Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Thomas Kascha (Natural tableware): “Groen servies is goed voor de wereld”

Langzaam maar zeker dringt het besef door dat plastic niet goed is voor de wereld. Het levert enorme vervuiling op. Natural Tableware levert een duurzaam alternatief: groene serviezen. Eigenaar Thomas Kascha vertelt in Top Names over reputatie waarde, recycling, de oude en de nieuwe economie en de plastic lobby.

Ondernemen in Corona-tijden: “Het huidige succes voelt ook ongemakkelijk”

Vrieskisten, computers pus computerschermen en game consoles gaan in corona tijden als warme broodjes over de toonbank. Dat betekent dat sommige bedrijven het goed doen in de crisis. Top Names sprak met vijf van hen. Van voorlees site tot bezorgdienst en van podcast maken, tot online studeren en zakelijk telefoon verkeer.

Boyan Nijpels (ScanMovers): “Wij willen de verhuismarkt transparant maken en verbeteren”

Verhuizen staat in de top 3 van meest stressvolle gebeurtenissen in een mensenleven. ScanMovers wil die ervaring zo goed mogelijk maken. Door zich te richten op verhuisbedrijven. Founder en managing director Boyan Nijpels vertelt in Top Names over digitalisering van een traditionele markt, het data spel en uitbreiding in het buitenland.

Joost van Houten (Sentinels): “Financiële misdaad stoppen door monitoren gedrag”

Een vitamine webshop die alleen spullen verkoopt na middernacht? Dat is verdacht. Ai maakt het mogelijk om dat soort van patronen te ontdekken. Joost van Houten, teamleider bij Slimmer ai, vertelt in Top Names over het nieuwe speuren, de klanten, het verbeteren van werkprocessen en uitbreiden in het buitenland.

Daniel van Drunen (Airchip): “Een fintech product bouw je niet in een paar sprints”

Iedereen die regelmatig festivals bezoekt kent het probleem: je koopt altijd meer munten dan je in praktijk uitgeeft. Daar moet de app Airchip een eind aan gaan maken. Founder Daniel van Drunen vertelt in Top Names over de wallet, betalen zonder internetverbinding, concurreren op serviceniveau en de strijd om het bewijst te leveren dat het ook in praktijk gaat werken.

Bram Tijmons (PATS): “Met drones insecten te lijf”

Drones worden steeds vaker ingezet om nuttig werk te doen. Motten doden in een kas is daar een voorbeeld van. PATS werkt aan de perfecte setup. CEOen co-founder Bram Tijmons vertelt in Top Names over de ontwikkeling, de toepassing en de toekomst.

Lori Goff (Outlander Materials): “Afvalwater van bier is een prima startpunt voor vervangers van plastic”

Plastic verpakkingsmateriaal is zowel een vloek als een zegen. Een zegen omdat het makkelijk en goedkoop is. Een vloek omdat het heel veel afval genereert. Outlander Materials wil een alternatief produceren. Founder en CEO Lori Goff vertelt in Top Names over een sprong in het diepe, de gunfactor, de uitdagingen en de droom.

Maarten Bloemers (GUTS): “Ons doel is de wereldwijde standaard voor ticketing te worden””

Mensen willen kaartjes kopen tegen vooraf vastgestelde prijzen, zonder gedoe op de zwarte markt. En artiesten willen weten wie de mensen zijn die hun kaartjes kopen. GUTS is de partij die dat gat regelen. CEO Maarten Bloemers vertelt in Top Names over tickets op de blockchain, de concurrentie, het effect van Jochem Meyer en de toekomstplannen.

Nicholas Piël (Surfly): “De klant helpen door mee te surfen”

Hoe handig zou het zijn wanneer de klantenservice van een bedrijf mee kan kijken op de website waar jij als klant tegen eenprobleem aanloopt. Surfly maakt dat mogelijk. Founder en CEO Nicholas Piël vertelt in Top Names over de lange adem, het huidige succes en waar hij met zijn bedrijf naartoe wil.