Topic: Sport

Peter Warman (Newzoo): “Met data uit de game wereld trends in de ‘echte’ wereld” voorspellen”

De data die miljoenen gamers wereldwijd produceren kunnen inzichten geven die zowel binnen de game wereld als daarbuiten gebruikt kunnen worden. Het Amsterdamse Newzoo is daarin de wereldleider. CEO en co-founder Peter Warman vertelt in Top Names over data, de toepassingen daarvan, de verkoop van de helft van zijn bedrijf en de toekomst.

Michiel Huisman (Champ): “Sporters willen zich steeds minder binden, daar spelen wij op in”

De tijd waarin je op 16-jarige leeftijd lid werd van een sportclub en daar op 70-jarige leeftijd pas weer vertrok is grotendeels voorbij. Mensen willen meer afwisseling. Het sport boekingsplatform Champ speelt daarop in. Co-founder Michiel Huisman vertelt in Top Names over kip/ei problemen, laagdrempelig sporten en de zoektocht naar sportmaatjes.

Anatoliy Babic (SciSports): “Met data de juiste voetballer vinden”

In de wereld van voetbal wordt weinig aan het toeval overgelaten. Data analyse waarmee alle acties van de spelers in kaart kan worden gebracht is dus een logische stap. Anatoliy Babic, founder van SciSports, vertelt in Top names over werken met videobeelden, de winst van data analyse en de dromen voor de toekomst.

Gerard Dielessen (NOC*NSF): “Sportbonden moeten een antwoord hebben op een steeds digitalere en individuelere wereld”

Grote bedrijven en instituties worstelen met de digitalisering van de samenleving. Maar langzaam maar zeker weten ook zij zich aan te passen. Algemeen directeur van het NOC*NSF Gerard Dielessen vertelt in Top Names over kansen, mogelijkheden, transparantie en wat er inmiddels al is veranderd.

Jan Riemens (Zoomin.TV): “Van adverteren moeten we het niet hebben, van adverteerders wel”

Jongeren zijn vrijwel niet meer te bereiken via de televisie. Dus is het zoeken naar andere wegen om die groep aan te spreken. Drone racen kan uitkomst bieden meent Jan Riemens, de Chief Executive Officer van Zoomin.tv. In Top Names vertelt hij over de drone race wereldkampioenschappen, het bereiken van jongeren en zijn rol binnen het bedrijf.

Kevin Vink (Uscoutfor): “Opa en oma krijgen straks automatisch de doelpunten van kleinzoon opgestuurd”

Een doelpunt van Ronaldo is leuk, maar een doelpunt van je eigen kleinzoon misschien nog wel leuker. Een app met geautomatiseerde doelpunt technologie moet dat idee werkelijkheid maken. Oud voetballer Kevin Vink, co-founder van Uscoutfor, vertelt in Top Names over onderaan beginnen, de held van de club en de ambities voor zijn bedrijf.