Topic: Media

Sam Feldt (Fangage): “Wij zorgen dat je altijd direct contact met je fans kunt hebben”

Als artiest is het heel waardevol te weten waar je fans wonen. Maar het is nog beter wanneer je ze ook direct een bericht kunt sturen wanneer je komt optreden in de buurt. Fangage maakt het mogelijk. Bedenker en gebruiker Sam Feldt vertelt in Top Names over social media, het belang van data en het contact met fans.

Taco Ekkel (Mibo): “Video chatten maar dan leuk”

Video chatten was dé manier om met elkaar in contact te blijven het afgelopen jaar. Maar werkgerelateerde chats voelden vaak vooral praktisch. Gezellig was het vrijwel nooit. Mibo brengt daar verandering in. CEO Taco Ekkel vertelt in Top Names over organische groei, sneller groter willen worden en de kracht van Mibo.

Stefan de Groot (Petje.af): “Het wordt steeds normaler om te betalen voor content”

Precies dat kunnen maken waar je altijd van droomde en er dan ook nog voor betaald worden. Soms zelfs heel goed betaald worden. Dat maakt Petje.af mogelijk. Founder Stefan de Groot vertelt over het plaform, de verdwijnende schroom om mensen om geld te vragen, succesfactoren en zijn ambities voor de toekomst.

Remco Veenbrink (VideowindoW): Wij maken zonwering met een mediafunctie”

Glas is een geweldig oppervlak voor innovatieve toepassingen. VideowindoW wil een laag in het glas aanbrengen waardoor het kan dienen als een transparant videoscherm, maar tegelijkertijd ook als zonwering. Bedenker Remco Veenbrink vertelt in Top Names over kunst, commerciële toepassingen en de dromen voor de toekomt.

Gijs Vroom (Emerce): Vol inzetten op video

De corona crisis dwingt tot creativiteit. Emerce heeft die uitdaging met beide handen aangegrepen. Ik korte tijd hebben ze een goed draaiende videopoot uit de grond gestampt. Managing director Gijs Vroom vertelt in Top Names over de koerswijziging, de kracht van video, de interactie met de sponsoren en de nieuwe investeerders in zijn bedrijf.

Leonieke Verhoog (PublicSpaces): “Een klein stapje in de richting van een gezonder internet”

Youtube, Facebook en Instagram zijn enorm populair. Ze zijn gratis toegankelijk, maar worden wel gerund door commerciële bedrijven. PublicSpaces wil mensen bewust maken van de prijs die ervoor wordt betaald. In een aflevering van Top Names, in het kader van de Dutch MediaWeek, vertelt programmamanager Leonieke Verhoog over de alternatieven, de plannen en ambities voor het komende jaar.

Ondernemen in Corona-tijden: “Het huidige succes voelt ook ongemakkelijk”

Vrieskisten, computers pus computerschermen en game consoles gaan in corona tijden als warme broodjes over de toonbank. Dat betekent dat sommige bedrijven het goed doen in de crisis. Top Names sprak met vijf van hen. Van voorlees site tot bezorgdienst en van podcast maken, tot online studeren en zakelijk telefoon verkeer.

Jan Jaap van den Hoek (Vormats): “Vertel je boodschap eens met een video”

Dat iedereen een mobiele telefoon heeft waarmee gefilmd kan worden wil nog niet zeggen dat dat altijd inhoudelijk goede video’s oplevert. Zeker voor bedrijven zijn meer regels en richtlijnen nodig. Vormats biedt dat kader. Co-founder Jan Jaap van den Hoek vertelt in Top Names over bouwstenen, gemak, het belang van goed geluid en de SAAS oplossing waaraan gewerkt wordt.

Jeroen Wijering (JW Player): “De video hoeft niet super te zijn, maar goed geluid is cruciaal.”

Een hele grote speler op het gebied van online video komt van oorsprong gewoon uit Eindhoven. De JW Player , favoriet bij ongeveer de heft van alle grote media bedrijven, werd gebouwd door Jeroen Wijering. In Top Names vertelt hij over de trends en ontwikkelingen op het gebied van online video en de toekomst van zijn bedrijf.

Joost de Wit (Media Distillery): “Wij kunnen video doorgronden en daarmee kijkers helpen”

Het achteraf terugkijken van televisieprogramma’s is populair, maar het zou misschien nog meer gebeuren als vooraf duidelijk was waar het over gaat. Wie zit er aan tafel en waar wordt over gepraat. Media Distillery kan die informatie leveren. Founder Joost de Wit vertelt in Top Names over deep learning, Europese telvisie een boost geven en internationale expansie.

MOJO Conference: Smartphone filmen is volwassen geworden

Afgelopen vrijdag was Fast Moving Targets op de MOJO Conference, een evenement dat een onderdeel is van de Mobile Movie Days dat weer wordt gehouden tijdens de Dutch Media Week. Het was een mooie dag met inspirerende sprekers en aansprekende voorbeelden. Laat je in korte tijd bijpraten over ‘the state of mobile journalism’.

Eveline Klumpers (Katalysis): “Journalistiek op de blockchain”

Freelance journalisten hebben het zwaar. Hun slechtbetaalde verhalen worden door lezers online gratis gedeeld. Katalysis wil daar een eind aan maken. Founder Eveline Klumpers vertelt in Top Names over de achterliggende technologie, de betaalknop als drempel en digitaal eigenaarschap.