Company: NPO

Vier redenen waarom het online NPO-beleid kansloos is

Internet gaat over de democratisering van media en middelen, internet gaat over einde aan de schaarste, internet gaat over inzoomen op thema’s en publieken. Niet volgens de Nederlandse Publieke Omroep. Volgens de NPO gaat internet over generaal en centraal. En daarom moeten themasites wijken, mogen de omroepen minder zelfstandig en mag video alleen bij de NPO worden bekeken. Vier redenen waarom het NPO-beleid kansloos is.

De NPO onderschat de kracht van Twitter

Dinsdag 12 maart kwam het nieuws naar buiten: er was een principebesluit genomen. De radio- en tv-zenders van de Nederlandse Publieke Omroep krijgen een nieuwe naam. Niet langer Nederland 1 of Radio 3, maar NPO 1 en NPO Radio 3. De wijziging lijkt zorgvuldig voorbereid, zo werd een jaar gelden de url NPO.nl al voor veel geld overgekocht. Maar de timing is ongelukkig en voor je het weet is #NPO worldwide trending op Twitter. En niet dankzij groot enthousiasme… Lees deze Twitter story over hoe een mediabedrijf de kracht van Twitter kan onderschatten.

Video op internet, uiteindelijk komt het ook technisch goed!

Kan het internet de snelle groei van video aan? Het is er niet voor gebouwd, maar uiteindelijk gaat de techniek de problemen oplossen. Conclusies uit Vision, een serie programma’s over nieuwe tv en online video.

Voor nieuwe vormen van tv is een lange adem nodig

De belofte was zo groot, de werkelijkheid weerbarstig. We dachten dat het publiek on demand kijken supersnel zou omarmen, dat komt nu pas echt opgang. En we hoopten op nieuwe vormen van televisie dankzij internet. Die komen er mondjesmaat. In Vision behandelt Fast Moving Targets de toekomst van tv en online video.

Unieke extra inhoud verhoogt verslavende werking ‘In Therapie’

Wie: De transmediale opzet van het NCRV-programma ‘In Therapie’. ‘In Therapie’ beleefde in 2011 haar tweede seizoen.  Gedurende zes zomerweken konden kijkers op doordeweekse dagen (rond 22.45, Nederland 2) het wel en wee van therapeut Jonathan Franke en zijn clienten volgen. Het verhaal op tv focust zich per dag op één client. Elsa Gorter, senior »