Trend: Crowdfunding (Pagina 2)

“De kracht van de FMT Workforce is de snelheid, de diversiteit van de invalshoeken en het begrip van complexiteit.”

We hebben de 7 bedrijven en organisaties die hebben meegedaan aan de eerste ronde van FMT Workforce gevraagd wat ze vonden. Je weet, FMT Workforce geeft bedrijven tegen betaling de mogelijkheid vragen of opdrachten bij de Fast Moving Targets community te plaatsen die met denk- en doe-kracht aan de slag gaat. Van de 7 bedrijven die in de eerste ronde meededen hebben er 6 geantwoord. 4 van die 6 kiezen ‘absoluut’ op de vraag of ze de FMT Workforce nogmaals zouden inzetten. De andere twee denken er nog even over. Dat is wat ons betreft dus een heel goed teken!

Crowdyhouse, Peekbee, CloseAlert en Videoprojection presenteren zich!

Topnames deed het één keer helemaal anders. Vier onbekende startups mochten in de nieuwe studio hun verhaal komen doen. Maak kennis met de ideeën en ambities van Crowwdyhouse, Peekbee, CloseAlert en Videoprojection.nl.

Sjaak Vink (MyTomorrows.com): Cutting out the middleman, ook in de farmaceutische industrie

Op allerlei terreinen zie je dat internet tot gevolg heeft dat ‘the middleman’ buiten spel komt te staan. Zo ook in de farmaceutische industrie. Onder meer dankzij een initiatief van Sjaak Vink. In Top Names vertelt hij over MyTomorrows.com.

Ook Nederland is klaar voor de Kickstart

Kickstarter komt naar Nederland. Aanvankelijk alleen met een op ons land gerichte site, maar later mogelijk ook met een fysieke vestiging. Wij namen alvast een kijkje op het hoofdkantoor in Brooklyn.

Ja, we kunnen het wél leuker maken; crowdfund de inkomstenbelasting

Stel jezelf of wat mensen in je omgeving eens de volgende vraag: “Zou je het minder vervelend vinden om belasting te betalen als je zelf mocht bepalen waar dat geld aan besteed werd?” Wij hebben zo’n mini-onderzoekje uitgevoerd, en het antwoord is duidelijk: ja. Een gast-blog van Ronald Mulder.

Top Names Crowdfunding special: “We staan pas aan het begin”

In 2011 werd Nederland via crowdfunding een bedrag van 2,5 miljoen euro opgehaald. In 2012 steeg dat cijfer al naar 14 miljoen euro. En naar verwachting zal dat in 2013 nog veel meer zijn. In Top Names vier ervaringsdeskundigen aan het woord.

Rob Wijnberg (De Correspondent): vijftienduizend leden, meer dan een miljoen euro en nu van start!

Het crowdfunding project voor de Correspondent ging live tijdens de uitzending van Top Names de grens over van 15.000 betalende leden. Initiatiefnemer Ron Wijnberg kan van start, maar beantwoordt eerst nog de meest prangende vragen. In een nieuwe aflevering van Top Names dus.

Lessons Learned: crowdfunding zet relaties op scherp!

De periode zit erop. Vijf projecten probeerden onder de noemer Crowdfunded hun doel te halen. Wat zijn de lessons learned als het om crowdfunding gaat? Dit heeft invloed op relaties!

Crowdfunding gaat over meer dan geld, gaat over projecten realiseren

Het doel is het realiseren van een project. Kijk dan ook verder dan alleen geld bij crowdfunding!

Een fotoshoot met een mooie Chinese dame gaat documentaire dichterbij brengen

Om de documentaire Football in China mogelijk te maken is 12.000 euro nodig. Hoe staat het ervoor?

KidzKaffee is koffie en spelen. Eerst Haarlem, dan de rest van Nederland!

Kidzkaffee is een van de projecten die op Crowdfunded met crowdfunding probeert zijn doel te halen. Op weg naar 30.000 euro. Hoe staat het ervoor?

Mensen, dingen en sensoren; data en inzichten om onze omgeving te ‘verbeteren’ Leweb Dag 2

Esther Gons doet verslag van LeWeb. Internet of things, crowdfunding en Neelie!