Online tuinhout bestellen kon tien jaar gelden nog niet. Gadero sprong in het gat en levert nu in zes landen. Founder Henk Jan Bijmolt vertelt in Top Names over de groei, het hout seizoen, de toekomst en de kracht van zijn bedrijf.
Een journalist schrijft en verhaal met de nadruk op de inhoud. Voor een marketeer staat het bereik voorop. Inhoud wordt zo aangepast dat het bereik zo groot mogelijk wordt. KeyWI heeft algoritmen ontwikkeld die daarbij kunnen helpen. Co-founder Sam van Houten vertelt in Top Names over zoekwoorden, de intentie van een zoeker, de huidige doelgroep en het verdienmodel.
Veel mannen vinden kleren kopen niet leuk. Daarvoor is House of Einstein de perfecte oplossing. het bedrijf biedt mannen kleren op maat. Bij elkaar gezocht door een personal shopper. Dat proces wordt ondersteund door een platform: Gustein. CEO Mei Ling Tan vertelt in Top Names over persoonlijk advies, het platform, investeerders en de ambitie om marktleider te willen worden.
Een e-mail marketing campagne is een goedkope manier om klanten te verleiden om extra diensten af te nemen of een evenement bij te wonen. Slashlead maakt dat makkelijk. Founder Fabian Stenger vertelt in Top Names over zijn dienst en de inspanningen die het kost om die aan de man te brengen.
Kunstmatige intelligentie kan helpen om websites slimmer te maken. Door mensen meer resultaten op maat te laten zien. Daar is REXai hard mee bezig. Fouder Saeed Younesi vertelt in Top Names over de kracht van data, de regels van het spel en de toekomst waarin de computer steeds belangrijker zal worden.
Goedkoper boodschappen doen wil vrijwel iedereen. Shoprz helpt je daarbij. Je levert een boodschappenlijstje in en de site adviseert je waar die boodschappen het goedkoopst te krijgen zijn. Founder Gaspard Jaspers vertelt in Top Names over voordeel, huismerken en het verdwijnen van de retailer.
De online markt heeft nog veel groei mogelijkheden. Dat merkt ook het Groningse bedrijf Frank dat zich met 450 webwinkels in zo’n 13 landen richt op de niche. CCO Benjamin Derksen was te gast bij Top Names en vertelt onder andere over de uidagingen, 450 namen versus één domein en de lol van wonen en werken in Groningen.
Loyaliteitsprogramma’s van winkeliers zijn niet nieuw, maar initiatieven waarbij winkeliers onderling samen werken komen vrijwel niet voor. Daar wil Hugo Leijtens met RetailCoin verandering in brengen. In Top Names praat hij over moderne loyaliteit, de blockchain, de initial coin offering waar hij mee bezig is.
De online koper die niet exact weet waar hij of zijn naar op zoek is wordt aan zijn lot overgelaten. Online winkels geven geen advies, terwijl dat wel zou kunnen. Marja Silvertant, CEO van Feli, vertelt in Top Names over kennis overdacht, aanbevelingen, transparantie en grote ambities.
Lightspeed bereid winkels en horeca voor op de toekomst. Een toekomst waarin eigenaren zo min mogelijk tijd kwijt zijn met voorraad, de kassa en boekhouden en meer tijd hebben om hun klanten een waardevolle ervaring te bieden. Ruud Stelder, director e-commerce bij Lightspeed vertelt in Topnames over de toekomst van commerce en het bedrijf waar hij werkt.
PayLogic verkoopt tickets voor evenementen. Daarin zijn ze misschien wel de grootsten van Nederland. Maar het bedrijf doet inmiddels meer dan dat. Oscar Kriek vertelt in Top Names over e-commerce oplossingen, de samenwerking met ADE en het ADE tech evenement dat door PayLogic werd samengesteld.