Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Luud Schimmelpennink: “De Witkar krijgt een nieuwe kans”

Ooit was de elektrische witkar een revolutionair idee. Doordat het zijn tijd ver vooruit was mislukte de brede invoering. Nu wil bedenker en ontwerper Luud Schimmelpennink (83) het opnieuw proberen. In Top Names vertelt hij over zijn plannen, het voordeel van vaste stations en de toekomst van de auto.

Ernie Hiemstra (Oxboard): “Innoveren blijft trial and error”

Iets nieuws op de markt brengen kent risico’s. Risico’s die je mogelijk kunt vermijden door eerst uitgebreid onderzoek te doen. Maar dan is het de vraag of innovatie wel doorgang vindt. Ernie Hiemstra koos me zijn Oxboard voor de methode trial and error. In Top Names vertelt hij over zijn route, de tegenslag en doorzettingsvermogen.

Gert van Vugt (Sustainer Homes): “We zijn een softwarebedrijf in een hardware bouwwereld”

Een duurzaam eigen huis op maat. Dat is wat Sustainer Homes mogelijk maakt. Co-founder en CEO Gert van Vugt vertelt in Top Names over Legostenen, parametrisch ontwerpen, het voordeel van individuele klanten en een mogelijke toekomst met projectbouw.

Kirsten Brandt (RMMBR): “Wij bouwen digitale leeroplossingen voor organisaties”

Een leven lang leren. Een mooi streven waar veel bedrijven in samenwerking met RMMBR op hun eigen wijze invullig aan geven. Niet in een klasje op de hei, maar digitaal op je eigen niveau en in je eigen tempo. Founder en algemeen directeur Kirsten Brandt vertelt in Top Names over leren in een bedrijf, ‘moetjes’ en maatschappelijke thema’s naar een groot publiek brengen.

Irfan van Ewijk (WOOV): “Met één app hou je contact met je vrienden op alle festivals”

De moderne festivalganger kan niet zonder telefoon. Om vrienden te vinden, je ervaringen te delen en het programma te checken. WOOV is een app en platform ineen. Inzetbaar op meerdere festivals. Fouder Irfan van Ewijk, voorheen van ID&T, vertelt in Top Names over trouw blijven aan je roots, de festival markt en de rol die WOOV voor ziczelf weggelegd ziet.

Saeed Younesi (REXai): “We realiseren zelflerende webwinkels”

Kunstmatige intelligentie kan helpen om websites slimmer te maken. Door mensen meer resultaten op maat te laten zien. Daar is REXai hard mee bezig. Fouder Saeed Younesi vertelt in Top Names over de kracht van data, de regels van het spel en de toekomst waarin de computer steeds belangrijker zal worden.

Ayla van Olphen (HomeDeco): “Wij willen hét inspiratieplatform worden voor het interieur”

Volgens sommige mensen is een goed interieur nooit af. Het kan dan ook geen kwaad om zo nu en dan eens inspiratie op te doen wat betreft nieuwe aankopen. HomeDeco biedt die mogelijkheid. Door middels van blogs en foto’s van consumenten. CCO en co-founder Ayla van Olphen vertelt in Top Names over de site, de binnenkijkers, data en de toekomst.

Joost de Wit (Media Distillery): “Wij kunnen video doorgronden en daarmee kijkers helpen”

Het achteraf terugkijken van televisieprogramma’s is populair, maar het zou misschien nog meer gebeuren als vooraf duidelijk was waar het over gaat. Wie zit er aan tafel en waar wordt over gepraat. Media Distillery kan die informatie leveren. Founder Joost de Wit vertelt in Top Names over deep learning, Europese telvisie een boost geven en internationale expansie.

Joost de Valk (Yoast): “20 procent van onze tijd besteden we aan het verbeteren van WordPress”

Website optimalisatie is belangrijk op het hedendaagse internet. Yoast helpt daarbij. Met software en cursussen. Oprichter Joost de Valk vertelt in Top Names over zijn bedrijf, het werk dat hij en Yoast doen voor Wordpress en het belang van open source.