Trend: E-commerce

Fabian Stenger (Slashlead): “E-mail marketing, maar dan simpel”

Een e-mail marketing campagne is een goedkope manier om klanten te verleiden om extra diensten af te nemen of een evenement bij te wonen. Slashlead maakt dat makkelijk. Founder Fabian Stenger vertelt in Top Names over zijn dienst en de inspanningen die het kost om die aan de man te brengen.

Saeed Younesi (REXai): “We realiseren zelflerende webwinkels”

Kunstmatige intelligentie kan helpen om websites slimmer te maken. Door mensen meer resultaten op maat te laten zien. Daar is REXai hard mee bezig. Fouder Saeed Younesi vertelt in Top Names over de kracht van data, de regels van het spel en de toekomst waarin de computer steeds belangrijker zal worden.

Gaspard Jaspers (Sjoprz): “Met slim boodschappen doen kan een gezin 30% besparen”

Goedkoper boodschappen doen wil vrijwel iedereen. Shoprz helpt je daarbij. Je levert een boodschappenlijstje in en de site adviseert je waar die boodschappen het goedkoopst te krijgen zijn. Founder Gaspard Jaspers vertelt in Top Names over voordeel, huismerken en het verdwijnen van de retailer.

Benjamin Derksen (Frank): “Webwinkels diep in de niche maken ons onderscheidend van de snelle geldverdieners”

De online markt heeft nog veel groei mogelijkheden. Dat merkt ook het Groningse bedrijf Frank dat zich met 450 webwinkels in zo’n 13 landen richt op de niche. CCO Benjamin Derksen was te gast bij Top Names en vertelt onder andere over de uidagingen, 450 namen versus één domein en de lol van wonen en werken in Groningen.

Hugo Leijtens (Retailcoins): “Onze missie is mensen terugbrengen naar de winkel”

Loyaliteitsprogramma’s van winkeliers zijn niet nieuw, maar initiatieven waarbij winkeliers onderling samen werken komen vrijwel niet voor. Daar wil Hugo Leijtens met RetailCoin verandering in brengen. In Top Names praat hij over moderne loyaliteit, de blockchain, de initial coin offering waar hij mee bezig is.

Marja Silvertant (Feli): “Ik zou op termijn de nieuwe Bol.com willen worden”

De online koper die niet exact weet waar hij of zijn naar op zoek is wordt aan zijn lot overgelaten. Online winkels geven geen advies, terwijl dat wel zou kunnen. Marja Silvertant, CEO van Feli, vertelt in Top Names over kennis overdacht, aanbevelingen, transparantie en grote ambities.

Ruud Stelder (Lightspeed): “Wij koppelen de online winkel aan de offline zaak”

Lightspeed bereid winkels en horeca voor op de toekomst. Een toekomst waarin eigenaren zo min mogelijk tijd kwijt zijn met voorraad, de kassa en boekhouden en meer tijd hebben om hun klanten een waardevolle ervaring te bieden. Ruud Stelder, director e-commerce bij Lightspeed vertelt in Topnames over de toekomst van commerce en het bedrijf waar hij werkt.

Oscar Kriek (Paylogic): “Wij bieden e-commerce oplossingen voor de live industrie”

PayLogic verkoopt tickets voor evenementen. Daarin zijn ze misschien wel de grootsten van Nederland. Maar het bedrijf doet inmiddels meer dan dat. Oscar Kriek vertelt in Top Names over e-commerce oplossingen, de samenwerking met ADE en het ADE tech evenement dat door PayLogic werd samengesteld.