Trend: (Big) Data

Diederik Stolk (Cartha): “Meer inzicht met kaarten”

Een kaart is makkelijker te lezen dan een tabel of een spreadsheet. Zeker wanneer het om verschillende data gaat. Diederik Stolk, co-founder van Cartha, vertelt in Top Names over de wil om te winnen, het spelen van realistische war games bij defensie en de voosprong die je kunt pakken wanneer je informatie sneller kan doorgronden. Met hulp van een kaart.

Peter Warman (Newzoo): “Met data uit de game wereld trends in de ‘echte’ wereld” voorspellen”

De data die miljoenen gamers wereldwijd produceren kunnen inzichten geven die zowel binnen de game wereld als daarbuiten gebruikt kunnen worden. Het Amsterdamse Newzoo is daarin de wereldleider. CEO en co-founder Peter Warman vertelt in Top Names over data, de toepassingen daarvan, de verkoop van de helft van zijn bedrijf en de toekomst.

Anna van Nunen (Innofest): “Innovaties testen in een mini maatschappij”

De wereld staat voor grote uitdagingen. Innovaties kunnen helpen die op te lossen. Maar waar test je die? Op een festival. Een flexibele tijdelijke mini maatschappij. Innofest helpt hierbij. Founder Anna van Nunen vertelt in Top Names over het idee achter Innofest, de praktijk en haar vertrek. Op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Ronald van den Hoff (Seats2meet): “Ik hoop mensen gerust te stellen”

Boeren of bouwers die het binnehof plat leggen. Mensen zonder werk. Stikstof maatregelen die het land in verwarring brengen. We leven in roerige tijden. Ondernemer Ronald van de Hoff zag dat tien jaar geleden al aankomen. In Top Names vertelt hij over zijn recente boek ‘Hoera het wordt ingewikkeld’, tips voor een nieuw bestaan en de ambities die hij met het boek heeft.

Thijs Bosgoed (BuyBay): “Wij geven geretourneerde producten een tweede leven”

Iedereen doet het. Online spullen kopen en weer terugsturen wanneer het niet bevalt. Soms zelfs nadat een product gebruikt is. Dan was vroeger vernietiging de oplossing. BuyBay geeft die producten op een slimme manier een tweede kans. Founder Thijs Bosgoed vertelt in Top Names over de loods in Wijchen, de retail in Beverwijk, slimme software en de toekomst.

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken”

Veel kleding die wordt gekocht wordt maar een paar keer gedragen. Dat geldt ook voor dure merkkleding. Door die via een marktplaats te verkopen kan de kledingindustrie misschien wat duurzamer worden. Thalita van Ogtrop, founder en CEO van The Next Closet, vertelt in Top Names over haar bedrijf, de ontwikkelingen en de toekomst.

Jeroen Wijering (JW Player): “De video hoeft niet super te zijn, maar goed geluid is cruciaal.”

Een hele grote speler op het gebied van online video komt van oorsprong gewoon uit Eindhoven. De JW Player , favoriet bij ongeveer de heft van alle grote media bedrijven, werd gebouwd door Jeroen Wijering. In Top Names vertelt hij over de trends en ontwikkelingen op het gebied van online video en de toekomst van zijn bedrijf.

Christel Werkman (Werkman Horseshoes): “Bewust op zoek naar disruptie in de paardenwereld”

De kunst om een paard van goede hoefijzers te voorzien ligt in handen van de smid. Daar gaat Werkman Horseshoes naar eigen verwachting verandering in brengen. Directeur Christel Werkman vertelt in Top Names over sensoren, data, disruptie en verandering in een markt die dat niet gewend is.

Steven van Wel (Walter): “We zijn een realiteitscheck op de woningmarkt”

Een huis kopen is een zenuwslopend proces. Hoe meer kennis je hebt, hoe beter beslagen ten ijs je kunt komen. De site Walter gaat je hierbij helpen. CEO en co-founder Steven van Wel vertelt in Top Names over data, automatisering, realistische vraagprijzen en een stijgende en dalende markt.

Irfan van Ewijk (WOOV): “Met één app hou je contact met je vrienden op alle festivals”

De moderne festivalganger kan niet zonder telefoon. Om vrienden te vinden, je ervaringen te delen en het programma te checken. WOOV is een app en platform ineen. Inzetbaar op meerdere festivals. Fouder Irfan van Ewijk, voorheen van ID&T, vertelt in Top Names over trouw blijven aan je roots, de festival markt en de rol die WOOV voor ziczelf weggelegd ziet.

Joost de Wit (Media Distillery): “Wij kunnen video doorgronden en daarmee kijkers helpen”

Het achteraf terugkijken van televisieprogramma’s is populair, maar het zou misschien nog meer gebeuren als vooraf duidelijk was waar het over gaat. Wie zit er aan tafel en waar wordt over gepraat. Media Distillery kan die informatie leveren. Founder Joost de Wit vertelt in Top Names over deep learning, Europese telvisie een boost geven en internationale expansie.

Dion Engels (URE): “Autonoom racen is meer een gevecht tussen software dan tussen mensen”

De Technische Universiteit van Eindhoven biedt studenten de kans om een jaar of langer te werken aan de van een autonome elektrische race auto. Dit jaar staat het team onder leiding van Dion Engels. In Top Names vertelt hij over de kracht van autonoom rijden, de uitdagingen, de ambities en hoe bedrijven in de regio bijdragen aan de ontwikkeling.