Trend: Platform

Irfan van Ewijk (WOOV): “Met één app hou je contact met je vrienden op alle festivals”

De moderne festivalganger kan niet zonder telefoon. Om vrienden te vinden, je ervaringen te delen en het programma te checken. WOOV is een app en platform ineen. Inzetbaar op meerdere festivals. Fouder Irfan van Ewijk, voorheen van ID&T, vertelt in Top Names over trouw blijven aan je roots, de festival markt en de rol die WOOV voor ziczelf weggelegd ziet.

Ayla van Olphen (HomeDeco): “Wij willen hét inspiratieplatform worden voor het interieur”

Volgens sommige mensen is een goed interieur nooit af. Het kan dan ook geen kwaad om zo nu en dan eens inspiratie op te doen wat betreft nieuwe aankopen. HomeDeco biedt die mogelijkheid. Door middels van blogs en foto’s van consumenten. CCO en co-founder Ayla van Olphen vertelt in Top Names over de site, de binnenkijkers, data en de toekomst.

Derk Arts (Castor): “Beter ontsluiten van data moet medisch onderzoek verbeteren”

Medisch onderzoek is er belangrijk. De uitvoering en vastlegging is alleen vaak nog niet erg modern. Castor EDC wil aar verandering in brengen. FOunder en CEO Derk Arts vertelt in Top Names over data standaardisatie, computer readable materiaal, in zee gaan met een investeerder en de toekomstplannen.

Derk van der Have (Brenger): “Wij zorgen dat koeriersbedrijven effectiever kunnen werken”

Hoe vaakt komt het niet voor dat een busje half leeg door Nederland rijdt om iets weg te bregen. Vul die ruimte op en koeriers zijn blij, het milieuis blij en de consument is blij. Derk van der Have, co-founder van Brenger, vertelt in Top Names over de weg van een idee naar een plaform, valideren, schaven en verbeteren en de ambitie om ook in het buitenland actief te worden.

Flip van Eijndhoven (Talent.io): “We zetten de traditionele recruitmentwereld op z’n kop”

Een goede it-er is goud waard, daar wordt om gevochten. Om die reden is het mogelijk het traditionele recruitment proces te veranderen. Een bedrijf moet solliciteren op een kandidaat in plaats van omgekeerd. Die optie biedt Talent.io. Country manager Nederland Flip van Eijndhoven vertelt in Top Names over het platform, de markt en de toekomst.

Hanneke Stegweg (iLost): “Op weg naar naar een wereldwijde database voor gevonden voorwerpen”

Je favoriete sjaal kwijt raken is nooit leuk. iLost maakt het mensen en bedrijven makkelijker om verloren spullen bij de eigenaren terug te krijgen. Founder Hanneke Stegweg vertelt in Top Names over de strategie, de groei en de liefde van mensen die hun eigendom terug krijgen.

Wilbert Mutsaers (Spotify): “In tegenstelling tot wat mensen denken: bij ons is veel handwerk”

Spotify is één van de grootste muziekstreamingdiensten ter wereld. Van de 200 miljoen gebruikers luistert de helft met regelmaat naar de playlisten van het bedrijf. Dat daarmee een steeds grotere vinger in de pap krijgt in de muziekwereld. Hoofd Benelux Wilbert Mutsaers vertelt in Top Names over de drijfveren en motieven van Spotify en wat daar bij komt kijken.

Freek van Koolbergen (BoatNow): “We verzorgen vraag en aanbod van vergunde vaart”

Varen over de Amsterdamse wateren is populair. Maar om op een mooie dag te achterhalen welke boot met schipper nog plek heeft kan best lastig zijn. Daar brengt BoatNow verandering in. Founder Freek van Koolbergen vertelt in Top Names over het platform, de ambities en het belang van technologie.

Rick Goud (Zivver): “Menselijke fout is de grootste oorzaak van datalekken”

We moeten erop kunnen vertrouwen dat bedrijven veilig communiceren, maar er gaat nogal eens wat mis. Zivver biedt de helpende hand. Ceo en co-founder Rick Goud vertelt in Top Names over menselijk falen, het voorkomen van datalekken, de kracht van eenvoud en de toekomstplannen voor Zivver.

Quinten Selhorst (Felyx): “Onze ambitie met elektrische deelscooters ligt ook buiten de landsgrenzen”

Snel van A naar B zonder dat je daarvoor een scooter hoeft te kopen, Felyx maakt het mogelijk. De dienst wordt niet overal met enthousiasme ontvangen. Co-founder en CEO Quinten Snelhorts vertelt in Top Names over het succes in Rotterdam, de problemen in Amsterdam, de toekomst van deel vervoer en de ambities van Felyx.

Quintin Schevernels (Funda): “We kunnen veel meer doen dan vraag en aanbod bij elkaar brengen”

Wie een huis wil kopen gaat naar Funda, waar ook vrijwel alle verkopers te vinden zijn. Funda is een mooi voorbeeld van een gevestigd en geslaagd platform. Toch moet er het nodige veranderen meent de nieuwe CEO Quintin Schevernels. In Top Names vertelt hij over verbreden, de manier waarop en de toekomst van Funda en de makelaar.

Thomas Steffens (Primephonic): “Wij willen de Spotify voor klassieke muziek worden”

Klassieke muziek speelt een ondergeschikte rol op de diverse streamingdiensten. Ze zijn er simpelweg niet voor gebouwd. Daar moet verandering in komen meent Thomas Steffens, CEO van Primephonic. In Top Names vertelt hij over de uitdagingen, het leerproces en werken aan een startup.