Het gebruik van data is voor veel bedrijven uiterst zinvol, maar burgers en overheden maken zich steeds meer zorgen over privacy.De oplossing: maak gebruik van synthetische data. Wim Kees Janssen, CEO en co-founder van Syntho.ai, vertelt in Top Names over data, privacy issues, zijn bedrijf en de toekomst.
Met beleggen kun je veel geld verdienen. Of verliezen. Vast staat dat professionals het automatiseren waarbij een algoritme bepaalt of er wordt gekocht of verkocht. BOTS wil die techniek toegankelijk maken voor de masse. Wereldwijd. CEO Michiel Stokman vertelt in Top Names over de start in de crypto wereld, het hogere doel en de sterren die komen boven drijven.
Een journalist schrijft en verhaal met de nadruk op de inhoud. Voor een marketeer staat het bereik voorop. Inhoud wordt zo aangepast dat het bereik zo groot mogelijk wordt. KeyWI heeft algoritmen ontwikkeld die daarbij kunnen helpen. Co-founder Sam van Houten vertelt in Top Names over zoekwoorden, de intentie van een zoeker, de huidige doelgroep en het verdienmodel.
Wanneer je Yeelen Knegtering tien jaar geleden had gevraagd of hij zijn toekomst zag in document verwerking, dan had hij je uitgelachen. Inmiddels is Klippa een feit. In Top Names vertelt Knegtering over document verwerking, elke dag ene procent beter worden, internationale expansie en het uiteindelijke doel.
Een gemiddelde Nederland heeft 25 account die, in de ideale wereld, met 25 verschillende wachtwoorden beveiligd zouden moeten worden. Dat is vrijwel niet te doen. MindYourPass biedt ene oplossing waarbij je slechts 1 wachtwoord hoeft te onthouden. Founder Merijn de Jonge vertelt in TopNames over zijn techniek, de doelgroep en de campagne om meer gebruikers te werven.
Na de bankenwereld is ook de verzekeringswereld aan vernieuwing toe. Insify wil daar voor zorgen. CTO Martijn Rutten vertelt over technology first, verzekeren op maat, de samenwerking met verzekeraars en de lol van snelle respons van gebruikers.
Boksen is een intensieve sport waarmee je goed aan je conditie kunt werken. Probleem is dat het slaan tegen een boksbal je niet vertelt of je vooruit gaat. Daar moet NextRound verandering in gaan brengen. Co-founder Nilas van Woersem vertelt in Top Names over data driven boksen, de ontwikkeling van hardware en de toekomst.
Data analyse kan bedrijven helpen hun doel sneller te bereiken. Door hun sites of apps beter te optimaliseren. Vincent Hoogsteder, cofounder en CEO van Objective, vertelt in Top Names over data, ai, de ambitie om te groeien, het voordeel van venture capital en de keus om volledig transparant te opereren.
Vrachtauto’s die niet compleet gevuld rondrijden is slecht voor het milieu. Daarbij is het zonde van het geld. Quicargo wil hier verandering in brengen. Fouder Avishai Trabelsi vertelt in Top Names over de traditionele transportwereld, het managen van developers, de impact van covid en de ambities.
Personeel behouden is een ingewikkelde zaak voor bedrijven. Het begint ermee te snappen wat je personeel belangrijk vindt. Crunchr kan daarmee helpen. Oprichter en CEO Dirk Jonker vertelt in Top Names over elegante wiskunde, de groei van zijn bedrijf, de ambities en het een personeelsuitje waar lang over werd nagepraat.
Het blijkt voor veel mensen heel lastig te zijn om trouw voorgeschreven medicijnen in te nemen. MedApp probeert daarbij te helpen. Zodat mensen zich beter voelen en verdere zorgkosten kunnen worden bespaard. Co-founder Pit Janssen, zelf apotheker, vertelt in Top Names over therapie trouw, de brede ondersteuning door MedApp en de ambities om Europa te veroveren.
Het lijkt bijna een scenario uit een science fiction film: een chatbot al therapeut. Toch werkt het heel goed, aldus Nadja Muller-Den Blijker. Chatbots hebben geen oordeel en kunnen dankzij training wel empathie laten voelen. In Top Names vertelt Muller-Den Blijker, founder van iThrive, over Jean, 40 krachtige vragen, het belang van een goede intake en de visie voor de toekomst.