Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Quintin Schevernels (Funda): “We kunnen veel meer doen dan vraag en aanbod bij elkaar brengen”

Wie een huis wil kopen gaat naar Funda, waar ook vrijwel alle verkopers te vinden zijn. Funda is een mooi voorbeeld van een gevestigd en geslaagd platform. Toch moet er het nodige veranderen meent de nieuwe CEO Quintin Schevernels. In Top Names vertelt hij over verbreden, de manier waarop en de toekomst van Funda en de makelaar.

Thomas Steffens (Primephonic): “Wij willen de Spotify voor klassieke muziek worden”

Klassieke muziek speelt een ondergeschikte rol op de diverse streamingdiensten. Ze zijn er simpelweg niet voor gebouwd. Daar moet verandering in komen meent Thomas Steffens, CEO van Primephonic. In Top Names vertelt hij over de uitdagingen, het leerproces en werken aan een startup.

Chantal van der Velde (Closure): “Via één platform alle abonnementen van een overledene opzeggen”

De krant, het telefoonabonnement, Facebook en nog tientallen andere diensten en abonnementen die gewoon door blijven lopen wanneer je ze niet opzegt wanneer iemand overlijdt. Closure helpt je daarbij. Co-founder Chantal van der Velde vertelt in Top Names over de opmars van Closure en de ambities in binnen- en buitenland.

Janneke van den Heuvel (Trylikes): “Wij meten feedback in een fysieke ruimte”

Het is voor openbare ruimtes als winkels of ziekenhuizen heel waardevol om te weten wat bezoekers van een bezoek vonden. Trylikes is gespecialiseerd is het verzamelen van die meningen. Co-founder Janneke van den Heuvel verelt in Top Names over heldere vragen stellen, het voorkomen van problemen en de ontwikkelingen van het bedrijf.

Gaspard Jaspers (Sjoprz): “Met slim boodschappen doen kan een gezin 30% besparen”

Goedkoper boodschappen doen wil vrijwel iedereen. Shoprz helpt je daarbij. Je levert een boodschappenlijstje in en de site adviseert je waar die boodschappen het goedkoopst te krijgen zijn. Founder Gaspard Jaspers vertelt in Top Names over voordeel, huismerken en het verdwijnen van de retailer.

Laura Rooseboom (StartGreen Capital): “Duurzaam en financieel rendement moeten van ons samen gaan”

Groene bedrijven een duurzame toekomst bieden middels investeringen en/of cowdfunding. StartGreen Capital houdt zich daarmee bezig. Managing partner Laura Rooseboom vertelt in Top Names over serieuze rendementen, marketing waarde en de steun aan duurzame bedrijven.

Willemijn Schneyder (SwipeGuide): “We maken een eind aan de papieren handleiding”

Wie wel eens op basis van een papieren handleiding een kast in elkaar gezet heeft weet: dit kan beter. Daar zijn dan ook veel bedrijven mee bezig. Zo ook SwipeGuide. Founder en CEO Willemijn Schneyder vertelt in Top Names over de ultieme handleiding, het teruggeven van kennis en het constant verbeteren.

Job Veltman (Voltogo): “Over 2 jaar per electrische sloep naar Kopenhagen”

Wie wel eens elektrisch heeft gevaren, wil niet anders meer. De rust van het water komt veel beter tot z’n recht. Maar de angst om zonder stroom komen te zitten blijkt nog groot. Voltogo brengt daar verandering in. Co-founder Job Veltman vertelt in Top Names over varen met een accu en de beweging die hij op gang wil brengen.

Ewoud de Kok (FeedbackFruits): “Door ander onderwijs studenten activeren”

Vernieuwing van het onderwijs gaat traag. Terwijl het wel noodzakelijk is gezien de tanende motivatie en daarop volgende uitval. FeedbackFruits bouwt software om nieuwe vormen van onderwijs te faciliteren. Co-founder en CEO Ewoud de Kok vertelt in Top Names over activatie van studenten, de verovering van het buitenland en de missie van zijn bedrijf.