Met FMT Workforce geeft Fast Moving Targets bedrijven de mogelijkheid om tegen betaling vragen en opdrachten bij het publiek neer te leggen. Een van de startende partijen is Paradiso. Zie hier een aantal van de suggesties die op dag 1 binnenkwam op de vraag hoe Paradiso online waarde kan toevoegen, maar zeker zo belangrijk: doe zelf mee! Oh ja en verdien en passant ook nog wat! 500 euro in pot.

————

Zo ziet de vraag van Paradiso eruit, zo werkt FMT Workforce …

FMT WORKFORCE

Een sterke band met de bezoekers is belangrijk. Paradiso wil daarom inventariseren met welke ideeen of concepten voor online services of diensten de zaal volgens de FMT Workforce nog waardevoller voor het publiek kan zijn.

Vraag

Hoe kan Paradiso online van toegevoegde waarde zijn voor zijn bezoekers om zo de band met het publiek te versterken?

Antwoord

Geef per antwoord ėėn beschrijving van een dienst of service en beschrijf wat de toegevoegde waarde voor de bezoeker is en waarom het de band met Paradiso versterkt.

Criteria

We willen in de 30 dagen dat deze vraag openstaat minimaal 20 bruikbare suggesties. Dan wordt de 500 euro uitgekeerd en naar rato over deelnemers verdeeld. Wie actiever is of meer gewaardeerd wordt, ontvangt relatief meer.

Doe HIER mee. Overigens: ook als je geen nieuw antwoord geeft, is het heel waardevol als je stemt of reageert op anderen. Ook dat maakt het geheel beter!

Dit is een selectie van de eerste reacties …

“Laat de programmeurs van Paradiso een Spotify-lijst maken met de muziek waar ze warm voor lopen”

erwblo: “Ik zou graag concerttips willen ontvangen op basis van eerder Paradisobezoek. Omdat ik niet alle nieuwe namen ken, maar wel graag over concerten van bands in mijn straatje wordt geadviseerd. Een recommendation engine voor live-muziek.”

leonieke: “Curatie is een mode-begrip, maar de programmeurs van Paradiso zouden mij bijv als curator van dienst zijn als ze een Spotify-lijst zouden aanmaken met de muziek waar zij warm voor lopen.”

woenz: “Een betere agenda service zou interessant zijn. Stapsgewijs steeds complexer zou je hieraan kunnen denken:

  • als gebruiker een lijstje bijhouden van artiesten. Treedt een van deze op, dan een alert email liefst voordat het uitverkocht is
  • dit lijstje kunnen koppelen aan bv last-FM of spotify informatie zodat ook hier invoer simpel wordt
  • koppelen aan gegevens van eerder bezoek (aan paradiso zelf of aan de website)
  • Etc”
“Faciliteer de rompslomp rondom een concert”

iphi: “Met een groep vrienden naar een concert gaan is vaak héél wat geregel: Wie bestelt & betaalt de tickets? Wie gaat er juist wel/niet mee? Wie rijdt er? Gaan we voor het concert of na het concert samen iets eten? Nog stappen? Of blijven we zelfs een nachtje slapen in Amsterdam? Een gerichte service (“organiseer een vrienden uitstapje”) zou deze ‘hassle’ kunnen verminderen.”

jpschadde: “Playlists van een concert online zetten. Inclusief de muziek (live) met eventueel video van het concert voor: alle aanwezigen / alle Paradiso leden.”

arnecoomans: Ik denk dat een evenementenlocatie als Paradiso het vooral van de “experience” van de bezoeker. Ik denk dat het zeker mogelijk is om deze experience door de bezoekers makkelijker te delen en dat Paradiso daar een faciliterende rol kan spelen. Bijvoorbeeld zou de beleving al kunnen beginnen zodra een ticket wordt gekocht. Hierdoor zou geaggregeerde content naar de bezoeker kunnen worden gepusht over de artiest; foto’s van de tour, reviews en nieuws. Enz.”

“Ga met big data aan de slag”

lennard: “Mensen zijn visueel ingesteld. Laat van elk optreden een 3D indruk achter op de site ínclusief een of enkele opname-takes van ongeveer 30sec – 1min, gefilmd vanuit diverse hoeken tegelijktijdzodat de site bezoekers Paradiso (nogmaals) zelf interactief (zelf schakelen) kunnen beleven.”

bramwillemse: “Kijk eerst eens naar wat je al doet voordat je allemaal moeilijke campagnes gaat starten. Er wordt door jullie bezoekers zo ontzagwekkend veel waardevolle content gecreëerd op bovenstaande en nog veel meer plaatsen, doe daar wat mee!”

askbabs: “Ik zou eerst met big data aan de slag gaan. Bijvoorbeeld door met behulp van social brand monitoring en online reputatie tools gaan bekijken hoe de bezoekers van concerten en feesten in Paradiso zich gedragen in het online ecosysteem …. Geef de bezoekers eerst een duidelijke plek in het digitale landschap van Paradise, ga ze de aandacht geven die ze verdienen / vragen, biedt ze de ruimte om een mening te geven en mee te denken, waardeer ze voor deze inspanning en geef ze de gelegenheid om te helpen. “

Doe mee, denk mee, praat mee, doe het in FMT Workforce

[Foto: Mark Minkman]