Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Ruben Wolvekamp (Kever Genever): “De grote merken hebben moeite de jongere doelgroep aan te spreken”

De meest gedronken sterke drank van Nederland is nog steeds jenever. Met 11 miljoen liter per jaar staat dit oubollige goedje stevig bovenaan. Kever Genever wil het imago opschudden. Co-founder Ruben Wolvekamp vertelt in Top Names over het veroveren van de drankmarkt, de likeability factor en de toekomst.

Bas Verkaik (SPIKE Techologies): “Een accu moet een saai product zijn dat altijd werkt”

Het is de bedoeling dat we onszelf steeds meer elektrisch gaan verplaatsen. Daarvoor is het wel belangrijk dat de accu’s steeds beter woden. SPIKE Technologies uit Helmond draagt bij een de intwikkeling van accu’s. Founder Bas Verkaik vertelt in Top Names over duurzaamheid, degelijkheid en de toekomst van zijn bedrijf.

Jeroen van Velzen (Roadmap): “Een complete reis-app op maat voor de zakelijke reiziger”

Een app voor je vliegticket, een app voor je hotel. Een beetje reis vraagt al snel om tientallen apps. Roadmapp brengt daar verandering in. Nu nog alleen voor de zakelijke reiziger. CEO en co-founder Jeroen van Velzen vertelt in Top Names over verouderde automatisering, een verrot businessmodel en hoe Roadmap de reiswereld gaat opschudden en dwingen tot innovatie.

Ellie Karssemakers (Wanderwatch): “Wij bieden een interactieve component voor buiten spelen”

Buiten spelen is goed voor kinderen. Alleen moet buitenspelen het vaak zonder interactieve gadgets stellen waar kinderen zo dol op zijn. De Wanderwatch brengt daar verandering in. Co founder Ellie Karssemakers vertelt over het kinder horloge, de concurrentie en de plannen voor de toekomst.

Thomas Bunnik (Whoppah): “Wij zijn een marktplaats voor eersteklas tweedehands”

Mensen kopen veel te veel spullen. Met alle gevolgen van dien. Door de koopdrang wordt de productie aangejaagd en dat betekent een aanslag op de wereld. Whoppah hoopt hier verandering in te brengen. CEO en co-founder Thomas Bunnik vertelt in Top Names over het platform, disruptie van het digitale model en een betere wereld.

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken”

Veel kleding die wordt gekocht wordt maar een paar keer gedragen. Dat geldt ook voor dure merkkleding. Door die via een marktplaats te verkopen kan de kledingindustrie misschien wat duurzamer worden. Thalita van Ogtrop, founder en CEO van The Next Closet, vertelt in Top Names over haar bedrijf, de ontwikkelingen en de toekomst.

Kristel Kuit (Headroom): “Wij zijn het moderne antwoord op de stoffige secretaresse”

Een baan waarvan je dacht dat die altijd hetzelfde zou blijven is die van de secretaresse. Maar niets is minder waar. Techiek heeft veel taken vereenvoudigd of overgenomen. `En ondernemers hebben andere behoefte. Daar speelt Headroom op in. Founder Kristel Kuit vertelt in Top Names over haar bedrijf, betalen per uur, tevreden klanten en de toekomstplannen.

Jeroen Wijering (JW Player): “De video hoeft niet super te zijn, maar goed geluid is cruciaal.”

Een hele grote speler op het gebied van online video komt van oorsprong gewoon uit Eindhoven. De JW Player , favoriet bij ongeveer de heft van alle grote media bedrijven, werd gebouwd door Jeroen Wijering. In Top Names vertelt hij over de trends en ontwikkelingen op het gebied van online video en de toekomst van zijn bedrijf.

Christel Werkman (Werkman Horseshoes): “Bewust op zoek naar disruptie in de paardenwereld”

De kunst om een paard van goede hoefijzers te voorzien ligt in handen van de smid. Daar gaat Werkman Horseshoes naar eigen verwachting verandering in brengen. Directeur Christel Werkman vertelt in Top Names over sensoren, data, disruptie en verandering in een markt die dat niet gewend is.