Trend: duurzaam

Niels Wagemaker (Circular Industries): “Meer recyclen door een brede blik”

De wereld springt slordig om met haar grondstoffen. Terwijl die niet onuitputtelijk zijn. Tijd voor verandering. Niels Wagemaker, CEO van Circular Industries, vertelt in top names over zijn rol als integrator, de winst die te halen valt en de noodzaak daarvan.

Anna van Nunen (Innofest): “Innovaties testen in een mini maatschappij”

De wereld staat voor grote uitdagingen. Innovaties kunnen helpen die op te lossen. Maar waar test je die? Op een festival. Een flexibele tijdelijke mini maatschappij. Innofest helpt hierbij. Founder Anna van Nunen vertelt in Top Names over het idee achter Innofest, de praktijk en haar vertrek. Op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Thijs Bosgoed (BuyBay): “Wij geven geretourneerde producten een tweede leven”

Iedereen doet het. Online spullen kopen en weer terugsturen wanneer het niet bevalt. Soms zelfs nadat een product gebruikt is. Dan was vroeger vernietiging de oplossing. BuyBay geeft die producten op een slimme manier een tweede kans. Founder Thijs Bosgoed vertelt in Top Names over de loods in Wijchen, de retail in Beverwijk, slimme software en de toekomst.

Thomas Bunnik (Whoppah): “Wij zijn een marktplaats voor eersteklas tweedehands”

Mensen kopen veel te veel spullen. Met alle gevolgen van dien. Door de koopdrang wordt de productie aangejaagd en dat betekent een aanslag op de wereld. Whoppah hoopt hier verandering in te brengen. CEO en co-founder Thomas Bunnik vertelt in Top Names over het platform, disruptie van het digitale model en een betere wereld.

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken”

Veel kleding die wordt gekocht wordt maar een paar keer gedragen. Dat geldt ook voor dure merkkleding. Door die via een marktplaats te verkopen kan de kledingindustrie misschien wat duurzamer worden. Thalita van Ogtrop, founder en CEO van The Next Closet, vertelt in Top Names over haar bedrijf, de ontwikkelingen en de toekomst.