Trend: Gamification

Emily Jacometti (Flavour): “We gaan met gamification voor maatschappelijke impact”

Het is niet eenvoudig om als bedrijf om te schakelen van werken in opdracht van klanten naar zelfstandig opereren. Medewerkers vinden het laatste vaak interessanter, maar het is dan wel een uitdaging om geld te verdienen. Emily Jacometti, CEO van Flavour, vertelt in Top Names over die omschakeling, gamification en de huidige projecten.

Ellie Karssemakers (Wanderwatch): “Wij bieden een interactieve component voor buiten spelen”

Buiten spelen is goed voor kinderen. Alleen moet buitenspelen het vaak zonder interactieve gadgets stellen waar kinderen zo dol op zijn. De Wanderwatch brengt daar verandering in. Co founder Ellie Karssemakers vertelt over het kinder horloge, de concurrentie en de plannen voor de toekomst.

Jos Maassen (MOOCFactory): “Leren door kennis delen”

Onderwijs vindt vandaag de dag lang niet altijd meer in een klaslokaal plaats. Online leren is een trend. MOOCFactory voegt daar een sociaal element aan toen. Eigenaar Jos Maassen vertelt in Top Names over social learniong, het voordeel van klein blijven en de ambities.

Lior Bornshtain (Otly): “Wij willen kinderen laten ervaren hoe het is om met geld om te gaan”

Omgaan met geld moet je leren. Het liefst al op een jonge leeftijd. Maar waar kinderen vroeger zakgeld kregen is vandaag de dag de app Otly een goede tool. CEO Lior Bornshtain vertelt in Top Names over het gemak van virtueel geld, de ervaringen met Rockstart en de ambities.

Een kwestie van vertrouwen

Robots roepen bij veel mensen een gevoel van ongemak en argwaan op. Maar hoe zit het omgekeerd? Wat kunnen robots van mensen verwachten? Die vraag werd getest door een robot op pad te sturen: liftend door Canada, Duitsland en Amerika. De avonturen van HitchBOT de liftende robot.

Op het podium 1 miljoen voor Top Names Avular en Manus

Succesvolle Top Names! Een Chinese investeerder trok op Startup Bootcamp HighTechXL DemoDay de portemonnaie en besloot ter plekke 4,5 ton in Avular en 6 ton in Manus te stoppen. Van harte, mannen!

Karel Millenaar (FourceLabs): “We ontwikkelen games om echte wereldproblemen op te lossen”

“Wij zijn ontwerpers van toegepaste speelse ervaringen met impact.” Dat staat te lezen op de site van het Utrechtse FourceLabs. Misschien wel het bekends van de levensgrote wipkippen waarmee je tegen elkaar kunt racen, maar ook bezig met het ontwikkelen van serieuze spelervaringen, waarmee de werkelijkheid kan worden veranderd. Eigenaar Karel Millenaar vertelt over zijn missie in een nieuwe aflevering van Top Names.

Doctor Menno Deen is gepromoveerd op games en motivatie!

Promoveren op het terrein van games. Dat zal in Nederland nog niet heel veel zijn voorgekomen, maar sinds woensdag 14 januari mag Menno Deen zich doctor noemen. Hij promoveerde op het onderwerp ‘Games Autonomy Motivation & Education’. In Top Names legt hij uit wat daarmee wordt bedoeld.

Jurriaan van Rijswijk (Center for Applied Games): Nederland is een koploper in de game industrie

Spellen waarmee je gedrag kunt veranderen, ofwel applied games, zijn in opkomst. Ervaring leert dat de games echt kunnen werken, waardoor de vraag groeit. Het onlangs geopende Center for Applied Games wil de ontwikkeling verder ondersteunen. Initiatiefnemer Jurriaan van Rijswijk was te gast in Top Names.

Trendwatching zet zelf de trend via een Google+ Hangout on Air

Alweer de 3de editie van de legendarische Twxmas Borrel, groter en leuker dan ooit met het thema “Future Xmas”. Mogelijk gemaakt door Feller Media en United, in het super gezellige Blijburg in Amsterdam 12/12/2013.

Jan de Boer (KPMG): De game-industrie moet groot en internationaal denken

Het hoofdkantoor van KPMG bood onderdak voor Games for Health 2013. Twee dagen 400 enthousiastelingen, bevlogen bouwers, wetenschappers, medisch geschoolden en mensen uit het bedrijfsleven bij elkaar. De perfecte voedingsbodem voor groei. Aldus Jan de Boer, partner bij KPMG.

Games For Health: voor kostendekking gaat de geldkraan open, preventie ligt lastiger

Als we gezonder leven, als we gezonder zijn, dan hoeven we minder een beroep te doen op de gezondheidszorg. En zijn overheid, verzekeraars en anderen uiteindelijk goedkoper uit. En toch is het moeilijk om geld op te halen voor games die jongeren meer laten bewegen of hun eetpatroon te veranderen. Is het lastig om spelen »