Trend: Familiebedrijf

Christel Werkman (Werkman Horseshoes): “Bewust op zoek naar disruptie in de paardenwereld”

De kunst om een paard van goede hoefijzers te voorzien ligt in handen van de smid. Daar gaat Werkman Horseshoes naar eigen verwachting verandering in brengen. Directeur Christel Werkman vertelt in Top Names over sensoren, data, disruptie en verandering in een markt die dat niet gewend is.

Nina Hoff (byFlow): “Wij maken een 3d printer voor de voedselindustrie”

Een prachtig raster van aardappelpuree of een bloemetje van chocolade. Met een 3d voedsel printer wordt het allemaal mogelijk en makkelijk. Co founder en CEO Ninna Hoff van byFlow vertelt in Top Names over fun en functionaliteit, de kracht van eenvoud en de toewijding van het familiebedrijf.

Chris Obdam (Betty Blocks): “Applicaties bouwen zonder te programmeren”

Betty Blocks is een heerlijk nuchter Noord Hollands bedrijf wat zich langzaam maar zeker over de wereld uitbreid. Het bedrijf wil het mogelijk maken om applicaties te bouwen ook als je geen programmeur bent. CEO Chris Obdam vertelt in Top Names over de ambities, de bedrijfscultuur en democratisering van software binnen bedrijven.

AFAS – Niet alleen transparant en snel, maar ook persoonlijk

Vorig jaar december was ik een ochtend te gast bij AFAS, de softwareleverancier die ondanks de economisch mindere tijden in 2013 flink groeide ten opzichte van het voorgaande jaar. AFAS kenmerkt zich door een uiterst transparante bedrijfscultuur, een snelle, daadkrachtige werkwijze en – zo blijkt – een hele persoonlijke aanpak.

Bijzonder familiebedrijf AFAS groeit door transparantie en delen

AFAS uit Leusden verkoopt software. Maar de manier waarop ze dat doen is bijzonder. Medewerker Gert van Assen was te gast in Top Names en sprak over het familiebedrijf.

Roy Ploum (Vebego): “Als je het beter doet voor je mensen, doe je het ook beter voor je klanten”

Vebego is een groot bedrijf en een onderneming met traditie. Maar dat wil niet zeggen dat alles bij het oude blijft. Sterker nog: vernieuwing zit in de genen van het bedrijf. Roy Ploum vertelt in Top Names over de doorlopende innovatie van Vebego.

Daniel Janus: “Met That’s More Like It wordt Bavaria zelf een medium”

Daniel Janus is global internet manager bij Bavaria. Een familiebedrijf waar hij op zijn intuïtie mag varen. Met een bescheiden budget wereldwijd een merk neer zetten. In Top Names vertelt hij over zijn werk.