Trend: Platform

Roderick de Rode (Spinn): “Een platform voor ambachtelijke koffie roasters”

Je kunt koffie zetten op vele manieren, maar daar komt een manier bij. Centrifuge is het principe waar Spinn mee werkt. Founder en CEO Roderick de Rode vertelt in Top Names over de machine als bijzaak, het creëeren van ervaringen en de kansen in Amerika.

Benjamin Derksen (Frank): “Webwinkels diep in de niche maken ons onderscheidend van de snelle geldverdieners”

De online markt heeft nog veel groei mogelijkheden. Dat merkt ook het Groningse bedrijf Frank dat zich met 450 webwinkels in zo’n 13 landen richt op de niche. CCO Benjamin Derksen was te gast bij Top Names en vertelt onder andere over de uidagingen, 450 namen versus één domein en de lol van wonen en werken in Groningen.

Jules van Bruggen (Sitly): “We zetten data in om ons oppas-platform te laten groeien”

Goede oppas vinden voor je kind blijft lastig. Sitly biedt uitkomst. Het platform matcht oppassers en zoekende ouders. Founder en CEO Jules van Bruggen vertelt in Top Names over zijn strategie, de uitbreiding in niet voordehand liggende landen, betrouwbaarheid en het belang van een goed team.

Mark Zaal (Energiebespaarders): “Wij helpen woning verduurzamen”

Op dit moment zijn er talloze bedrijven die een energiecheck aanbieden. Energiebespaarders doet dat ook, maar dan net even anders. Het bedrijf kan ook de partij leveren die de boel komt installeren. Founder Mark Zaal vertelt in Top Names over de uitdagingen,het onderzoek en de voordelen van de Nederlandse markt.

Jantine Doornbos (FoodDrop): “Vanuit Groningen met data de strijd aan met Thuisbezorgd”

Gezond voedsel bezorgen op de fiets. Dat is wat FoodDrop in de kern doet. het Groniningse bedrijf heeft in de stad van de Martinitoren een stevige voet aan de grond. Maar het bedrijf kan en wil meer dan alleen voedsel bezorgen. CEO Jantine Doornbos vertelt in Top Names over techniek, machine learning, concurrentie, data en Groningen.

Rob van den Heuvel (Sendcloud): “Wij optimaliseren alles rondom verzending”

Sendcloud helpt online retailers met het optimaliseren van alles rondom de verzending. Daar hebben kleine en middelgrote webshops heel veel baat bij. CEO en co-founder Rob van den Heuvel vertelt in Top Names onder meer over het democratiseren van het verzendingsproces, de uitbouw in het buitenland en de ambities van het bedrijf.

Roderick Rodenburg (Synple): “Tegen de lege vrachtwagen”

Duurzaamheid is hot en om die reden is het bijna onverdraagelijk dat er zoveel vrachtwagens leeg rondrijden. Dat moet anders kunnen. Roderick Rodenburg, partner bij Synple, vertelt in Top Names over de transportketen, de techniek die voor verandering moet gaan zorgen en de ambities van het bedrijf.

Job van de Kieft (Scoozy): “Een scootmobiel is niet sexy, wij willen een gaaf alternatief brengen”

Mensen die slecht ter been zijn hebben al 40 jaar ervaring met elektrisch rijden. Maar verder staat die markt nagenoeg stil qua innovatie. Daar gaat de Scoozy verandering in brengen. Founder Job van de Kieft vertelt in Top Names over een hip en veilig vervoermiddel testen, patenten, ambities en de markt die hij hoopt te veroveren.

Adriaan Rijkens (Warp Industries): “VR is ideaal voor trainingsdoeleinden”

VR camera’s worden steeds beter en goedkoper. Hetzelfde geldt voor de brillen. Daarmee komt een definitieve doorbraak van Virtual Reality dichterbij. Adriaan Rijkens, CTO bij Warp Industries, vertelt in Top Names over het gebruik van VR bij trainingsvideo’s, de adoptatie van nieuwe techniek en de toekomstplannen van zijn bedrijf.

Barend Raaff (Harver): “Anoniem beter personeel werven”

De afgelopen eeuwen is er weinig geïnnoveerd op het terrein van recruitment. Een mogelijke reden waarom er inmiddels veel startups mee bezig lijken te zijn. Harver is één van die bedrijven. In Top Names vertelt CEO Barend Raaff over data, ethiek, robotisering en de grootste willen worden.

Jos Maassen (MOOCFactory): “Leren door kennis delen”

Onderwijs vindt vandaag de dag lang niet altijd meer in een klaslokaal plaats. Online leren is een trend. MOOCFactory voegt daar een sociaal element aan toen. Eigenaar Jos Maassen vertelt in Top Names over social learniong, het voordeel van klein blijven en de ambities.

Thomas van Beek (Aboss): “We maken samenwerken eenvoudig voor de muziekindustrie”

Iedere artiest kent het probleem. Je wilt een nieuw nummer schrijven, maar die concert data moeten nog online gezet worden. En de geluidstechnicus moet nog gemaild worden hoe laat hij bij het optreden moet zijn. Het platform Aboss biedt een oplossing. CTO Thomas van Beek vertelt in Top Names over focus, data en effectief informatie verstrekken.