Topic: Sport

Eric Castien (BrainsFirst): “Door het meten van het brein brengen we talent in kaart”

Het komst steeds vaker voor dat hele goede voetballers ook de hoogste schoolopleiding kunnen volgen. Dat is geen toeval. Er is een overlap tussen voetbalintelligentie en school intelligentie. Het bedrijf Brainfirst brengt die brein functie in kaart. Oprichter Erik Castien vertelt in Top Names over de toekomst van het voetbal, de lol van werk doen waar je goed in bent en de voorspellende gave van Brainfirst.

Nilas van Woersem (NextRound): “Onze bokszak met censoren motiveert tot sporten”

Boksen is een intensieve sport waarmee je goed aan je conditie kunt werken. Probleem is dat het slaan tegen een boksbal je niet vertelt of je vooruit gaat. Daar moet NextRound verandering in gaan brengen. Co-founder Nilas van Woersem vertelt in Top Names over data driven boksen, de ontwikkeling van hardware en de toekomst.

Victor Swaab (Kickstox): “Wij zijn een data driven game”

Van elke voetbalspeler worden iedere wedstrijd data verzameld. Handig voor de coach en de speler zelf, maar die data kunnen ook de basis vormen van games. Kickstox is zo’n spel. C0-founder Victor Swaab verttelt in Top Names over data, engagement en het verschil tussen gokken en behandigheid.

Joost Gielen (Momoyoga): Dankzij onze software meer tijd op de yogamat

De administratie is vaak niet de reden waarom iemand een bedrijf begint. Sterker nog: het is één van die taken die er vaak bij inschiet. Momoyoga helpt yogascholen en docenten een handje. Founder Joost Gielen vertelt in Top Names over het hoe, wat de impact van de corona crisis is geweest, uitbreiden in het buitenland en de wereld een beetje mooier maken.

Maarten Bloemers (GUTS): “Ons doel is de wereldwijde standaard voor ticketing te worden””

Mensen willen kaartjes kopen tegen vooraf vastgestelde prijzen, zonder gedoe op de zwarte markt. En artiesten willen weten wie de mensen zijn die hun kaartjes kopen. GUTS is de partij die dat gat regelen. CEO Maarten Bloemers vertelt in Top Names over tickets op de blockchain, de concurrentie, het effect van Jochem Meyer en de toekomstplannen.

Ward Geene (Esports Club): “Esports is simpelweg competitief gamen”

Esports is geen sport. Dat is een mening die nog vaak voorkomt. Ward Geene, co-founder van Esports Club, vertelt in Top Names over keihard trainen, miljoenen kijkers en een wereld waarin de community centraal staat en de Esports Club betrouwbare en goede informatie levert.

Peter Warman (Newzoo): “Met data uit de game wereld trends in de ‘echte’ wereld” voorspellen”

De data die miljoenen gamers wereldwijd produceren kunnen inzichten geven die zowel binnen de game wereld als daarbuiten gebruikt kunnen worden. Het Amsterdamse Newzoo is daarin de wereldleider. CEO en co-founder Peter Warman vertelt in Top Names over data, de toepassingen daarvan, de verkoop van de helft van zijn bedrijf en de toekomst.

Michiel Huisman (Champ): “Sporters willen zich steeds minder binden, daar spelen wij op in”

De tijd waarin je op 16-jarige leeftijd lid werd van een sportclub en daar op 70-jarige leeftijd pas weer vertrok is grotendeels voorbij. Mensen willen meer afwisseling. Het sport boekingsplatform Champ speelt daarop in. Co-founder Michiel Huisman vertelt in Top Names over kip/ei problemen, laagdrempelig sporten en de zoektocht naar sportmaatjes.

Anatoliy Babic (SciSports): “Met data de juiste voetballer vinden”

In de wereld van voetbal wordt weinig aan het toeval overgelaten. Data analyse waarmee alle acties van de spelers in kaart kan worden gebracht is dus een logische stap. Anatoliy Babic, founder van SciSports, vertelt in Top names over werken met videobeelden, de winst van data analyse en de dromen voor de toekomst.

Gerard Dielessen (NOC*NSF): “Sportbonden moeten een antwoord hebben op een steeds digitalere en individuelere wereld”

Grote bedrijven en instituties worstelen met de digitalisering van de samenleving. Maar langzaam maar zeker weten ook zij zich aan te passen. Algemeen directeur van het NOC*NSF Gerard Dielessen vertelt in Top Names over kansen, mogelijkheden, transparantie en wat er inmiddels al is veranderd.

Jan Riemens (Zoomin.TV): “Van adverteren moeten we het niet hebben, van adverteerders wel”

Jongeren zijn vrijwel niet meer te bereiken via de televisie. Dus is het zoeken naar andere wegen om die groep aan te spreken. Drone racen kan uitkomst bieden meent Jan Riemens, de Chief Executive Officer van Zoomin.tv. In Top Names vertelt hij over de drone race wereldkampioenschappen, het bereiken van jongeren en zijn rol binnen het bedrijf.

Kevin Vink (Uscoutfor): “Opa en oma krijgen straks automatisch de doelpunten van kleinzoon opgestuurd”

Een doelpunt van Ronaldo is leuk, maar een doelpunt van je eigen kleinzoon misschien nog wel leuker. Een app met geautomatiseerde doelpunt technologie moet dat idee werkelijkheid maken. Oud voetballer Kevin Vink, co-founder van Uscoutfor, vertelt in Top Names over onderaan beginnen, de held van de club en de ambities voor zijn bedrijf.