Trend: Platform

Marco Aarnink: “Door met Print bij ons plan te blijven, zijn we blijven groeien”

Veel ondernemers zouden er moedeloos van worden: je begint een bedrijf met veel klanten in de evenementenbranche en dan barst de corona crisis los. Je bestaat nog niet lang genoeg om in aanmerking te komen voor compensatie. Maar Marco Aarnink, founder van Print.com, liet het hoofd niet hangen. In Top Names vertelt hij over de internationale ambities, zijn lessen van de markt, het belang van een goed verhaal en zijn passie voor print.

Quintus Willemse (The Share Council): “Maak medewerkers mede-eigenaren van een bedrijf”

Werken bij een bedrijf waar alleen de baas of de aandeelhouders rijk worden is vaak niet zo stimulerend. Het zorgt bovenden voor grote verschillen in rijkdom. The Share Council wil daar verandering in brengen. Founder Quintus Willemse vertelt i Top Names over zijn missie, de doelgroep en de voordelen van delen.

Stefan de Groot (Petje.af): “Het wordt steeds normaler om te betalen voor content”

Precies dat kunnen maken waar je altijd van droomde en er dan ook nog voor betaald worden. Soms zelfs heel goed betaald worden. Dat maakt Petje.af mogelijk. Founder Stefan de Groot vertelt over het plaform, de verdwijnende schroom om mensen om geld te vragen, succesfactoren en zijn ambities voor de toekomst.

De Nederlandse SXSW-delegatie in het jaar dat alles anders is: VanMoof, Dayrize en AlphaBeats

Normaal gesproken reizen Stekel en Blom ieder jaar in maart af naar Austin Texas voor SXSW. Maar dit jaar zitten ze gewoon in Amsterdam om het festival daar online te volgen. In Top Names een gesprek met drie deelnemers van dit jaar: Taco Carlier van VanMoof, Vincent Hoogduijn van Dayrize en Han Dirkx van Alphabeats.

Anouk Roohé (Meetingselect): “We willen de Booking voor meetings worden”

De wereld van de zakelijke events loopt niet altijd voorop qua organisatie. Daar wil Meetingselect verandering in brengen. Co-founder Anouk Roohé vertelt in Top Names over wat het bedrijf onderscheid van anderen, groeien ondanks corona en de brandende ambities.

Doki Tops (Utomik):”Wij willen de gaming community dienen én onafhankelijk blijven”

Het voelt bijna oneerlijk: jarenlang tegen de stroom in knokken om je ideaal te verwezenlijken en dan komt Microsoft opeens met eenzelfde plan: een Netflix-achtig platform voor games. Doki Tops, founder en CEO van Utomik vertelt in Top Names over koerswijzigingen, dalende energie, trouw blijven aan idealen en het verbreden van het bedrijf.

Bart Malenstein (Quin):”Wij bieden een een breed holistisch zorgplatform”

Specialisten krijgen te vaak patiënten die daar feitelijk niks te zoeken hebben. Quin wil daar verandering in brengen. Founder en CEO Bart Malenstein vertelt in Top Names over een holistisch platform, zijn ambities, de argwaan en de kracht van Quin.

Martijn Rutten (Insify): “Wij willen het afsluiten van bedrijfsverzekeringen versimpelen”

Na de bankenwereld is ook de verzekeringswereld aan vernieuwing toe. Insify wil daar voor zorgen. CTO Martijn Rutten vertelt over technology first, verzekeren op maat, de samenwerking met verzekeraars en de lol van snelle respons van gebruikers.

Thomas van de Weerd (Pathé Thuis / The (Any)Thing): Op naar de mini bioscoop!

Soms is met een grote groep een film kijken heel fijn. Zeker als de omstandigheden perfect zijn. Maar heel vaak is het ook minder prettig. Dan is Pathé Thuis een optie of, vanaf januari, The (Any)Thing. CEO Thomas van de Weerd vertelt in Top Names over de plannen, klein beginnen, het buitenland en het succes van Pathé Thuis.

Edwin Kuiper (eRoutes): “On the fly een wandelgids bouwen”

Dankzij Covid is wandelen populair. Maar elke dag hetzelfde rondje is saai. En hoe weet je hoeveel je eigenlijk loopt? Edwin Kuipers, founder en CEO van e-Routes, vertelt in Top Names hoe hij e-routes bedacht, wat er tot nu toe is gedaan en waar het naartoe moet.

Avishai Trabelsi (Quicargo): “De transportrevolutie staat nog aan het begin”

Vrachtauto’s die niet compleet gevuld rondrijden is slecht voor het milieu. Daarbij is het zonde van het geld. Quicargo wil hier verandering in brengen. Fouder Avishai Trabelsi vertelt in Top Names over de traditionele transportwereld, het managen van developers, de impact van covid en de ambities.

Gijs Vroom (Emerce): Vol inzetten op video

De corona crisis dwingt tot creativiteit. Emerce heeft die uitdaging met beide handen aangegrepen. Ik korte tijd hebben ze een goed draaiende videopoot uit de grond gestampt. Managing director Gijs Vroom vertelt in Top Names over de koerswijziging, de kracht van video, de interactie met de sponsoren en de nieuwe investeerders in zijn bedrijf.