Trend: Platform (Pagina 2)

Ward Geene (Esports Club): “Esports is simpelweg competitief gamen”

Esports is geen sport. Dat is een mening die nog vaak voorkomt. Ward Geene, co-founder van Esports Club, vertelt in Top Names over keihard trainen, miljoenen kijkers en een wereld waarin de community centraal staat en de Esports Club betrouwbare en goede informatie levert.

Janneke Plaisier (LessonUp): “Lessen maken, delen en vinden”

Een hele goede leraar heeft niks anders nodig dan een mooi meeslepend verhaal. Maar die goede leraren zijn uitzonderingen. De rest kan wel wat digitale hulp gebruiken. LessonUp biedt die hulp. Co-founder Janneke Plaisier vertelt in Top Names over het platform, de mogelijkheden, het verdienmodel en de toekomst.

René Janssen (Lepaya): “Werken aan soft skills”

Harde feiten zijn over het algemeen makkelijk te leren, maar het aanleren van zogenaamde soft skills is vaak minder eenvoudig. Je kunt iemand zeggen dat hij interesse moet tonen in collega’s, maar als dat niet in het systeem zit dan is het lastig. Lepaya ontwikkelde een methode om daar verandering in te brengen. Founder René Janssen vertelt in Top Names over de trainingen, de klanten en de toekomst.

Yves Prevoo (Easee): “Onze online oogmetingen zijn even goed als metingen in het ziekenhuis”

Een oogmeting werd tot op heden vrijwel altijd gedaan met een groot apparaat. Easee biedt een online alternatief. En wie denkt dat dat niet goed zal zijn vergist zich. Founder en CEO Yves Prevoo vertelt in Top Names over de meting, de drempels die genomen moeten worden en de potentie van zijn bedrijf.

Mei Ling Tan (House of Einstein/Gustein): “Schaalbaar is niet altijd de heilige graal”

Veel mannen vinden kleren kopen niet leuk. Daarvoor is House of Einstein de perfecte oplossing. het bedrijf biedt mannen kleren op maat. Bij elkaar gezocht door een personal shopper. Dat proces wordt ondersteund door een platform: Gustein. CEO Mei Ling Tan vertelt in Top Names over persoonlijk advies, het platform, investeerders en de ambitie om marktleider te willen worden.

Maayke Damen (Excess Materials Exchange): “Wij maken de waarde van afvalstoffen zichtbaar”

Bedrijven moeten vaak betalen voor het afvoeren van hun afval. Terwijl ze met datzelfde afval mogelijk ook geld zouden kunnen verdienen. Excess Materials Exchange wil dat mogelijk maken. Founder Maayke Damen vertelt in Top Names over een grondstoffenpaspoort, matchen van bedrijven en de overtuiging dat je echt iets kunt veranderen.

Michiel Huisman (Champ): “Sporters willen zich steeds minder binden, daar spelen wij op in”

De tijd waarin je op 16-jarige leeftijd lid werd van een sportclub en daar op 70-jarige leeftijd pas weer vertrok is grotendeels voorbij. Mensen willen meer afwisseling. Het sport boekingsplatform Champ speelt daarop in. Co-founder Michiel Huisman vertelt in Top Names over kip/ei problemen, laagdrempelig sporten en de zoektocht naar sportmaatjes.

Daan Weddepohl (Peerby): “Er is geen businessmodel voor minder consumeren”

Wat doe je als idealist in de wereld van het groot kapitaal? Die wereld proberen te veranderen. Dat is de missie van Daan Weddepohl. Hij schreef een boek over zijn zoektocht naar succes met het leenplatform Peerby. In Top Names vertelt Weddepohl over 99 redenen om te stoppen en toch weer door te gaan, idealen, twijfel en de noodzaak voor economische verandering.

Fabian Stenger (Slashlead): “E-mail marketing, maar dan simpel”

Een e-mail marketing campagne is een goedkope manier om klanten te verleiden om extra diensten af te nemen of een evenement bij te wonen. Slashlead maakt dat makkelijk. Founder Fabian Stenger vertelt in Top Names over zijn dienst en de inspanningen die het kost om die aan de man te brengen.

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken”

Veel kleding die wordt gekocht wordt maar een paar keer gedragen. Dat geldt ook voor dure merkkleding. Door die via een marktplaats te verkopen kan de kledingindustrie misschien wat duurzamer worden. Thalita van Ogtrop, founder en CEO van The Next Closet, vertelt in Top Names over haar bedrijf, de ontwikkelingen en de toekomst.

Steven van Wel (Walter): “We zijn een realiteitscheck op de woningmarkt”

Een huis kopen is een zenuwslopend proces. Hoe meer kennis je hebt, hoe beter beslagen ten ijs je kunt komen. De site Walter gaat je hierbij helpen. CEO en co-founder Steven van Wel vertelt in Top Names over data, automatisering, realistische vraagprijzen en een stijgende en dalende markt.

Wiggert de Haan (Roamler): “Na de retail en de installatiebranche, maken we nu de zorg meer efficiënt”

Werk opknippen in taakjes. Je kunt er bezwaar tegen hebben, maar het kan ook heel handig zijn. Wiggert de Haan, founder van Roamler, denk in ieder geval dat de toekomst er rooskleurig uitziet. In Top Names vertelt hij over Roamler retail, tech en care, het voordeel van de inzet van Roamler en de toekomstplannen.