Fast Moving Targets is een platform over innovatie. Een dagelijkse stroom berichten en programma’s wordt al twee jaar door het Amsterdamse initiatief verzorgd. Maar niet iedereen heeft de tijd om die hoeveelheid inhoud tot zich te nemen. Voor de mensen die houden van een selectie, van een bundeling, is er vanaf nu het FMT Magazine, een iPad app ontwikkeld op het LayerGloss-platform met het accent op video. Er is ook een mooie html5-versie.

Het eerste nummer bevat een special over de toekomst van televisie, experts vertellen je wat moet je doen als je nu een online videokanaal wil starten. Daarnaast wordt het fenomeen van de deel-economie belicht. Ook tref je afleveringen van de interviewserie Top Names (Bavaria als mediabedrijf) en columns (lessen van de dance industrie).

FMT Magazine zal naast de maandelijkse afgewogen selectie van hoogtepunten met regelmaat specials aanbieden. Zo is er bij de release de special Na De Deadline over de toekomst van de journalistiek. En kun je binnenkort een editie over Games For Health verwachten over de rol die games in de gezondheidszorg (kunnen) spelen.

Het FMT Magazine is gratis in de app store, naast de gratis maandelijkse magazines zullen er ook betaalde edities verschijnen.

Het FMT Magazine is gebouwd op het platform van het Nederlandse LayerGloss dat iedereen de mogelijkheid biedt om zonder technische kennis flexibel gevarieerde en unieke apps te bouwen. Met een 10-tal custom templates kan de redactie van Fast Moving Targets nu zelf edities publiceren. In de toekomst zullen er meer worden worden toegevoegd. Met het onlangs gelanceerde Appowr maakt LayerGloss het nu ook mogelijk om voor €10 per maand een unieke en hoogwaardige app te publiceren.