Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Hoe SXSW van WAT naar HOE naar WAAROM is gegaan

SXSW kan een geweldig evenement zijn, maar je kunt er ook volledig verzuipen in de veelheid van het programma. Dat geldt voor bezoekers én deelnemers. Top Names sprak met drie Nederlandse eenwezigen. Over de zin en onzin van SXSW.

Nina Hoff (byFlow): “Wij maken een 3d printer voor de voedselindustrie”

Een prachtig raster van aardappelpuree of een bloemetje van chocolade. Met een 3d voedsel printer wordt het allemaal mogelijk en makkelijk. Co founder en CEO Ninna Hoff van byFlow vertelt in Top Names over fun en functionaliteit, de kracht van eenvoud en de toewijding van het familiebedrijf.

Liesbeth Kempen (PERFECT DAY): “Online beveiliging kan en moet zoveel beter”

Hoewel de media regelmatig berichten over hacks en cyberaanvallen, lijken kleine ondernemers veelal het gevoel te hebben dat het niet over hen gaat. Niets is minder waar. Ook kleine bedrijven zouden zich online goed moeten beschermen. Liesbeth Kempen, founder van PERFECT DAY, vertelt in Top Names over haar bedrijf, de klanten, maatwerk en de toekomst.

Derk Arts (Castor): “Beter ontsluiten van data moet medisch onderzoek verbeteren”

Medisch onderzoek is er belangrijk. De uitvoering en vastlegging is alleen vaak nog niet erg modern. Castor EDC wil aar verandering in brengen. FOunder en CEO Derk Arts vertelt in Top Names over data standaardisatie, computer readable materiaal, in zee gaan met een investeerder en de toekomstplannen.

Frederik Duerinck (Scentronix): “Wij hopen een revolutie in de parfumindustrie teweeg te brengen”

Iedereen zijn of haar eigen gerpersonaliseerde geur. Dat is de droom van Frederik Duerinck. In Top Names vertelt deze kunstenaar/ondernemer over zijn plannen, een half miljoen euro investeringsgeld, de complexiteit van geur, hardware en software en de lol van doorzetten.

Peter Hoekstra (20Face): “Wij bieden gezichtsherkenning met privacy”

Het klinkt als iets uit een science fiction film, maar het is inmiddels de bestaande werkelijkheid: camera’s die gezichten kunnen herkennen. De spinnout van de Universiteit van Twente, 20Face, hoort bij de vooraanstaande ontwikkelingspartijen. CEO Peter Hoekstra vertelt in Top Names over het belang van privacy, de voordelen van gezichtsherkenning en de toekomstplannen.

Derk van der Have (Brenger): “Wij zorgen dat koeriersbedrijven effectiever kunnen werken”

Hoe vaakt komt het niet voor dat een busje half leeg door Nederland rijdt om iets weg te bregen. Vul die ruimte op en koeriers zijn blij, het milieuis blij en de consument is blij. Derk van der Have, co-founder van Brenger, vertelt in Top Names over de weg van een idee naar een plaform, valideren, schaven en verbeteren en de ambitie om ook in het buitenland actief te worden.

Mees Boeijen (Skotty): “Online privacy moet voor iedereen toegankelijk zijn”

Niemand vindt het leuk wanneer iemand ongevraagd met je mail mee leest, maar daar concrete stappen tegen zetten doet bijna niemand. Dat komt omdat het vaak te ingewikkeld is. Skotty wil daar verandering in brengen. Founder Mees Boeijen vertelt in Top Names over privacy, het business model, de keuze voor open source en de plannen voor de toekomst.

Flip van Eijndhoven (Talent.io): “We zetten de traditionele recruitmentwereld op z’n kop”

Een goede it-er is goud waard, daar wordt om gevochten. Om die reden is het mogelijk het traditionele recruitment proces te veranderen. Een bedrijf moet solliciteren op een kandidaat in plaats van omgekeerd. Die optie biedt Talent.io. Country manager Nederland Flip van Eijndhoven vertelt in Top Names over het platform, de markt en de toekomst.