Trend: Gamification (Pagina 2)

Guido Cramer (Fanminds): “We activeren fans en zetten gamification in als versterker”

Guido Cramer is eigenaar van Fanminds, alwaar hij fans identificeert en activeert voor zijn klanten. Dat zijn geen bands of topsporters, maar bedrijven die de loyaliteit van hun klanten willen vergroten. In deze Top Names vertelt Cramer hoe Fanminds daarbij te werk gaat.

Thomas van Manen (ViNT): “Game-elementen verhogen de betrokkenheid van je publiek”

Thomas van Manen is gamer maar heeft er ook z’n werk van gemaakt. Na zijn studie ging hij als analist aan de slag om de businessimpact van games bloot te leggen. In deze Top Names vertelt hij hoe de inzet van game-elementen in bedrijfsvoering de betrokkenheid van publiek kan verhogen.

Nick van Dam (e-Learning for Kids): “e-learning helpt kinderen in de kennismaatschappij vooruit”

Met Stichting e-Learning for Kids biedt Nick van Dam gratis onderwijs dat recht doet aan de 21ste eeuw, aan kinderen die het nodig hebben. In deze Top Names vertelt hij over de invulling die hij geeft aan tech-based learning.

Gamers bedrijven met Foldit en EteRNA samen wetenschap van de bovenste plank

Wie Een onderzoeksteam bestaande uit professor in computerwetenschap en robotica Adrien Treuille, computerwetenschapper David Salesin, gamedesigner Zoran Popović, biochemist David Baker en afgestudeerde Seth Cooper. Allen zijn zij verbonden aan ofwel het Center for Game Science ofwel het Department of Biochemistry van de Universiteit van Washington. Wat Het creëren van baanbrekende wetenschappelijke kennis door »

Fast Moving Trend: Doe Het Speels. Spel-elementen grijpen om zich heen

Langzaam maar zeker is het aan het gebeuren: games worden niet langer als de uitvinding van de duivel gezien 😉 En spel-elementen rukken op. Games en gamification zijn de woorden.

Wiggert de Haan (Roamler): We willen de beste startup van Nederland zijn

Mooi, een startup met grote ambities. De wereldwijde plannen voor Roamler liggen in het verschiet. En ze willen de beste zijn, vertelt Wiggert de Haan. Roamler is een app waarmee bijna 5000 mensen kleine taken verrichten voor bedrijven en organisaties.

Jurriaan van Rijswijk: Wie is de apotheker van de toekomst als games medicijn worden?

Verhalen vertellen is van alle tijden, spelletjes spelen is van alle tijden en verzamelen hebben we altijd gedaan. We zijn alleen een tijdje vergeten hoe belangrijk games zijn. Gelukkig gaat dat weer langzaamaan beter, vertelt Jurriaan van Rijswijk in Top Names.

Terug & Vooruit: Johan Voets (CTO van Foodzy) hoopt op gedragsverandering op basis van datastromen.

Mensen verzamelen dankzij allerlei apps ongemerkt steeds meer data. Of het nu over hun reisgedrag, hun luistergedrag, hun eetgedrag of wat anders is. Die data opgeteld vormen een schat aan informatie. Maar ook op individueel vlak vertellen de gegevens heel veel over onszelf. Johan Voets ziet kansen. Kansen op het terrein van grondige data-analyse en daaraan gekoppeld zelfs mogelijk impulsen om gedrag te veranderen.

Terug & Vooruit: Meindert Bussink (eigenaar Mindnote) verwacht veel van gamification

Langzaam maar zeker krijgt de do-it-yourself-wereld voor muzikanten steeds meer vorm. Wanneer daar dan komend jaar nog meer spelelementen, in de vorm van gamification, aan worden toegevoegd gaat het helemaal de goede kant op. Het zal steeds leuker worden om nieuwe dingen te leren. Meindert Bussink is een gelukkig man.

Marjolijn Kamphuis: Foodzy is speels met eten en gezondheid bezig zijn

Foodzy is een Nederlandse startup die internationaal aan de weg timmert. Het is een dienst die je helpt je eetgedrag te monitoren en – indien gewenst – te veranderen. Marjolijn Kamphuis te gast in Top Names van Fast Moving Targets.

Bericht uit de Dutch Game Garden

Alper Çuğun bericht over het kloppend hart van de gamescene in Utrecht: de Dutch Game Garden.

Leonieke Verhoog (VPRO): online (1) + offline (1) = 3

Een mooi verhaal van Leonieke Verhoog: hoe online en offline elkaar versterken. En hoe ‘the internet of things’ werkelijkheid wordt.