overgelaten. Data analyse waarmee alle acties van de spelers in kaart kan worden gebracht is dus een logische stap. Anatoliy Babic, founder van SciSports, vertelt in Top names over werken met videobeelden, de winst van data analyse en de dromen voor de toekomst.

Nieske Vergunst (Hallo Robot): “Robots nemen de wereld echt niet over”

Robots spreken tot de verbeelding. Soms op een positieve manier, maar ook heel vaak omdat mensen ze eng vinden. Niske Vergunst schreef samen met Bennie Mols het boek ‘Hallo Robot’. Vergunst vertelt in Top Names over de angst, de ontwikkelingen en de toekomst van de robot.

Willem Ernst Herter (Pacmed): “Met machine learning kunnen wij een waardevolle aanvulling zijn op de expertise van een arts”

Artsen helpen bij het kiezen van de beste behandelmethode. Dat is mogelijk door de inzet van machine learning. Willem Ernst Herter, founder van Pacmed, vertelt in Top Names over de toepassingen, de beperkingen en de democratisering van machine learning.