Een van de redenen waarom ik fan ben van startups, is omdat kleine enthousiaste hongerige bedrijven snel reageren op je vragen of opmerkingen. Het voelt fijn om vrijwel direct contact te hebben met de makers. Het geeft een goed gevoel als je snel geholpen wordt. Dicht bij de bron.

Dat was al zo met mail, dat werd sterker met social media, maar is nog meer zo dankzij live chat op je website. Bijvoorbeeld bij Getrevue, de dienst via welke je deze nieuwsbrief ontvangt. Revue gebruikt Intercom om met de gebruikers te communiceren. Als er een nieuwe feature is, krijg ik als gebruiker een melding van Nikky: “Hey there! From today on you will be able to duplicate issues! This will save you precious minutes in creating your next newsletter!”. En als ik een probleem heb, trek ik via het chat-venster aan de bel bij Martijn: “We hoorden dit gisteren ook. Ik ga er gelijk naar kijken.” En even later: “Ik heb dit gefixed.”

Als gebruiker voel je je serieus genomen, ontwikkel je een persoonlijke band met een product. En als eigenaar van een bedrijf zit je dichter op een klant en kun je sneller inspelen op wensen of problemen. Dat is heel waardevol bij het verfijnen van een product en het binnenhalen van klanten.

Maar heel schaalbaar is dit niet. Intercom combineert daarom de kracht van het persoonlijke, de waarde van realtime chat, met die van de automatisering. Want:

Met Acquire open je de krachtige optie tot live chat, maar kun je mensen ook geautomatiseerd berichten sturen afhankelijk van hun gedrag op je site.

Met Engage kun je het gedrag van mensen monitoren en hen op basis daarvan geautomatiseerd berichten sturen. ‘We hebben je al een tijdje niet gezien, ben je op zoek naar inspiratie? Hier zijn 10 tips om ons product te gebruiken.’

Met Educate kun je een mooie afdeling Veelgestelde Vragen inrichten waarmee je veel van de kwesties die mensen hebben kunt afvangen.

Met Resolve kun je als team op een efficiente manier de vragen en problemen van mensen afhandelen.

Kijk eens rond bij Intercom. En zoals je wellicht weet werken we als Fast Moving Targets aan het binnenkort te lanceren Stek.io (de beste open source tools simpel up and running), daar hebben we Intercom ook geinstalleerd. Dus: join the conversation!

Erwin Blom

 

Meer zielen is meer vreugd, dus – als je Handpicked de moeite waard vindt – deel deze nieuwsbrief met je vrienden en collega’s. Meer abonnees is beter. Abonneren kan hier.

Fast Moving Targets is community powered media. Draag je wat we doen een warm hart toe, word dan FMT Member. Voor 10 euro per maand maak jij dan mede de site en de programma’s mogelijk. Daarnaast proberen we je toegevoegde waarde te bieden. Je krijgt naast de vrij toegankelijke inhoud exclusiviteit, overzicht en privileges terug!

FMT Support
Met jou steun maak je Fast Moving Targets mogelijk. Meer Members betekent o.a. meer gespecialiseerde programma’s die op geen tv-zender te zien zijn! Let’s make this happen!

FMT Handpicked
Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target Member per nieuwsbrief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.

FMT Archived
Alle Handpicked berichten worden speciaal voor FMT Members gebundeld en thematisch gesorteerd zodat ze makkelijk terug te vinden zijn wanneer je inspiratie om wilt zetten in realisatie.

FMT Books
FMT Members krijgen de e-books die FMT uitbrengt gratis!

FMT Goodies
Regelmatig speciaal voor FMT Members vrijkaarten voor evenementen, beta accounts van nieuwe diensten en korting op producten

 Word nu FMT Member VOOR 10 EURO