Trend: Doe Het Zelf (Pagina 4)

Een les van Lifehacking met Evernote: Alles zelf doen is veel werk, maar zo leuk!

Frank Meeuwsen vertelt wat hij leerde van het geheel in eigen beheer produceren, publiceren en distribueren van Lifehacking voor Evernote.

Tom Kniesmeijer&Hilde Roothart: “Nederland zit vast, maar het broeit al aan alle kanten”

Nederland zit vast. Economisch, ecologisch, sociaal en politiek gezien in crisis. Trendwatchers Tom Kniesmeijer en Hilde Roothart geven de onzichtbare maatschappelijke golven eronder een gezicht, en daarmee Nederland een zetje. In deze Top Names vertellen ze naar aanleiding van de Trendrede over ons systeemvacuüm, de datazee en een collectieve zoektocht naar balans.

Marleen Stikker (Waag Society): “Stel jezelf centraal en neem het heft in eigen handen!”

Wel of geen internet, Marleen Stikker is altijd een dwarsligger geweest. Al vanaf jonge leeftijd raakte ze verstrikt in instituties, kraakte ze de faculteitskantine en besloot ze haar eigen onderwijs te organiseren. De opkomst van de computer hielp haar het heft in eigen handen te nemen.
Het gedistribueerde ontwerp van het internet trok haar mee, ze sloeg ermee aan het experimenteren. In deze Top Names gaat Stikker met Erwin Blom en Roeland Stekelenburg in gesprek over haar virtuele initiatieven en haar geloof in de groeiende innovatieve onderstroom.

Frank Meeuwsen (Incredible Adventure): “Door het internet kan ik mijn leven efficiënt inrichten”

Frank Meeuwsen schrijft, adviseert en geeft les over de kansen die digitalisering biedt om slimmer te leren en te leven. In deze aflevering van Top Names licht hij zijn bezigheden toe en vertelt hij waarom het in het digitale tijdperk mogelijk is onafhankelijk te zijn.

Gaby Zwaan wordt dankzij social media wereldkampioen kunst

GabyGaby is een artist 2.0 die altijd wil vechten om hoger te komen. Dat doet hij door middels social media de verhalen achter zijn kunst te vertellen. Wat hij vertelt en hoe hij dit doet schetst Gaby in deze aflevering van Top Names met Erwin Blom.

De kracht van video; Succes op YouTube

Hoe worden videoclips op YouTube een succes? Althans, welke elementen kunnen helpen? Erwin Blom zet een aantal factoren op rij.

Fast Moving Trend: Doe Het Altijd En Overal. Alles = internet

Alles is internet. Overal is internet. Mobiel internet is definitief doorgebroken en na mensen komen nu dingen online. Een boeiende ontwikkeling!

Fast Moving Trend: Doe Het Zelf. Zonder tussenkomst van producent naar consument

Fast Moving Targets zet de trends op rij. Als er één de boventoon voert is het Doe Het Zelf. Van zelf publiceren tot zelf fabriceren tot zelf meten en weten. De eerste in de serie Fast Moving Trends.