Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Michiel Huisman (Champ): “Sporters willen zich steeds minder binden, daar spelen wij op in”

De tijd waarin je op 16-jarige leeftijd lid werd van een sportclub en daar op 70-jarige leeftijd pas weer vertrok is grotendeels voorbij. Mensen willen meer afwisseling. Het sport boekingsplatform Champ speelt daarop in. Co-founder Michiel Huisman vertelt in Top Names over kip/ei problemen, laagdrempelig sporten en de zoektocht naar sportmaatjes.

Daan Weddepohl (Peerby): “Er is geen businessmodel voor minder consumeren”

Wat doe je als idealist in de wereld van het groot kapitaal? Die wereld proberen te veranderen. Dat is de missie van Daan Weddepohl. Hij schreef een boek over zijn zoektocht naar succes met het leenplatform Peerby. In Top Names vertelt Weddepohl over 99 redenen om te stoppen en toch weer door te gaan, idealen, twijfel en de noodzaak voor economische verandering.

Fabian Stenger (Slashlead): “E-mail marketing, maar dan simpel”

Een e-mail marketing campagne is een goedkope manier om klanten te verleiden om extra diensten af te nemen of een evenement bij te wonen. Slashlead maakt dat makkelijk. Founder Fabian Stenger vertelt in Top Names over zijn dienst en de inspanningen die het kost om die aan de man te brengen.

Josefien Groot (Qlayers): “Als je echt impact wilt hebben, moet je zelf iets starten”

Hoe gladder een oppervlak hoe zuiniger een voorwerp beweegt. Daar kan zelfs de voating bij helpen. Qlayers ontwikkelde een speciale spuitkop om coating gecontroleerd aan te brengen. Co-founder en CEO Josefien Groot vertelt in Top Names over haar drijfveren, het belang van duurzaamheid en de hulp die Qlayers kreeg van de overheid.

Chantal Engelen (Kromkommer): “Voedselverspilling is een onzichtbaar probleem”

Goed bruikbaar voedsel weggooien omdat het er niet zo mooi uitziet gebeurt nog steeds. Sterker nog, jaarlijks wordt 10 tot 15% bruikbaar voedsel vernietigd om die reden. Kromkommer wil daar wat aan doen. Co-founder Chantal Engelen vertelt in Top Names over het bedrijf, actie voeren en de kracht van de community.

Abdelhamid Idrissi (TechGrounds): “Wij leren kwetsbare jongeren in zes maanden coderen”

Niet iedereen krijgt van huis uit dezelfde kansen. Abdelhamid Idrissi weet er alles van. Met Studiezalen en binnenkort ook TechGrounds.nl probeert hij daar, samen met anderen, verandering in te brengen. Een aflevering van Top Names over leren coderen waarmee je kansen kunt creëren om zo kwetsbare gezinnen tot het verleden kunt laten behoren.

Martijn de Meulder (Meteo Server): “Ik maak open weerdata toegankelijk voor een groter publiek”

Open overheidsdata zijn een goudmijn voor programmeurs die ermee aan de slag willen. Martijn de Meurs is zo iemand. Hij bouwt de apps die hij zelf wil gebruiken en verkoopt ze aan anderen. Daarnaast stelt hij datasets ter beschikking via zijn dienst Meteo Server. In Top Names vertelt hij over zijn hobby en werk en wat hij nog beter zou kunnen doen.

Rochdi Darrazi (Boldking): “Alles wat je nodig hebt voor je dagelijkse badkamerritueel”

De hipsterbaard mag dan een aanslag zijn geweest op het scheren, maar mesjes worden nog steeds gekocht. Sterker nog je kunt ze zelf per abbonement thuis laten bezorgen. Founder Rochdi Darrazi van Boldking vertelt in Top Names over zijn eigen frustraties, de groei van zijn bedrijf, bedrijfscultuur, merkidentiteit en maatschappelijke betrokkenheid.

Sem Schuurkes (CityHub): “Ons hotel speelt in op de behoefte aan authenticiteit”

Drie jaar lang deelde Sem Schuurkes zijn woning met hotelgasten op zoek naar een nieuwe hotelformule. Inmiddels heeft het minimal viable product zich had bewezen en staan de eerste CityHub hotels op de kaart. In Top Names vertelt founder Schuurkes over het concept, de groei en de hobbels die nog te nemen zijn.