Topic: Recruitement

Lars Wetemans (Cowboys.nl): “Wij maken recruitment transparanter”

De tijd dat een werkgever een advertentie plaatste om zo een nieuwe medewerker te vinden is voorbij. Tegenwoordig worden recruitment bureau’s ingehuurd. Cowboys.nl is een nieuwe speler in dit veld. Founder Lars Wetemans vertelt in Top Names over schimmige praktijken, data driven werken en transparantie.

Lars van Wieren (Starred.com): “Wat vinden mensen echt van je bedrijf?”

Vragenlijst hier, enquete daar. Je zou er horendol van worden. Maar het wordt anders wanneer je zeker weet dat er wat met je feedback wordt gedaan. In Top Names een gesprek met Lars van Wieren, founder en CEO van Starred.com, over omgaan met sollicitanten en personeel, meningen serieus nemen, cultuur verschillen en Techleap Rise.

Dirk Jonker (Crunchr): “Meer rendement halen uit de energie die je in arbeidsvoorwaarden stopt”

Personeel behouden is een ingewikkelde zaak voor bedrijven. Het begint ermee te snappen wat je personeel belangrijk vindt. Crunchr kan daarmee helpen. Oprichter en CEO Dirk Jonker vertelt in Top Names over elegante wiskunde, de groei van zijn bedrijf, de ambities en het een personeelsuitje waar lang over werd nagepraat.

Job van der Voort (Remote): “Zonder rompslomp talent vanuit de hele wereld laten werken”

Steeds meer mensen werken niet meer vanuit een vast kantoor, maar vanuit huis of een andere plek waar ze zich prettig voelen. Een mooie, maar soms lastige ontwikkeling. Remote helpt bedrijven bij het aannemen van personeel in andere landen. CEO Job van der Voort vertelt in Top Names over de voor- en nadelen van remote werken, zijn lastige missie en de toekomst.

Guido van Nispen (Uitgever PCE): “Een baan geeft mensen waardigheid”

Vroeger ging je aan het werk bij een bedrijf om daar 40 jaar later met pensioen te gaan. Jongeren van nu moeten minimaal 50 jaar werken in een wereld vol onzekerheid. In the People Centered Economy staat dat thema centraal. Uitgever Guido van Nispen vertelt in Top Names over waardigheid, werk, kunstmatige intelligentie en verantwoordelijkheid nemen.

Flip van Eijndhoven (Talent.io): “We zetten de traditionele recruitmentwereld op z’n kop”

Een goede it-er is goud waard, daar wordt om gevochten. Om die reden is het mogelijk het traditionele recruitment proces te veranderen. Een bedrijf moet solliciteren op een kandidaat in plaats van omgekeerd. Die optie biedt Talent.io. Country manager Nederland Flip van Eijndhoven vertelt in Top Names over het platform, de markt en de toekomst.