Video chatten was dé manier om met elkaar in contact te blijven het afgelopen jaar. Maar werkgerelateerde chats voelden vaak vooral praktisch. Gezellig was het vrijwel nooit. Mibo brengt daar verandering in. CEO Taco Ekkel vertelt in Top Names over organische groei, sneller groter willen worden en de kracht van Mibo.
Het IDFA biedt naast lineaire documentaires ook ruimte voor het experiment. Dat gebeurt onder de vlag van DocLab. Caspar Sonnen, hoofd nieuwe media IDFA, vertelt in Top Names over nieuwe media, geschiedschrijving en geslaagde experimenten.
Over het starten en runnen van een succesvol bedrijf zijn vele boeken geschreven. Quintin Schevernels voegde er nog één aan toen. In Suits & Hoodies kijkt hij naar gemeenschappelijke succesfactoren voor startups en corporates. In Top Names praat Schevernels onder meer over zijn zeven essentials, het belang van een goed product en de overwaardering van startups.
Gabi Zwaan is een man met een missie. Hij wil techniek uit uitgangspunt nemen en daar kunst mee maken. Kunst die mensen aan het denken moet zetten. Mission31 bestaat uit 31 verschillende projecten die in een periode van vier jaar zouden moeten gaan plaats vinden. Als het lukt om het benodigde geld, circa vijftien miljoen dollar, bij elkaar te krijgen. Gabi Zwaan vertelt in Top Names over zijn missie.
Alweer de 3de editie van de legendarische Twxmas Borrel, groter en leuker dan ooit met het thema “Future Xmas”. Mogelijk gemaakt door Feller Media en United, in het super gezellige Blijburg in Amsterdam 12/12/2013.
Even terugblikken. Even samenvatten. Wat hebben de afgelopen twintig jaar internet voor bewegend beeld betekend? Voor video, voor televisie? Het opheffen, het stopzetten van de kabelraden symboliseert de veranderingen. Afgelopen zaterdag was de laatste conferentie van de instelling die het publiek een stem gaf bij het aanbod van kabelaars. De schaarste moest goed en verstandig bewaakt worden. Maar die schaarste is er niet meer. En internet speelt daar een belangrijke rol in. Welke andere ontwikkelingen hebben we gezien door internet?
Het was een mooi staaltje innovatie op het Games For Health Europe congres: in het AMC ziekenhuis werd een operatie gepleegd door een specialist met Google Glass op. Dat beeld werd naar de Google Glass van Rafael J. Grossmann bij Games For Health gestreamd. En dat kreeg het publiek weer te zien.
Soms moet je een evenement even op je in laten werken om het centrale thema te destilleren. Nu The Next Web weer wat achter ons ligt, blijkt ‘wearable computing’ het centrale onderwerp dat mensen bezighield. Hoe internet steeds dichter op ons lijf gaat zitten. Bijvoorbeeld in de vorm van Google Glass, de bril van »
Augmentedrealityplatform Layar is verhuisd van lange- naar kortetermijndenken. In deze Top Names vertelt Maarten Lens Fitzgerald dat Layar de gebruikers van vandaag centraal stelt en dat augmented reality daardoor sneller onmisbaar zal worden.
Leonieke Verhoog is interactive papermaker bij de VPRO Gids en ze voegt met haar team wekelijks bewegend beeld, slideshows, extra interviews en foto’s toe aan het papier, die met de Layar app op je mobiel zijn te bekijken. Wat heeft zij van 20 verrijkte gidsen geleerd? Het is veel werk en de lezer is er nog niet klaar voor.
Bart Brouwers is een man met een geschiedenis in zowel print als online, maar in de combinatie van de twee ziet hij weinig.
Hoe eenvouding is het om internet en papier aan elkaar te koppelen? Erwin Blom probeerde Creator van Layar uit.