Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Verhalen van startups: Corona maakt veel kapot, maar biedt ook kansen

In de afgelopen maanden is veel veranderd. Daar kregen startups ook mee te maken. Soms zorgde dat voor groei, soms voor stagnatie. In Top Names zes ondernemers aan het woord. Over de kansen, pivotten, thuis werken, de klap die mogelijk nog komen gaat en de toekomst die er voor de één wat rooskleuriger uitziet dan voor de ander.

Michael Ros (Bidroom): Hotels boeken in clubverband

Hotels die klanten zoeken sluiten zich vaak aan bij een boekingsplatform. Dat kan het grote Booking of Expedia zijn of het relatief nieuwe Bidroom. Daar worden klanten lid en betalen hotels een kleiner percentage. Co-founder en CEO Michael Ros vertelt in Top Names over een mooi bedrijf bouwen, werken in Polen, de invloed van corona en de ambities voor de toekomst.

Job van der Voort (Remote): “Zonder rompslomp talent vanuit de hele wereld laten werken”

Steeds meer mensen werken niet meer vanuit een vast kantoor, maar vanuit huis of een andere plek waar ze zich prettig voelen. Een mooie, maar soms lastige ontwikkeling. Remote helpt bedrijven bij het aannemen van personeel in andere landen. CEO Job van der Voort vertelt in Top Names over de voor- en nadelen van remote werken, zijn lastige missie en de toekomst.

Cynthia Schultz (Structuurjunkie): “Als mensen structuur willen dan moeten ze bij mij zijn”

Of het nu beauty is of structuur in het leven, Cynthia Schultz weet er veel van. Als deskundige weet ze haar kennis te gelde te maken. Vroeger middels advertenties, vandaag de dag via online trainingen. In Top Names vertelt Schultz over haar bedrijf Structuurjunkie, kennis die overal te vinden is, rust in je hoofd en het vermijden van pijn.

Sytse Sijbrandij (GitLab): “Nu we 100 miljoen omzet maken kunnen we naar de beurs.”

Een DevOps platform is meestal niet iets wat veel publiciteit trekt. Maar GitLab is inmiddels één van de grootsten. Het bedrijf werkt remote en is een aanhanger van open source. Co-founder en CEO Sytse Sijbrandij vertelt in Top Names over geld verdienen, het organiseren van informele contacten en de mogelijke beursgang.

Sam Rohn (Red je pakketje): “Niet denken vanuit de vervoerder, maar vanuit de klant”

Een pakketje versturen lijkt zo simpel, maar er kan heel veel fout gaan. Dat ondervond Sam Rohn toen hij in 2015 nog een webshop had. Defrustratie liep zo op dat hij het besloot zelf te organiseren. In Top Names vertelt de CEO van Red je Pakketje over de enorme groei, geld verdienen en goed doen, een co2 neutrale vloot, de drop off points en expansie in het buitenland.

Joost van de Griendt (Dynaxion): “Deeltjesversneller inzetten in strijd tegen drugs en explosieven”

Het loont vaak nog steeds om illegale goederen op te sturen of zelfs mee te nemen in een vliegtuig. Dat komt doordat de controle mensenwerk is. Dynaxion wil daar verandering in brengen. Een kleine deeltjesversneller moet stoffen gaan beoordelen. Co-founder Joost van de Griendt vertelt in Top Names over de theorie, een Amerikaanse wedstrijd, de bouw van een prototype en de toekomst.

Anco Scholte ter Horst (Freedom Internet): “Wij knokken voor de privacy van onze klanten”

XS4ALL bestaat niet meer. Leve Freedom Internet. Een nieuwe internet provider die de idealen van XS4ALL doet voorleven. CEO Anco Scholte ter Horst vertelt in Top Names over het ontstaan van Freedom Internet, de idealen en de toekomst.

Jeroen Kromme (Tailo): “We halen met algoritmes inzichten uit klantgesprekken”

Een goede klantenservice is goud waard. Mensen waarderen een bedrijf aanzienlijk hoger wanneer ze goed worden geholpen. Tailo wil daaraan bijdragen. Co-founder Jeroen Kromme vertelt in Top Names over conversational analytics, cultuuromslag, het binnenhalen van klanten en de blik op het buitenland.