In de serie Terugblikken en Vooruitkijken (DOE MEE!) vragen we iedereen mee te doen met een geautomatiseerd audio-interview. Je hoort vragen van Erwin Blom en wordt gevraagd die te beantwoorden. Dankzij Shoudio komt er na zes vragen een gemonteerd gesprek op de site. De vragen gaan over 2011 en 2012, we maken de balans op en kijken naar de toekomst. De site begint gevuld te raken. Bijvoorbeeld met een interview met Jeroen Verkroost werkt bij Microsoft en is daar director advertising.

Jeroen is trots dat hij de overstap heeft gemaakt van de content van MSN naar de advertising kant van Microsoft en daar succesvol is geweest met het behalen van de doelstellingen.

2011 was volgens hem het jaar van de ‘branded content’. Oftewel: het verhaal van een adverteerder in een omgeving te brengen die interessant is voor consumenten, buiten het normale advertentie formaat.

2012 wordt volgens Jeroen het jaar dat er een nieuwe Windows versie gaat worden gelanceerd en de Windows telefoon gaat doorbreken. Ook komt er een appstore met apps die op alle apparaten werken: mobiel, pc, Xbox. En dat is weer van belang voor adverteerders omdat de apps veelal advertenties zullen bevatten en gratis voor consumenten kunnen blijven.

Jeroen wil in 2012 bereiken dat aan Microsoft aangetoond wordt dat adverteren ook voor software het businessmodel van de toekomst is. En dat adverteren relevanter wordt met boodschappen die aansluiten bij de consument.